کد خبر: 173803 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1401 - 08:33
فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تقویت می‌شود

اتحادخبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌‎های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته جاری در استان بوشهر شدت می‎‌گیرد.پیام مساعدی روز یکشنبه اظهار کرد: از امروز تا اواخر هفته جاری، ناپایداری‌های جوی گذرا باعث می‌شود تا در برخی از ساعت‌ها پوشش ابر در مناطق مختلف استان افزایش یابد. وی افزود: بر این اساس...

 

اتحادخبر:  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌‎های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته جاری در استان بوشهر شدت می‎‌گیرد.


به گزارش ایرنا؛ پیام مساعدی روز یکشنبه اظهار کرد: از امروز تا اواخر هفته جاری، ناپایداری‌های جوی گذرا باعث می‌شود تا در برخی از ساعت‌ها پوشش ابر در مناطق مختلف استان افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت، وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و رگبار باران در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از مناطق شرقی استان و همچنین روی دریا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: به‌ تدریج از عصر روز سه‌شنبه، دامنه بارندگی‌ها، مناطق وسیع‌تری از استان را در بر خواهند گرفت.

مساعدی ادامه داد: تداوم پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افق، تا روز سه‌شنبه در اغلب نواحی استان پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج از غلظت آن کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای به ترتیب با درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با وقوع پدیده مه و در مناطق جنوبی استان و روی دریا، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت امروز روی دریا به‌تدریج شمال شرقی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۸ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۲۸، جزر دوم ساعت ۱۳:۲۷ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۸ خواهد بود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173803