کد خبر: 173796 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 بهمن 1401 - 08:15
رئیس شبکه بهداشت دیر:
۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در شهرستان دیر ارائه شد

اتحادخبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ارائه بیش از ۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در این شهرستان خبر داد.

 

اتحادخبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ارائه بیش از ۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در این شهرستان خبر داد.

۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در شهرستان دیر ارائه شد

 

به گزارش مهر، عباس آدمیت نسب عصر یکشنبه در جمع اظهار داشت: به‌منظور افزایش دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات بهبود تغذیه، ۲ نفر کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیّر، مستقر و در حال ارائه خدمات و مراقبت‌های تغذیه‌ای به گروه‌های هدف هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار و ۳۱۶ خدمت و مراقبت تغذیه‌ای توسط کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت در شهرستان دیر ارائه شده است.

وی با اشاره به خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: از دستاوردهای استقرار و فعالیت کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت، افزایش دسترسی جمعیت زیر پوشش به خدمات بهبود تغذیه، کمک به پیشگیری و کنترل انواع سوءتغذیه (چاقی، لاغری، کوتاه‌قدی و کمبود ریزمغذی‌ها)، ارتقای سواد تغذیه‌ای جامعه است.

آدمیت نسب ادامه داد: اصلاح الگوی تغذیه، بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت تغذیه‌ای جامعه با گسترش مداخلات جامعه‌محور، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیر واگیر شایع، ارائه خدمات مشاوره تغذیه و تنظیم رژیم غذایی نیز از جمله دیگر دستاوردها و فعالیت‌های کارشناسان تغذیه است.

وی با تأکید بر شناسایی مشکلات تغذیه‌ای شایع در جمعیت زیر پوشش، تصریح کرد: تمامی گروه‌های جمعیتی از قبیل کودکان، مادران باردار، دانش‌آموزان، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی خون و همچنین گروه سنی نوجوان، جوان، میان‌سال و سالمندان نیز مورد غربالگری و ارائه خدمات تغذیه‌ای قرار دارند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173796