کد خبر: 174312 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 بهمن 1401 - 08:45
خط انتقال آب‌شیرین‌کن مپنا در بوشهر به بهره‌برداری رسید

اتحادخبر: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر خط انتقال آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا در بوشهر تا سایت شهید ماهینی این شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

اتحادخبر: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر خط انتقال آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا در بوشهر تا سایت شهید ماهینی این شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.




به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار بوشهر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اولویت‌های دولت در این استان تامین آب پایدار و رفع مشکل آبرسانی است.

احمد محمدی زاده افزود: در ۱۰ سال گذشته دولت ۱۰۵ هزار مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن در استان بوشهر تامین کرده بود این درحالی است که این رقم در یک سال گذشته به ۱۲۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال و وارد مدار شدن آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا مشکل جیره‌بندی آب در مرکز این استان برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با وارد مدار شدن آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا شاهد تحول خوبی در آبرسانی در مرکز این استان خواهیم بود.

محمد هادی رستمیان افزود: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی به دلیل بالا بودن زه آب‌های زیرزمینی نیاز به ترمیم شبکه انتقال محله‌های شهر بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته در موضوع آب استان بوشهر سرمایه گذاری شده است این درحالی است که اگر این کار امروز انجام می‌شد به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: خط انتقال آب از محل آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا تا سایت شهید ماهینی بوشهر به طول هفت کیلومتر در مدت ۱۸ ماه انجام شده است.

ابوالحسن عالی افزود: ۲۲۳هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۳ هزار ۸۵۷ خانوار از مزایای این خط آبرسانی بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر خط انتقال آب از آب شیرین کن مپنا به سایت شهید ماهینی امکان انتقال ۳۵ هزار مترمکعب را دارد این درحالی است که امکان افزایش این ظرفیت به ۶۵ هزار مترمکعب نیز وجود دارد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/174312