کد خبر: 173863 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1401 - 08:31
هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار داد

اتحادخبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا سه‌‎شنبه تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‎ شود. پیام مساعدی روز دوشنبه  افزود: بیشتر میزان مواجی خلیج فارس در بازه زمانی یاد شده در سواحل جنوبی، فراساحل جنوبی و مرکزی استان بوشهر، مناطق و جزایر جنوبی خلیج فارس...

اتحادخبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا سه‌‎شنبه تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‎ شود.

 

به گزارش ایرنا؛ پیام مساعدی روز دوشنبه  افزود: بیشتر میزان مواجی خلیج فارس در بازه زمانی یاد شده در سواحل جنوبی، فراساحل جنوبی و مرکزی استان بوشهر، مناطق و جزایر جنوبی خلیج فارس پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: با این وضعیت نسبت به افزایش نسبی ارتفاع موج دریا در خلیج فارس، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی هشدار داده می‎ شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت با توجه به شرایط نامساعد جوی باید از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی به طور جد اجتناب شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده تا اواخر وقت پنجشنبه با فعالیت سامانه بارشی در برخی ساعت‌ها در مناطق جنوبی و مرکزی استان وقوع بارش‌های پراکنده باران و گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌ شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی، با سرعت ۱۰ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی و فرا ساحل مرکزی، در برخی ساعات ۱۴ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و فرا ساحل مرکزی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۴، جزر دوم ساعت ۱۴:۳۲ و مد دوم ساعت ۲۱:۰۵ خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173863