کد خبر: 175679 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1401 - 11:08
مدیرکل منایع طبیعی فارس:
توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در فارس

اتحادخبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال به شکل رایگان در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، خبر داد.

 

اتحادخبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال به شکل رایگان در این استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، خبر داد.

توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در فارس

به گزارش ایسنا؛ منصور رضایی شنبه ۱۳ اسفند در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه امسال با شعار "درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سر سبز-ایران قوی" اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه فارس حدود ۲میلیون و ۳۰۰هزار هکتاری جنگل دارد، این میزان را به لحاظ وسعت بیش از جنگل‌های شمال دانست و گفت: در فارس ۱۰ میلیوم هکتار اراضی ملی وجود دارد که همه این عرصه حدنگاری شده است و تحت پوشش منابع طبیعی است.

رضایی همچنین از کاهش ۹۶ درصدی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های فارس طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ابراز خرسندی کرد و با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی ۴ سال، گفت: این طرح از سال آینده اجرا می‌شود که سهم استان فارس ۲۰ میلیون اصله نهال در سال نخست است که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی تولید و توسط مردم کاشته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان را حداقل هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در مجموع امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی تولید شده است که از این میزان حدود ۴۵۰ هزار اصله نهال به شکل رایگان در فارس توزیع می‌شود.

رضایی با بیان اینکه امسال همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستانهای فارس توسط ادارات منابع طبیعی و در شیراز با همکاری شهرداری در ۱۴ نقطه به شکل رایگان نهال توزیع خواهد شد، گفت: نهال‌های پیش‌بینی شده متناسب با شرایط طبیعی مناطق و عمدتا از انواع سرو، کاج، اکالیپتوس و زربین است.

او به روز شمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره و اضافه کرد: روز شمار این هفته تحت عنوان منابع طبیعی، نهضت مردمی درختکاری و امنیت زیستی؛ منابع طبیعی، آبخیزداری و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز؛ منابع طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی؛ منابع طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت؛ منابع طبیعی، مردم و آموزه‌های دینی؛ منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فن آوری؛ منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه و منابع طبیعی، ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/175679