امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 مرداد 1392 - 19:36

روز شنبه گذشته سه خبر فضای سیاسی استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد. خبر اول مربوط به انتخاب استاندار بوشهر بود که صبح شنبه یکی از سایت های خبری استان مدعی آن شد و ساعاتی بعد کذب بودن آن توسط افراد مطلع و سایت های خبری دیگر اعلام شد. اما انتشار این خبر حساسیت های موجود در بوشهر را تست زد و بخوبی واکنش های احتمالی به انتخاب یک استاندار ...

نقدی به نشست "افق فردا" و اجماع خود ساخته

روز شنبه گذشته سه خبر فضای سیاسی استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد.

خبر اول مربوط به انتخاب استاندار بوشهر بود که صبح شنبه یکی از سایت های خبری استان مدعی آن شد و ساعاتی بعد کذب بودن آن توسط افراد مطلع و سایت های خبری دیگر اعلام شد. اما انتشار این خبر حساسیت های موجود در بوشهر را تست زد و بخوبی واکنش های احتمالی به انتخاب یک استاندار غیر همسو با رای مردم را آشکار ساخت.


خبر دوم مربوط به نشست هم انديشي با عنوان "به افق فردا" با حضور استاندار بوشهر است که گرچه زمان وقوعش جمعه شب بود ولی مشروح خبر این جلسه بعدازظهر شنبه رسانه ای شد.

این جلسه هم که بعداً معلوم شد هدف آن تلاش برای ابقاء جناب حسنوند در پست استانداری بوشهر و جلب حمایت نخبگان و اهالی رسانه از ایشان بوده است مورد نقد برخی از صاحب نظران و تحلیل گران سیاسی استان قرار گرفت.

نگارنده که تقریباً با بیشتر فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرای استان در ارتباط است؛ برخی از نقدهای وارد به این نشست را برمی شمارد:

1. اگر واقعاً این نشست در راستای توسعه استان و مشورت با نخبگان بوده است چرا پس از نزدیک به یکسال و حالا که بحث انتخاب استاندار جدید مطرح است این نشست ها کلید می خورد و برگزار می شود؟ چرا در یکسال گذشته از این نشست ها خبری نبود؟

2. معیار انتخاب نخبگان چه بود؟ با احترام به همه کسانی که حاضر بودند بدون تعارف برخی چهره های این جلسه در حد نام نخبه نبودند. بعلاوه چرا جای برخی نخبگان واقعی استان در این جلسه خالی است؟ چرا مدعوین گزینشی انتخاب شده اند؟

3. آقای استاندار شفاف پاسخ دهند هزینه برگزاری این نشست  از چه محلی پرداخت شده؟ اگر استانداری یا دستگاه دیگری از جیب بیت المال پرداخت شده چرا بنام خود استانداری و با ابتکار ایشان برگزار نشده است؟


خبر سومی که در فضای رسانه ای استان عصر شنبه منتشر شد و سعی شد با مانور روی آن پروژه فضاسازی برای ابقاء آقای حسنوند  ادامه یابد خبری بود با عنوان "اجماع عمومی در ابقاء حسنوند " که باعث تعجب گردید!  در این خصوص نیز چند نکته قابل تامل است:  

1. آیا توافق چند نفر اصولگرایی که از ابتدا با آقای حسنوند همراه بوده اند اجماع عمومی تلقی می شود؟

2. چنانچه ممکن است مدعیان اجماع عمومی برای ابقاء آقای حسنوند لیست اجماع کنندگان را منتشر کنند تا مشخص شود این اجماع کنندگان چند درصد افکار عمومی و طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای استان که دولت تدبیر و امید مدیون رای آنهاست را نمایندگی می کند؟  

3. بنده در چند یادداشت و گفتگو از چهار استاندار دولت آقای احمدی نژاد در بوشهر دوتا را بسیار ضعیف با عملکرد غیر قابل قبول و دوتای دیگر (آقایان افراشته و حسنوند) را علیرغم انتقاداتی که داشته و دارم استانداران نسبتاً موفقی می دانم که نقاط مثبتشان از ضعفشان بیشتر بوده است. ولی این مهم به معنای صلاحیت آنها برای کلید داری آنها در دولت تدبیر و امید در استان بوشهر نیست؛ به دلایلی که در ادامه اشاره می نمایم:

الف) رای مردم در انتخابات 24 خرداد پیام های روشنی داشت که مهمترین آن  نارضایتی از عملکرد هشت ساله آقای احمدی نژاد و دولتش از کابینه تا مسئولان میانی و حتی پایین دستی و نیاز به تغییرات اساسی بود. آیا جناب حسنوند موافق و مجری سیاستهای دولت آقای احمدی نژاد نبوده است؟

ب) به فرض که جناب حسنوند شخصاً قابلیت تغییر و تطبیق با سیاستهای دولت تدبیر و امید را داشته باشد آیا وی قادر و حاضر به تغییر مدیران و فرمانداران غیر همسو با سیاستهای دولت یازدهم می باشد؟ آیا او حاضر است برخی مدیران که کفایت لازم را نداشته و در حد واندازه پستشان نیستند و توسط خود او منصوب شده است را تعویض نماید؟

ج) حمله به ستاد آقای روحانی و باطوم های که به تن برخی فعالان این ستاد در بوشهر خورد را چگونه می شود به آقای حسنوند ربط نداد و طرفداران پرشمار آقای روحانی در استان را متقاعد به اجماع روی ابقاء وی نمود؟ حتی اگر این حمله به دستور وی نیز نباشد، آقای حسنوند چه برخوردی با فرمانده این حمله کرده است؟

د) آیا انتظار مردم از دولت دکتر روحانی برای انتصاب یک استاندار توانمند و البته همسو با رای مردم که با اعتقاد به سیاستهای دولت جدید مجری آن باشد انتظار بی جایی است؟

ه) مخالفت با ابقاء آقای حسنوند مطلق نیست و البته برخی فعالان اصلاح طب و اعتدال گرای استان او را به برخی گزینه های اصولگرا یی که نامشان مطرح شده برای تصدی این پست مهم ترجیح می دهند و بنده نیز چنین عقیده ای را دارم.

و) آقای حسنوند مدیر توانمندی است که علیرغم برخی انتقادات و نقاط ضعف، می تواند بخاطر مشی نسبتاً اعتدالی خود با دولت جدید نیز خود را وفق دهد و لذا استفاده از ایشان در استان دیگری به عنوان استاندار به نفع خود ایشان خواهد بود؛ زیرا می تواند کابینه استانی خود را بر حسب انتظارات دولت و مردم آن استان بچیند و تغییر مورد نظر مردم را ایجاد نماید. تغییراتی که در استان بوشهر برای وی بسیار سخت خواهد بود؛ و اجماع روی وی سخت تر!

 

اکبر صابری/ مدیر مسئول اتحاد جنوب

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/06/04 - 02:34
0
0
برای استانداری بوشهر گزینه های بهتر از حسنوند زیاد است
1392/05/30 - 20:13
0
0
آقای صابری عزیز استاندار مدعو بوده و همه مهمان علی هوشمند بودند و در ثانی می بینیم که امروز اکثر افکار عمومی، نماینده خبرگان رهبری آیت الله حسینی بوشهری، پورفاطمی پرچمدار اصلاح طلبان و خیلی از چهره های بزرگان استان همراه ایشان هستند. و یقین بدانید همانطور که حسنوند همیشه به نقد کابینه ی استانی خود می پردازد خیلی ها را تغییر می دهد. و امروز اگر بنده از حسنوند حمایت می کنم چون می دانم با برنامه محوری سعی در توسعه دارد. و باور قلبی و تجربیم بهم می گیه که بچه های بوشهری مثل حیفه که دوباره برگردند بوشهر و ایشان نیازه یار بوشهر در مرکز باشد. و حسنوند اگر اینجا نباشد جای دیگری خواهد بود و با توانمندی که دارد هرگز حذف نمی شود
1392/05/29 - 15:07
0
0
سلام بر مرد شریف دشتستان حاج اکبرصابری - حرف شما بحث بین بد و بدتره- تلاش برای بقا و ماندن-کاری که حسنوند داره میکنه- پیروز باشید.
1392/05/29 - 14:28
0
0
با سلام خدمت آقای صابری. ظاهرا نشستی که به آن اشاره داشتید توسط سایت 20 که متعلق به علی هوشمند است برگزار شده است. من آقای علی هوشمند را سالهاست که می شناسم. علی هوشمند بیشتر از همه کسانی که مدعی اصلاح طلبیند، اصلاح طلب است. از جنابعالی هم اصلاح طلب تر است. اما نه از جنس اصلاح طلبانی که فضا را فقط برای خودشان می خواهند. اگر شما اعتقاد به گرفتن پیام 24 خرداد دارید، پس خود هم این پیام را بگیرید. از شما بعید بود که با علم و اطلاع از برگزار کننده جلسه، کار شایسته وی را ضایع فرمائید. اینکه آقای هوشمند چند جوان جم و دیری را به این نشست فراخوانده، اینکه آقای هوشمند جناب صابری را دعوت نکرده، اینکه جناب هوشمند فضا را برای حضور نخبه های دیگر استان فراهم کرده، اینکه آقای هوشمند نشستی متفاوت با نشست های گذشته را برگزار کرده، بابد باعث ناراحتی شما شود؟ جناب صابری! علی هوشمند هم از شما اصلاح طلب تر، هم روزنامه نگارتر، هم کم توقع تر است. سال ها حضور علی هوشمند در فضای رسانه ای استان این موضوع را به اثبات رسانده است. تنها با این یادداشتان، توهینی به آن جمع کردید که می بایست رسم اصلاح طلبی را به جا آورید و از آن عزیزان عذرخواهی کنید. باشد تا نگاه دیگران به اصلاح طلبان تغییر یابد.
1392/05/29 - 08:06
0
0
بنظر میرسد آقایان متوجه این قضیه نستند ، که این نشست ها بی فایده است . افراد لایق و شایشته ودلسوز فراوانی هستند که از ماههای قبل مورد نظر بوده اند و شاید هم به احتمال زیاد انتخاب هم شده اند . بخدا قسم این استان شایستگی افراد بزرگی را دارد ، نه افرادی که حتی اعتماد ی بخود نداشته و برای حفظ خود به این وآن التماس والتجا دارند و خودشان هم میدانند که نه شخیصت این مسئولیت را داشته اند و نه توانائی آنرا . آدم وقتی این شکل و شمایل ها را در استان میبیند واقعا شرمنده میشود و خجالت می کشد. سالی که نکوست ، از بهارش پیداست .
درود بر استادصابری خداقوت اگر قراربر تغییرات دردولت امید است بایستی به رای مردم بها داده شود زیرا هنگام پیروزی دکترروحانی بنده درستاد روحانی برازجان حضور داشتم مسئول اطلاعات انتظامی با اکیپی ازطرف فرماندار آمدندوتهدید کردند اگرجشن پیروزی تمام نشود طرفداران جلیلی مردم را باکتک به خانه می فرستند فرمانداری که تحمل پیروزی مردم را ندارد واستانداری که بازور فرماندار را بدون توجه به نظر مردم ،نماینده مردم و امام جمعه انتصاب می کند و بعد از انتصاب متاسفانه حتی به دستورات خود استاندار توجهی نمی کند پس این استاندار این فرماندار برای قدرت طلبی امده اند ...هرچند خدمات بسیار خوبی استاندار گرامی انجام داده اند ولی با انتخاب فرمانداران تندرو مردم راتحقیر کردند...
1392/05/29 - 03:26
0
0
بعضی ها در کشور هنوز پیام مردم در 24 خرداد را نشنیده اند که این موضوع در استان ما بیشتر نمود پیدا می کند انسان حیران می ماند چطور بعضی افراد سیاسی استان که عضو ستاد قالیباف و یا احمدی نزاد در دوره های گذشته بودند و در دولت کریمه نهم و دهم هم در استان پست های کلیدی داشته اند امروز به خودشان جرات می دهند که برای مسئولیت در دولت اعتدال و اصلاح هم دندان تیز کنند البته من معتقدم ریس جمهور محترم هم نباید وزیر کشوری غیر همسو با دولت انتخاب می کرد و اگر این کار را نمی کرد امروز بعضی در استان ما به خود جرات نمی دادند خودشان را از حالا کاندید مدیرکلی و فرمانداری و استانداری بکنند. یه نکته دیگه هم بگم اینه که معلومه هم استانی که نزدیک است به اقای لاریجانی و وزیر کشور هم به لاریجانی نزدیک است شرایط را برای خودش فراهم می بیند تا در مسائل استان و گزینش نیروها در استان دخالت کند از شاهکارهای مدیریتی این اقایان فقط سرنوشت امروز شاهین را ببینید و این که تیمی که در لیگ برتر مورد احترام ایرانیان بود امروز حتی در لیگ دو هم سرنوشتی نامعلوم دارد.
1392/05/29 - 00:23
0
0
اگه اي كامنه تاييد كردي حاج اكبر معلومه كه خيلي آزادانديشي .... خروجي مقاله ت اي بيد كه سي چه مو دعوت نكردين .... ها بله
پاسخ: سردبیر اتحاد جنوب: جهت اطلاع "صفر" باید عرض کنم خیلی از جلسات بنده دعوت می شوم که حضور پیدا نمیکنم. همین جلسات روز خبرنگار که تا ده روز ادامه داشت آقای استاندار دعوت کردند ولی من یکی از همکاران را به نمایندگی فرستادم و خیلی جلسات دیگر و لذا جلسه ندیده نیستیم و برای هر جلسه ای هم خیلی ارزش قایل نیستیم.
به اصل مطلب نگاه کنید آیا حسنوند با شرایطی که توضیح داده شد و نیروهایی که در استان چیده برای استانداری مناسب است یا خیر؟ و آیا امکان تغییر مدیرانی که خودش منصوب کرده و کفایت لازم را ندارند برایش چقدر مقدور است. موفق باشید.
برخی بندها جای تاسف و تاثر دارد...ای کاش به خود زحمت می دادی و قبل از برداشتن شمشیر زهراگین انتقادات خود گفته های ایشان را می خواندی چون در گفته ها به اکثر سوالات پاسخ داده شده...سابقه افراد برای ما روشن است و می دانیم چه کسانی در دوره های مختلف بین جریان های سیاسی تغییر مکان و رویه داده اند...امیرکبیر استان که از داعیه داران حقیقی جریان اعتدال است هم خواهان حضور حاج فریدون هستند
1392/05/28 - 20:26
0
0
مطلب بحق و متینی است. از همه دلسوزان و نیروهای اعتدال گرا و نخبه استان می خواهم که ضمن وفاق لازم در بیان خواسته ها و انتظارات مردم به همین شفافی عمل نمایند. امروز پس از هشت سال زمان توسعه همه جانبه استان به خصوص توسعه مدنی و پذیرش صدای نخبگان از ضروریات اولیه است که اولین نیاز آن تغییرات و دگرگونی تفکرات است !
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 3 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...