کد خبر: 174599 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 بهمن 1401 - 09:28
مجوز راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت کشور در بوشهر صادر شد

اتحادخبر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: زمینه برای راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان بوشهر فراهم شده است.

 

اتحادخبر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: زمینه برای راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان بوشهر فراهم شده است.





به گزارش ایرنا، ابوالحسن رزمی‌نیا روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اعلام کرد: مقرر شد این مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت در شهرستان گناوه راه اندازی شود.

وی افزود: شهرستان گناوه به دلیل بازار پر رونق سنتی و ساحلی بودن، از شهرستان‌های پر ظرفیت استان بوشهر برای توسعه دانشی پایدار و کسب و کارهای خلاقانه است و در آینده خبرهای خوشایندی از آن در این زمینه خواهیم شنید.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اضافه کرد: این مجموعه آمادگی دارد در روستاهای با جمعیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کانون شکوفایی و خلاقیت را برای حمایت از کسب و کارهای خلاق و نوآور محلی راه‌اندازی کند.

وی بیان کرد: این کانون‌ها با محوریت مشاغل روستا محور و همکاری شوراها و دهیاران شکل می‌گیرد و پارک علم و فناوری آمادگی دارد فعالان مشاغل روستایی خلاقانه را برای تبدیل به کسب و کار و تجاری‌سازی محصول خود آموزش و یاری دهد.

رزمی‌نیا با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه پارک علم وفناوری، دانشگاه خلیج فارس و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح "از کلاس تا بازار" در این استان زنجیره‌ای را ایجاد کرده که دانشجویان در کنار تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های نحوه راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار را در اداره فنی و حرفه‌ای فرامی‌گیرند و سپس در مراکز نوآوری و رشد به تجاری‌سازی محصول خود می‌پردازند.

وی یادآور شد: در همه حلقه‌های این زنجیره، پارک علم و فناوری در کنار دانشجویان و مهارت آموزان است و به تسهیل ایجاد کسب و کارهای دانشی و اخذ مجوزهای آن کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مجوزهای راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت فنی و حرفه‌ای‌ استان بوشهر به عنوان نخستین مرکز نوآوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اخذ شده است.

عبدالمجید دوراهکی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر می‌تواند با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس قدم‌های موثری در راستای ایجاد اشتغال برای مهارت آموزان بوشهری بردارد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/174599