کد خبر: 173904 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1401 - 22:49
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد؛
رشد ۴۵ درصدی کانتینری در استان بوشهر /ایجاد جاده اختصاصی جاده چهار بانده بوشهر به برازجان به مجتمع بندری نگین

اتحاد خبر:محمد شکیبی نسب روز سه شنبه ۴ بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه افزود: ۱۱ بندر تجاری در سواحل استان وجود داردکه  در خروج و ورود شناورها فعالند  و چهار بندر بوشهر، کنگان،دیر و گناوه نیز به عنوان متولی و ناظر در بارگیری  برای ترخیص کالا در استان هستند.به گزارش اتحادخبر؛مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود:در عملیات بارگیری نفتی و غیرنفتی استان...

اتحاد خبر:محمد شکیبی نسب روز سه شنبه ۴ بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه افزود: ۱۱ بندر تجاری در سواحل استان وجود داردکه  در خروج و ورود شناورها فعالند  و چهار بندر بوشهر، کنگان،دیر و گناوه نیز به عنوان متولی و ناظر در بارگیری  برای ترخیص کالا در استان هستند.



به گزارش اتحادخبر؛مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود:در عملیات بارگیری نفتی و غیرنفتی استان در بخش کالای عمومی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۲ میلیون تن بوده که در ده ماهه اخیر  به ۴۹ میلیون تن رسیده که بالغ بر ۱۷ درصد رشد داشته است .

شکیبی نصب بیام داشت :در بخش کانتینر ی  بیش از ۱۸۱ هزار تی ایی یو در سال گذشته بوده که در سال جاری به ۱۹۱ هزار و ٩١۶ تی ایی یو رسیده است که ۶درصد رشد داشته است.

وی افزود :در بخش جابجایی مسافر  ٢٠٨هزارو ٨۶٨نفر در ۱۰ ماه اخیر داشته ایم  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با  بیان اینکه عملکرد استان بوشهر در ۱۰ ماه اخیر رو به کاهش بوده است افزود: در بخش نفتی و غیرنفتی مجموع عملکرد ها در زمینه کالای عمومی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۴۹ تن  بوده که در سال ۱۴۰۱  به ۳۳۱۵ هزار تن که ۹ درصد کاهش در زمینه کالای عمومی را نشان می دهد.



شکیبی نسب افزود :در کانتینری رشد خوبی داشته ایم  که در سال گذشته ۳۴ هزار و ۱۱۴ تی ایی یو بوده و در سال ۱۴۰۱به ۴٩هزارو ٣٧۶تی آیی یو رسیده و  رشد ۴۵ درصدی داشته که در مقایسه با سایر بنادر کشور یک رشد بی‌نظیر در بخش کانتینری در استان بوشهر شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به امدادرسانی به  سوانح دریایی  و اینکه بوشهر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس به مساحت ۹۶۷ کیلومتر را دارد افزود:  به خاطر قرار گرفتن معادن گازی و نفتی تردد هایی که به  سمت استان خوزستان از  آبهای استان  بوشهرصورت میگیرد معمولاً حوادث زیادی در آبهای استان رخ می‌دهد که در ۱۰ ماهه اخیر ۷۷ مورد اعلام امداد دریایی داشتیم که ۳۶ مورد نیاز پزشکی و ۴۱ مورد سانحه دریایی به  نقص  شناورهای دریایی بوده است که بیشتر این آمار به شناورهای سنتی باربری با عدد  ۲۶  بوده و خوشبختانه در  مقایسه با سال گذشته شرایط سوانح تغییری نداشته  است.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه در جستجوی سواحل ایستگاه مخابراتی در مرز آبی وجود دارد  گفت :در طول ۹۶۷ کیلومتر سواحل استان بوشهر در شش پایگاه جستجوی نجات دریایی شش فروند شناور جستجوی نجات دریایی و با پیگیری های مجدد اداره کل استان بوشهر به علت تردد های دریایی یک فروند شناور دیگر بخش سوانح دریایی به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی افزود :پایگاه‌های ذکر شده در بوشهر، عسلویه ،دیر ،عامری خارک  و دیلم پایگاههای جستجوی گر مستقل می باشند برای رسیدگی بیشتر می توان به سامانه ۱۵۵۰ برای حوادث کنترل ترافیک دریایی شماره گیری و اطلاع رسانی کرد تا به حوادث ساحلی رسیدگی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه در بخش عمرانی در حال احداث استان بوشهر جزو رتبه‌های دوم و سوم است افزود: پروژه هایی که در حال اجرا میباشند بین ۱۵ بندر تجاری بزرگ کشور فعالیت دارند که استان بوشهر به علت تخصیص اعتبار رتبه خوبی را کسب کرده است.

 

 

شکیبی نصب گفت: ۸۴ کد اعتباری برای بنادر استان بوشهر وجود دارد که ۲۴ پروژه مطالعاتی ۱۴ پروژه  احداثی ۹ پروژه تعمیرات اساسی و ۲۸ پروژه تجهیزاتی که مجموع اعتبارات این پروژه ها تا پایان سال جاری ۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی طرح توسعه بندر گناوه در دهه فجر صورت می‌گیرد افزود :بنادر شمالی جز بنادری هستند  که کمترین توسعه را داشتند که خوشبختانه با حمایت های
صورت گرفته   با اعتبار بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی  خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه احداث و تاسیس زیربنای تونل انتقال مجتمع نگین با اعتبار ١۵٠٠میلیارد ریال صورت گرفته است گفت :پرونده جزو  پرونده های بسیار مهم و تاثیرگذار برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۴۰ میلیارد آن واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سالن مسافربری مربوط به ١٩سال پیش بوده است افزود :این ساختمان که بسیار فرسوده و مخروب شده بود با اقدامات صورت گرفته در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شاهد  بهره برداری کامل آن با امکانات سرمایشی و گرمایشی و طراحی داخلی با  اعتباری بالغ بر ٧٠٠میلیارد ریال خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه  موج شکن ها ی بندر کنگان با اعتبار ۱۷٠٠میلیارد ریال صورت گرفته است افزود : مساحت حوضچه ها کوچک بوده و باعث آتش سوزی هایی می‌شده که  ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش های بندر کنگان صورت گرفته در صورتی که درآمدزایی ناچیزی دارند و بنادری مثل عسلویه ،نخل تقی ،کنگان، دیر، بوالخیر، لاور ساحلی ،بندر عامری ،ریگ و گناوه و دیلم بنادری هستند که به صورت سنتی مشغول کار هستند و در مورد این بنادر دولت بحث لایروبی را انجام داده است.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه سازمان بنادر دریانوردی یک سازمان درآمد هزینه است افزود :که از محل درآمدهای خود می تواند توسعه خود را انجام دهد هیچ گونه استفاده از منابع بودجه عمومی دولت ندارد و کل هزینه ها از فعالیت‌های سازمان بنادر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : احداث و ساماندهی تاسیسات پست اسکله در بندر دیر با اعتبار کل ١٠٠٠میلیارد ریال  در حال انجام است  و با توجه به مساحت ۱۲۰  مایلی به قطر برای صادرات و ترانزیت به این کشور مناسب خواهد بود .

شکیبی نسب افزود :احداث اسکله شمع عرشه به طول ۹۰ متر در بندر محمد عامری که در اواخر فروردین ۱۴۰۲ به بهره‌برداری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید .

و ی افزود :مناقصه احداث شمع عرشه به طول ۱۵۰ متر و اعتبار یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در بندر بوالخیر بعد از انتخاب پیمانکار پروژه شروع خواهد شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود :اجرای سیستم های اعلام  احتراق و حریق و تهویه دیتاسنترهای بنادر استان به اعتبار ۳۰۵ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ انجام شده است .

شکیب نسب گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خرید تجهیزات ارتقاء امنیت زیرساخت اداره بنادر  شده  و در تولید و تکمیل محصول دانش بنیان در تردد کامل بندر بوشهر از دانش پرسنل بومی استفاده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه این مجموعه موفق به  کسب مقام برتر   در جشنواره شهید رجایی و کسب مقام دستگاه برتر حامی پژوهش ها در کشور را در کارنامه دارد افزود: دستگاه اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه برتر در شاخص ارائه به شهروندان توان خواه در سایر بنادر و کسب رتبه اول دانش در کل بنادر کشور و کسب رتبه دوم نظام پیشنهادات در بین کل بنادر کشور مدیریت مشارکتی جز افتخارات کل اداره کل بنادر بوده است.

شکیبی نسب افزود :استان بوشهر جزء بنادری است که پنج استاندارد مدیریت کیفیت ،مدیریت زیست محیطی ،مدیریت امنیتی و بهداشت حرفه ای مدیریت انرژی و مدیریت امنیت اطلاعات با تلاش همکاران به این موفقیت دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تنها فرصت سرمایه گذاری در بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین است ابراز داشت:  توجه خاصی در بحث مجتمع نگین برای طرح توسعه و پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی داریم و در این راستا تاسیسات زیربنایی و جاده و پل دسترسی مجتمع بندر نگین به لحاظ ایجاد یک جاده اقتصادی دو بانده رفت و دوباند  برگشت به بزرگراه بوشهر، برازجان که هیچگونه تداخلی به ترافیک شهری نداشته باشد و به صورت اختصاصی کامیون های حامل بار در این مسیر حرکت کنند تا پایان سال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173904