- روز سعدی و نکتهای نغز از گلستانش
- بانک قرضالحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
- پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
- شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریتهای مهمتری در جبهه غزه و لبنان داریم
- جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
- ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
- نقدی بر مجموعه داستان " خینجوشون " اثر مختار فیاض
- توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
- حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
- سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
اتحادخبر: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، پروژه ملی فاز یک خط دوم قطارشهری شیراز با حضور وزیرکشور، استاندار و جمعی از مدیران فارس و مجموعه مدیریت شهری شیراز، افتتاح و آماده بهرهبرداری شد.
اتحادخبر: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، پروژه ملی فاز یک خط دوم قطارشهری شیراز با حضور وزیرکشور، استاندار و جمعی از مدیران فارس و مجموعه مدیریت شهری شیراز، افتتاح و آماده بهرهبرداری شد.
به گزارش ایسنا؛ عصر چهارشنبه ۱۹ بهمن و در آستانه چهل و چهارسالگی انقلاب اسلامی، فاز یک خط دوم قطارشهری شیراز که با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اجرایی و احداث شده است، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، محمدحسن اسدی شهردار، طاهری رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری شیراز به بهرهبرداری رسید.
به گزارش ایسنا، در این مرحله از پروژه خط دوم مترو شیراز، سه ایستگاه از ۸ ایستگاه پیشبینی شده قابل استفاده خواهد بود که مهمترین آنها، ایستگاه میدان امام حسین(ع) به عنوان ایستگاه تبادلی بین خط یک و دو قطارشهری است.
ابتدای دهه ۸۰، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، بنیان گذاشته و تاسیس شد و یک سال بعد و در سال ۱۳۸۱، رسما عملیات اجرایی برای احداث مترو (قطارشهری) در این کلانشهر از میدان الله، استارت خورد، اما حدود ۱۲ سال پس از آن و در سال ۱۳۹۳، فاز اول خط یک، به بهرهبرداری رسید.
به گزارش ایسنا، قطارشهری، یکی از پروژههای زمانبر ملی در نقاط مختلف کشور به شمار میرود به طوریکه زمان اجرای این پروژه در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد و ... را میتوان جزو طولانیترین پروژهها دانست، اما بیتردید اثرات آن بر بهبود تردد شهری در کلانشهرهایی که بهرهبرداری را شروع کردهاند، میتوان مشاهده کرد.
در شیراز، خط یک مترو با در برگیری ۲۰ ایستگاه، شرق و غرب این کلانشهر را به هم متصل کرده و طی سالهای اخیر با افزایش استقبال شهروندان روبرو بوده است. هرچند مسئولان مدیریت شهری معتقد هستند که این شیوه حمل و نقلی همچنان بخشی یارانهای بوده و عدد پرداختی مسافران به ازای هر سفر، فاصله زیادی با عدد هزینه واقعی دارد.
به گزارش ایسنا، فاز اول خط یک مترو، مهرماه ۱۳۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهوری وقت با ۸ ایستگاه و در مسیری ۱۱ کیلومتری و فاز دوم این خط، مرداد سال ۱۳۹۶ کامل شد تا مسیر حدود ۲۵ کیلومتری حدفاصل میدانهای الله تا احسان، با قطارشهری قابل پیمایش باشد.
عملیات ساخت خط دوم قطارشهری شیراز، اواخر آذرماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا امروز که در آستانه جشن چهل و چهارسالگی انقلاب و بهمن ماه سال ۱۴۰۱ هستیم، یک فاز از این خط با ۳ ایستگاه، آماده بهرهبرداری شده است. چهارسال اول پس از آغاز ساخت این خط، بیشترین توان شهرداری معطوف به تکمیل خط یک بود و پس از آن و از سال ۱۳۹۷، کار در خط ۲ سرعت گرفت.
خط ۲ قطارشهری شیراز به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر با تعداد ۱۳ ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب غربی شیراز آغاز و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) و آزادی و از آنجا در امتداد غرب به شرق شیراز پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه به میدان گلستان ختم خواهد شد. ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶۰۰۰ نفر ساعت بوده که با ۲۲ رام قطار ۵ واگن سرفاصله ۳ دقیقهای برای اعزام قطارها در افق طرح در نظر گرفته شده است.
این پروژه در دو فاز اجرایی شد که فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین(ع) به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر با در نظر گرفتن۹ ایستگاه طراحی و عملیاتی شد و اکنون با سه ایستگاه آماده بهره برداری شده است. فاز دوم که مسیری بالغ بر ۴ کیلومتر را در بر میگیرد، ۴ ایستگاه را شامل میشود.
مسیر ۱۱ کیلومتری فاز اول شامل دو تونل عمیق تک خطه هر کدام به طول تقریبی ۷.۵ کیلومتر و حدود ۲ کیلومتر مسیر روزمینی است، عملیات ساخت تونلهای عمیق پس از سرویس و تعمیر دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) و کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته که قبلاً برای اجرای تونلهای خط یک مورد استفاده قرار گرفته بود برای خط دو مورد استفاده قرار گرفته است.
برای توقف و سرویس سیستم ناوگان خط دو محوطه دپو و پارکینگ قطارها در ابتدای خط به مساحت ۱۳ هکتار در نظر گرفته شده است که شامل سالن و تجهیزات ویژه سرویس و تعمیر و شستشوی قطارها است.
ایستگاههای خط ۲ در عمق متوسط ۱۷ متر از سطح زمین احداث شده یا در حال ساخت است و در ایستگاه امام حسین (ع) با عمق ۳۴ متری از سطح زمین به دلیل تقاطع با خط یک عمیقترین ایستگاه مترو در شیراز و حتی کشور به شمار میرود، اگرچه ایستگاههای استقلال و پانزده خرداد هم در عمق بین ۱۵ تا ۲۲ متری، ایجاد شده است.
اجرای این پروژه به دلایل مختلف خصوصا عبور آن از یک مسیر پرترافیک و وسیع شهری، الزام در اجرای حفاری کل مسیر به شکل زیرزمینی و البته مسائل مالی و اعتباری، حدود ۸ سال به طول انجامید و اکنون هم شماری از ایستگاههای این خط، نسبتا کامل شده است.
یکی از مهمترین ابعاد این پروژه، ایجاد بستری برای جابهجایی مسافر در خط شمالی جنوبی شیراز و البته فراهم شدن امکان انتقال مسافران از این محدودهها به شرق و غرب این کلانشهر است.
در این بین، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خط ۲ که آذرماه امسال شکل گرفت، این امید را ایجاد کرده است که طی حدود ۲.۵ سال آینده شاهد کامل شدن این خط قطار شهری و فراگیری دسترسی به بستر حمل و نقلی سریع، پاک و ایمن در شهرراز باشیم. اگرچه وجه مهمی از فاز دوم قطار شهری شیراز، ایجاد دسترسی مناسب شهروندان و مسافران به منطقه سه و اماکن تاریخی و گردشگری مهمی نظیر ارم، حافظیه، سعدیه، باغ جهان نما و دروازه قرآن است.
به گزارش ایسنا، طرح توسعه مترو در شیراز که تا حداقل ۶ خط دیده شده بود، در مسیر خط سه نیز ادامه دارد و عملیات اجرایی این خط نیز مرداد سال ۱۳۹۹ با حضور نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه بودجه، آغاز شد و همچنان در حدفاصل میدان معالیآباد تا ایستگاه راهآهن، ادامه دارد.
براساس وعده داده شده در زمان آغاز عملیات اجرایی خط سوم، قرار است کار طی ۵ سال نهایی شده و در سال ۱۴۰۴ جشن بهرهبرداری از این خط برپا و در مهمترین وجه، بین فرودگاه و راهآهن شیراز مسیر دسترسی ریلی ایمن و امن و سریع، ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، عصر امروز، چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی، فاز اول خط دوم قطارشهری شیراز افتتاح و با بهرهبرداری از سه ایستگاه، امکان جابه جایی مسافر از جنوب به مرکز، غرب و شرق این شهر فراهم شد.
ممانعت از ورود خبرنگاران
به گزارش ایسنا، خبرنگارانی که برای حضور در مراسم افتتاح فاز یک خط دوم مترو شیراز، به دعوت دستگاههای مرتبط در محل حاضر شده بودند، اجازه ورود به محل مراسم را نیافتند!
مسئولان امر حاضر در محل برگزاری مراسم، اعلام کردند که هماهنگی برای حضور خبرنگاران در مراسمی که قرار بود بخشی از آن با سخنرانی وزیرکشور همراه باشد، انجام نشده است.
تازه ترین خبرها
- بانک قرضالحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
- پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
- شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریتهای مهمتری در جبهه غزه و لبنان داریم
- جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
- ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
- توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
- حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
- سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
- تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئتهای ورزشی بوشهر
- حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
- نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
- بازسازی اساسی پاسگاههای پلیس راه استان بوشهر
- معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا میشود
- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
- مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
- بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتشنشانی شهرداری بوشهر انجام شد
- مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
- محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
- تغییر رویکرد بانکهای استان بوشهر به توسعه محوری
- ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
- رقم باورنکردنی کرایهخانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
- سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
- نگاهی به مهم ترین سیستم های پدافند ایران (+عکس)
- ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
- رئال روی مکرون را زمین می اندازد
- سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
- سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
- بایدن : ایران بهدنبال محو اسرائیل است
- صعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان
- پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
- محرومیت حسینی و جریمه نقدی برای مرادمند و استقلال
- برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
- این باکتریها به خون انسان تشنه هستند!
- نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
- بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفهتر از ایلان ماسک!
- مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
- جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
- به بچههایتان نودل ندهید!
- رئال راهی نیمهنهایی لیگ قهرمانان شد
- دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
- حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
- امیر عبداللهیان عازم نیویورک شد
- دیدار پرسپولیس و نفت؛ ماموریت متفاوت برای قهرمانی و بقا
- فال روزانه ۱۴۰۳.۰۱.۳۰
- عناوین روزنامههای امروز1403/01/30
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/01/30
- تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
- افزایش 136 درصدی درآمد پتروشیمی پردیس در اسفندماه 1402
- نسخه اینترنتی هفته نامه اتحاد جنوب/شماره 1288
- آریاساسول در بین ۸۲۸ ناشر بورسی رتبه اول را به خود اختصاص داد