کد خبر: 173800 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1401 - 08:25
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
۱۴۰ داروخانه استان بوشهر در اجرای طرح دارویار خدمات‌دهی می‌کنند

اتحادخبر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۴۰ داروخانه در استان بوشهر در اجرای طرح دارویار خدمات‌دهی می‌کنند.

 

 

اتحادخبر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۴۰ داروخانه در استان بوشهر در اجرای طرح دارویار خدمات‌دهی می‌کنند.

۱۴۰ داروخانه استان بوشهر در اجرای طرح دارویار خدمات‌دهی می‌کنند

به گزارش مهر، یحیی رضایی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان بیمه سلامت اظهار داشت: یکی بهترین طرح‌های اجرا شده در حوزه دارو همین طرح دارویار بوده است که مزایای فراوانی مانند جلوگیری از هدر رفت منابع، تحول صنعت داروسازی دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: حدود ۱۴۰ داروخانه در استان بوشهر داریم و در اجرای طرح دارویار به‌خوبی و با کمترین مشکل به ارائه خدمت مشغول‌اند.

وی بیان کرد: در کنار مزایای این طرح، معایبی نیز وجود دارد که می‌توان به کمبود نقدینگی داروخانه‌ها به دلیل افزایش قیمت و همچنین مشکل سامانه‌های آنلاین نسخه الکترونیک اشاره کرد.

لزوم افزایش اعتبارات طرح پزشک خانواده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست گفت: یکی از شکایات که نسبت به طرح پزشک خانواده‌ای که تا الان اجرا شده این است که آسیب‌شناسی علمی انجام نشده است.

قاسم برجوئی‌فرد افزود: درخواست ما به عنوان اجرا کنندگان طرح پزشک خانواده این است که اجرای این طرح جدید به پشتوانه‌های قوی باشد چرا که ممکن است اجرای طرح با فشار بر روی نیروی انسانی چند وقتی جلو برود ولی اگر اعتبارات کافی برای طرح دیده نشده باشد در ادامه به مشکل بر خواهد خورد.

تولیت نظام سلامت کشور مشخص نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: متأسفانه در کشور تولیت نظام سلامت به‌طور دقیق مشخص نیست به عهده کدام دستگاه است و اگر خدای‌نکرده مشکلی در ارائه خدمات سلامت به وجود بیاید این دانشگاه علوم پزشکی است که باید پاسخگو باشد در صورتی‌که تمامی امکانات در اختیار ندارد.

احمد یزدان پناه گفت: همچنین در خصوص بیمه‌ها، ما در بیمارستان و تعدد بسته‌های مختلف بیمه‌ای مواجه هستیم که کار را دشوار می‌کند.

وی با درخواست از مدیرعامل بیمه سلامت گفت: تجمیع بیمه‌های مختلف زیر چتر یک سازمان واحد کمک فراوانی به ارتقای کارایی نظام سلامت می‌کند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173800