امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1401 - 10:59
شهردار شیراز:

اتحادخبر: شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است، گفت: هر یک از کالبدها نیاز به متخصص دارد و مدیریت شهری میان این اجزا توازن و هماهنگی ایجاد می‌کند.

 

اتحادخبر: شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است، گفت: هر یک از کالبدها نیاز به متخصص دارد و مدیریت شهری میان این اجزا توازن و هماهنگی ایجاد می‌کند.

مدیریت شهری میان اجزای کالبدی توازن ایجاد می‌کند

محمدحسن اسدی در دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی با عنوان «طراحی پایدار و فراگیر برای همگان» اظهار کرد: این کلان‌شهر در حوزه اجرای ضوابط طرح تفصیلی به‌خوبی عمل کرده و این شهر قابلیت بهتربودن را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، اسدی با اشاره به تعارض میان شهرسازی در کشور و فعالیت‌های عمرانی و حمل‌ونقلی که وجود دارد، گفت: این حوزه‌ها در یک مسیر مشترک به جهت پوشش، قرار نداشته و آن را شاهد نیستیم.

اسدی با بیان اینکه نظرات دانشجویان و اساتید برای ما بسیار اهمیت دارند، گفت: در نشست‌های تخصصی برگزاری این رویداد باید ورودی و خروجی و در نهایت یک بازخورد و پیگیری برای دوره‌های بعد داشته باشیم.

او عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند پل ارتباطی میان مدیریت شهری و دانشگاه‌ها باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است، گفت: هر یک از کالبدها نیاز به متخصص دارد و مدیریت شهری باید بتواند یک توازن و هماهنگی میان این اجزا ایجاد کند.

اسدی اضافه کرد: در مسائل ترافیکی و تکمیل رینگ‌های ترافیکی در محورهای درون شهری به دنبال بهترین تصمیم‌گیری هستیم.

به گفته او؛ در خصوص محور گویم نیز بر آن شدیم تا ورودی شهر شیراز از شمال غرب بهسازی شود.

شهردار شیراز همچنین در خصوص پروژه شهید سلیمانی گفت: با توجه به اینکه این پروژه در سال آینده به اتمام می‌رسد؛ طرح زیباسازی آن در دستور کار است تا فضای احداث پارکینگ و دسترسی به فضای شهری این محور و مسیر کوهنوردی ایجاد شود.

اسدی بیان کرد: هفت پروژه گردشگری شهری توسط شهرداری شیراز در دستور کار است که شامل طرح احداث تله کابین، باغ پرندگان، شهربازی بزرگ، پارک آبی، احیاء مجموعه گردشگری برم دلک و قصر ابونصر و احداث آکواریوم است.

او خاطرنشان کرد: حوزه‌های شهری همچون گردشگری و ساماندهی شهری نیز حائز اهمیت هستند.

شهردار شیراز بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در سال گذشته و سال جاری بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی را به ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل ۳۰۰ درصد افزایش داده است.

اسدی گفت: از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی بالغ ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می‌شود و بیش از ۷۰ درصد عملیات اجرایی در حوزه حمل‌ونقل است.

استقبال از پیشنهادات دانشگاهیان برای حل مسائل شهری

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز نیز به تشریح وظایف و اختیارات کمیسیون هوشمندسازی پرداخت.

مهدی نصیری اظهار کرد: استقبال از ارائه پیشنهادات به شهرداری در مورد برنامه‌ها و طرح‌های تشکیلاتی در بحث مدیریت شهری و بررسی پیشنهادات در زمینه هوشمندسازی و ارتقاء سطح زندگی شهروندان در یک کلان‌شهر از وظایف مهم این کمیسیون به شمار می‌رود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: اگر اساتید و دانشجویان برای حل یک مسئله در شهر شیراز پیشنهادی مطلوب با مطالعه‌های انجام شده آماده ارائه دارند، کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر از آنان استقبال خواهد کرد.

او با اشاره به دیگر کاربردهای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر عنوان کرد: بعضا در کمیسیون‌های تخصصی شورا با توجه به نیازهایی که مدیران شهرداری عنوان می‌کنند، ممکن است شورا با بررسی و سیاست‌گذاری دقیق‌تر به این نتیجه رسد که یک مصوبه یا قانون با منطق علمی تصویب کند، بنابراین در این زمینه دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند نقشی مؤثر داشته باشند.

حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی در شهر داشته باشد 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه یکی از مسائل گریبان‌گیر تمام کلان‌شهرهای جهان، موضوع ترافیک شهری است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی که در حوزه معماری و شهرسازی انجام می‌شود، رویکرد مثبت و خاصی را به مجموعه شهری تحویل می‌دهد.

علی‌اکبر سلطانی با بیان اینکه امروز با مسائل مختلفی در حوزه معماری و طراحی شهری شیراز مواجه هستیم، گفت: فاصله بین دانشگاه و مجموعه اجرایی شهر شیراز، فاصله معناداری است که نتیجه این فاصله معنادار این می سود که رویکردها در شهر دچار تزلزل شود.

او با اشاره به اینکه تمام این رویکردهایی که در بازه‌های زمانی مختلف با آن روبرو می‌شویم ریشه در حوزه معماری و شهرسازی دارد، افزود: در برخی مواقع در حوزه معماری و طراحی‌های ابتدایی به مسائلی توجه نمی‌کنیم و بعد با آسیب‌هایی روبرو می‌شویم و تصمیماتی دیگری گرفته می‌شود که شاید این تصمیم ده‌ها سال کار اجرایی را زیر سؤال ببرد.

سلطانی گفت: امروزه شاهد تخریب پل‌ها و تقاطع‌هایی در بسیاری از شهرهای دنیا هستیم و در خیلی از شهرها نیز شاهد احداث پل‌ها و تقاطع‌هایی هستیم، اینکه کدام تصمیم درست است و بر اساس کدام تصمیم باید حرکت کرد، به مبانی نظری طراحی ابتدایی مباحث شهری باز می‌گردد و به اینکه نظریه شهرسازی را از کدام مسئله یا مبانی اندیشه‌ای نشأت می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: زمانی که به مبانی توجه نمی‌شود در بازه‌های مختلف با اختلاف روبرو می‌گردیم و در بازه‌های مختلف شاهد فاصله بین اجرا و هزینه‌های شهری هستیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه در این همایش چندین هدف را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اهمیت و ظرفیت آن در مجموعه شورا و شهرداری وجود دارد، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها است، زیرا قرار است در آینده، شهر توسط همین دانشجویان مدیریت شود، بنابراین باید فاصله بین دانشگاه و مجموعه تصمیم‌گیر شورا کاهش یابد تا قطعاً با تصمیم‌گیری بهتری بتوانیم شهر را اداره کنیم‌.

سلطانی با بیان اینکه این همایش می‌تواند شروعی برای ارتباط بین دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری باشد، گفت: این ارتباط موجب می‌شود تا طراحی‌های پایدار شهر در آینده مجدد دچار تغییر و چالش‌های متعدد مدیریتی و موجب تغییر و چالش‌های متعدد اجرا و طراحی نشود و شهر در مسیری مناسب به‌ویژه در حوزه شهرسازی حرکت کند.

او افزود: حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی به‌عنوان یک حوزه مادر در شهر داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز بیان کرد: مجموعه شورا این آمادگی را دارد که از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه بهره‌مند شود تا دانشجویان نیز مباحث شهری را به‌ صورت عملی تجربه کنند.

تأکید بر رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حل مسائل شهری از ظرفیت‌های مجامع دانشگاهی بهره می‌بریم.

هادی شه‌ دوست شیرازی بیان کرد: حوزه‌های شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک از بهم‌پیوستگی مدونی برخوردار هستند و باید به موازات هم پیش رفته تا فرآیند زیست‌پذیری کلانشهرها تقویت شود.

او با آسیب شناسی یکی از مسائلی که در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد، بیان کرد: در موارد عدیده‌ای شاهد بوده‌ایم که پروژه‌های عمرانی و تعریض معابر نتوانسته‌اند، گره‌های ترافیکی را حل کنند و این امر به دلایلی نظیر تعریف کاربری‌های ترافیک‌زا، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و ایجاد مسیرهای دسترسی‌ متعدد بوده است.

معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش پیرامون این کنفرانس بین‌المللی گفت: در نشست‌های تخصصی صاحب‌نظران حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک به همراه کارشناسان شهرسازی مطالب تخصصی خود را ارائه می‌کنند و بیشترین تاکید بر مباحث ۲۳ مقررات ملی و الزامات ترافیکی ساختمان‌ها است.

شه دوست با اشاره به این موضوع که عدم رعایت الزامات ترافیکی در طرح‌ها گریبان‌گیر کلان‌شهر شیراز شده است، بیان کرد: توسعه و توازن شهری با رویکرد مثبت دانشگاه امکان‌پذیر است و شهردار کلان‌شهر شیراز از سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از طرح‌های فاخر عملیاتی دریغ نمی‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با تأکید بر رویکرد مثبت مدیریت شهری در راستای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان گفت: از مراجع علمی برای همکاری و ارائه مقالات تخصصی استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود با گردآوری داده‌های کاربردی به راه‌حل‌هایی برای چالش‌های شهری دست یابیم.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: یکی از معضلاتی که محافل علمی و آموزش عالی با آن روبرو هستند، به خلاء پایان‌نامه‌های کاربردی باز می‌گردد، به همین دلیل باید فاصله میان بخش‌های دانشگاهی و اجرایی از میان برداشته شود.

محمدمحسن مشکسار، رئیس این کنفرانس نیز با تقدیر از عوامل و مدعوین این کنفرانس اظهار کرد: ۲۳۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده که ۱۷۳ مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شده است.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 12 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 16 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...