کد خبر: 173845 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1401 - 12:27
در سال جاری؛
۶۱ درصد از درآمدهای مصوب استان بوشهر وصول شد

اتحادخبر: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱ درصد درآمدهای مصوب استان بوشهر وصول شده است.

 

اتحادخبر: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱ درصد درآمدهای مصوب استان بوشهر وصول شده است.

 ۶۱ درصد از درآمدهای مصوب استان بوشهر وصول شد

به گزارش مهر، رسول زارعی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ۱.۶۳ درصد از کل جمعیت کشور، ۶ درصد از کل تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داد.

وی تولید ناخالص داخلی استان بوشهر در استان بوشهر را پنج هزار و ۲۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: سرانه تولید ناخالص داخلی استان بوشهر با احتساب نفت در سال گذشته ۴۳۶ میلیون ریال بوده که بالاترین سرانه در کشور است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر با اشاره به کاهش نرخی بیکاری استان بوشهر از ۹ درصد در سال قبل به ۷.۴ درصد در سال جاری بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در سال گذشته با ۰.۳ درصد ۳۸.۴ درصد ثبت شد و امسال نیز تاکنون و شش دهم درصد به ۳۹ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وصولی درآمدهای استانی در سال جاری و گذشته بیان کرد: مصوب درآمد استان بوشهر در سال گذشته ۷۳ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال بود که ۷۴.۸ درصد آن به میزان ۵۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال آن محقق شد.

وصول ۸۱ هزار میلیارد ریال درآمد

زارعی با بیان اینکه در سال جاری میزان درآمدهای وصولی ۱۳۳ هزار و ۵۲ میلیارد ریال برای استان بوشهر تعیین شده است گفت: در ۹ ماه امسال ۶۱.۲ درصد درآمدهای مصوب و تعیین شده به میزان ۸۱ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان بوشهر سال گذشته ۶ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافت خاطر نشان کرد: نرخ تورم استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱.۷ درصد بود که در سال جاری تاکنون با ۴.۴ درصد کاهش به ۴۱.۶ درصد رسیده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر سهم اشتغال استان بوشهر در تابستان امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۰.۱ درصد، بخش صنعت ۲۶.۵ درصد و بخش خدمات ۶۳.۴ درصد است که بخش‌های کشاورزی و صنعت کاهش یافت ولی در بخش خدمات ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

زارعی به سهم ارزش افزوده بخش‌های عمده اقتصادی استان بوشهر در سال جاری پرداخت و خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی با ۹ درصد افزایش ۵.۲ درصد و بخش صنعت هم با یک درصد افزایش ۸۵ درصد سهم بخش ارزش افزوده به خود اختصاص داد ولی بخش خدمات ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۵.۱۲ درصد رسید.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173845