کد خبر: 174888 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 بهمن 1401 - 08:33
استاندار بوشهر خبر داد:
راه‌اندازی پنج شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر

اتحادخبر: استاندار بوشهر از راه‌اندازی پنج شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان با هدف ایجاد اشتغال، تولید و ارزش افزوده خبر داد. احمد محمدی زاده چهارشنبه ۲۶ بهمن در نشست مسئولان حوزه صنعتی و تولیدی استان بوشهر اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر از اساسی‌ترین اولویت‌های استان است و...

اتحادخبر: استاندار بوشهر از راه‌اندازی پنج شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان با هدف ایجاد اشتغال، تولید و ارزش افزوده خبر داد.

راه‌اندازی پنج شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر

به گزارش ایسنا؛ احمد محمدی زاده چهارشنبه ۲۶ بهمن در نشست مسئولان حوزه صنعتی و تولیدی استان بوشهر اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر از اساسی‌ترین اولویت‌های استان است و تمام توان خود را برای تحقق این موضوع به کار می‌گیریم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از تولیدات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تامین می‌شود، اما زنجیره ارزش صنایع پائین دستی در این استان شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه امروز صنایع پائین دستی پتروشیمی از جمله ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان به شمار می‌رود گفت: در زمان حاضر ۲۱ واحد پتروشیمی در حال تولید و ۱۸ واحد در دست ساخت است.

محمدی زاده از راه‌اندازی ۵ شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد و افزود: یکی از صنایع پتروشیمی به نام شهرک نایبند در نزدیکی فرودگاه عسلویه با حمایت و پشتیبانی هولدینگ خلیج فارس شروع شده و بنا است که در این شهرک کود و سم تولید شود و در کنار این شهرک، عملیات اجرایی ۲ شهرک دیگر در دشتستان و شهرک صنعتی شمال استان آغاز و به دنبال آن در منطقه دشتی و دیر هم صنایع پائین دستی پتروشیمی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر صنایع پائین دستی در استان شکل بگیرد و به مرحله تولید برسند فرصت خوبی برای اشتغال، تولید و ارزش افزوده در استان ایجاد می‌شود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/174888