کد خبر: 174303 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 بهمن 1401 - 08:30
استاندار بوشهر:
تولید غذای آبزیان بوشهر ۱۲ هزار تن افزایش می‌یابد

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: امسال ۱۲ هزار تن به ظرفیت تولید غذای آبزیان در استان افزوده می‌شود. احمد محمدی زاده استاندار بوشهر چهارشنبه ۱۲ بهمن در حاشیه افتتاح یک طرح آبزی پروری اظهار کرد: آبزی پروری یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان به شمار می‌رود که با توجه به افزایش واحدهای پرورش آبزیان، تلاش می‌شود زیرساخت‌های این صنعت نیز روز...

 

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: امسال ۱۲ هزار تن به ظرفیت تولید غذای آبزیان در استان افزوده می‌شود.

تولید غذای آبزیان بوشهر ۱۲ هزار تن افزایش می‌یابد

 

به گزارش ایسنا؛ احمد محمدی زاده استاندار بوشهر چهارشنبه ۱۲ بهمن در حاشیه افتتاح یک طرح آبزی پروری اظهار کرد: آبزی پروری یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان به شمار می‌رود که با توجه به افزایش واحدهای پرورش آبزیان، تلاش می‌شود زیرساخت‌های این صنعت نیز روز به روز تقویت شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۲ هزار تن به ظرفیت تولید غذای آبزیان در استان افزوده می‌شود. 

استاندار بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر استان بوشهر ۵۰ هزار تن در زمینه تامین خوارک آبزیان کمبود دارد که با توجه به واحدهای در دست ساخت انتظار می‌رود بتوانیم این نیاز را تامین و زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت آبزی پروری در استان فراهم شود.

محمدی زاده اضافه کرد: افزایش بهبود کیفیت غذای میگو سبب افزایش تولید این آبزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به زیر کشت میگوی پرورشی می‌رود گفت: ۴۰۰ هکتار از این اراضی در رود شور جنوبی، هزار هکتار در رود شور شمالی و صد هکتار نیز در سایت‌های دلوار است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز بیان کرد: عملیات اجرایی مجموعه فرآوری، بسته بندی و صادرات آبزیان این استان با ظرفیت اشتغالزایی یکصد نفر آغاز شده است.

عقیل امینی افزود: ظرفیت این واحد فرآوری روزانه ۶۰ تن انواع ماهی و میگو است.

وی با اشاره به کارخانه خوراک آبزیان پرورشی یادآور شد: عملیات اجرایی این کارخانه با ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و پیش بینی ۲۰۰ فرصت شغلی در شهرک صنعتی بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: ظرفیت این کارخانه خوراک آبزیان پرورشی ۱۱۰ هزار تن در سال شامل ۶۰ هزار تن خوراک میگو و ۵۰ هزار تن خوراک ماهی با چهار خط تولید است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/174303