کد خبر: 173839 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1401 - 11:54
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس:
ماهیانه در فارس ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود

اتحادخبر: رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اعلام کرد که با هدف پیشگیری از تخریب و همچنین حفاظت از اراضی ملی در این استان ماهیانه ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود که از میانگین ۶ هزار هکتاری کشور، بالاتر است.

 

اتحادخبر: رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اعلام کرد که با هدف پیشگیری از تخریب و همچنین حفاظت از اراضی ملی در این استان ماهیانه ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود که از میانگین ۶ هزار هکتاری کشور، بالاتر است.

ماهیانه در فارس ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود

به گزارش ایسنا؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اعلام کرد که با هدف پیشگیری از تخریب و همچنین حفاظت از اراضی ملی در این استان ماهیانه ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود که از میانگین ۶ هزار هکتاری کشور، بالاتر است.

مجتبی دهقان‌پور دوشنبه سوم بهمن در ششمین شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی فارس با یادآوری اینکه تاکنون برای حدود ۲۰ درصد اراضی مستثنیات این استان رفع تداخل انجام شده است، از صدور سند برای ۲۴۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: متوسط صدور سند برای اراضی استان ۲۴ درصد و بالاتر از میانگین ۱۵ درصدی کشور است.

رئیس جهادکشاورزی فارس در ادامه با یادآوری اینکه رفع تداخل تاکنون برای ۲۷۴ پلاک با مساحت ۶۷۳ هزار و ۳۹۱ هکتار انجام شده است، گفت: ۴۵۱ هزار و ۴۴۷ هکتار از این مساحت، مربوط به اراضی ملی تثبیت شده و مابقی اراضی غیرملی تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته استان فارس از حیث تعداد پلاک رفع تداخل در رتبه ۳۰ کشور و به لحاظ سطح در رتبه ۳۱ قرار داشت، افزود: براساس آخرین آماری که در قرارگاه رفع تداخل کشوری اعلام شد، فارس به لحاظ تعداد پلاک رفع تداخل شده به رتبه ۱۶ و به لحاظ سطح به رتبه ۱۳ کشور رسیده است. تاکنون با تمهیداتی که اتخاذ شده امسال از لحاظ تعداد پلاک به رتبه ۸ و به لحاظ سطح غیر ملی تثبیت شده به رتبه ۱۰ کشور رسیده‌ایم. 

دهقان‌پور با بیان اینکه رفع تداخلات سه ضلع منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شرکت‌ها را داراست، افزود: در حال حاضر هر هفته یک یا دو جلسه پیرامون رفع تداخلات اراضی برگزار می‌شود و این موضوع موجب تعامل خوبی بین دستگاه‌ها شده است؛ البته با هدف تسریع در رفع تداخل، پلاک های اراضی در هر شهرستان بر اساس تعداد آرای کمتر، مساحت غیر ملی بیشتر و وسعت بیشتر آن اولویت بندی و در دستور کار رفع تداخل قرار گرفته اند تا استان فارس در رفع تداخلات از جایگاه بهتری برخوردار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای جوان، متعهد و کارآمد در منابع طبیعی و جهادکشاورزی در موضوع رفع تداخل موجب تسهیل و تسریع فرایند شده است، گفت: در ۲۹ شهرستان استان فارس با هدف تسریع در امور، قرادادهای جدید با شرکت‌ها منعقد شده است.

دهقان‌پور با بیان اینکه با پیگیری و مکاتبه‌های انجام شده عکس‌های هوایی دهه ۴۰ فارس نیز در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفته است تا مبنایی برای بررسی سابقه کشت در آن دهه باشد و از عکس های دهه ۷۰ استفاده نشود، افزود: این اقدام باعث رفع برخی اختلاف نظرها و تسریع در انجام مباحث مرتبط با رفع تداخل شده است. 

وی از ایجاد یک پایگاه داده در منابع طبیعی و تجمیع آرای قضایی صادر شده طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ در آن خبر داد و گفت: شرکت‌های طرف قرارداد با دسترسی به این پایگاه داده توانسته‌اند حق انتخاب داشته باشند، این اقدام در تسریع کار اثر گذار بوده و موجب پیشرفت روند کار شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان فارس همچنین با اشاره به تشکیل یک گروه از مفسرین، این اقدام را عاملی موثر در بهبود روند اجرایی دانست و اضافه کرد: اکنون ۲ مفسر خبره در این سازمان مستقر هستند تا کارها با دقت و سرعت ادامه یابد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173839