کد خبر: 173785 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 02 بهمن 1401 - 12:42
واکنش کارشناس حقوقی در رسانه محافظه‌کار؛
پاسخ‌های بایدن به کشف اسناد سِری احمقانه بود

اتحادخبر: پاسخ عجیب رئیس جمهور آمریکا به رسوایی کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده از خانه و دفتر کار وی، واکنش تند یک کارشناس حقوقی را در یک رسانه محافظه‌کار به همراه داشت.

اتحادخبر: پاسخ عجیب رئیس جمهور آمریکا به رسوایی کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده از خانه و دفتر کار وی، واکنش تند یک کارشناس حقوقی را در یک رسانه محافظه‌کار به همراه داشت.

پاسخ‌های بایدن به کشف اسناد سِری احمقانه بود

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کشف اسناد محرمانه جدید از املاک شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رسوایی چهل‌وششمین رئیس جمهور این کشور را وارد فاز تازه‌ای کرد و این در حالی است که بایدن با پاسخ «هیچ پشیمانی ندارم»، انتقاد تند یک کارشناس حقوقی در یک رسانه محافظه‌کار را برانگیخت!

بایدن در ابتدای کشف اسناد محرمانه از دفتر کار سابقش، یک گاراژ و کتابخانه‌ای در منزل شخصی وی در ویلمینگتون در ایالت دلاور، گفت که «غافلگیر» شده و در ادامه افزود: با مراجع زی‌ربط همکاری کاملی داریم و مشتاقانه در انتظار حل و فصل سریع ماجرا هستیم. فکر می‌کنم دیگر چیزی پیدا نخواهید کرد. هیچ پشیمانی ندارم. هر چه وکلا به من گفته‌اند، همان کار را می‌کنم و این دقیقاً همان کاری است که انجام می‌دهیم.

بایدن در واکنش به اینکه چرا کشف نخستین مجموعه اسناد از دفتر کار وی در اندیشکده «مرکز پن بایدن» را در همان ابتدا (چند روز پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره) به اطلاع عموم نرسانده، با لحنی که گویی از این سوال آزرده شده، جواب داد و حتی خبرنگاران را سرزنش کرد! کشف مجموعه اسناد دوم از گاراژ منزل شخصی او، با یک واکنش دیگر همراه بود و رئیس جمهور آمریکا با لحنی که انگار قصد داشت همه چیز را کم‌اهمیت جلوه دهد، گفت که این گاراژ بلااستفاده بوده و «شورلوت کوروت» محبوب مدل ۱۹۶۷ او هم آنجا خاک می‌خورد!

جاناتان ترلی، کارشناس حقوقی در بحبوحه تحقیقات جدی درباره سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده، پاسخ‌های بایدن را «اظهاراتی گزینشی» توصیف کرد؛ اظهاراتی که بین «گیج‌کننده»، «کاملا آزاردهنده» و «به طور ملموس احمقانه» نوسان می‌کند!

ترلی همچنین تاکید کرد که «باور رئیس جمهور این است که رابرت هِر، مشاور ویژه پرونده، یا کل داستان را مخفی می‌کند یا اینکه نهایت تلاشش را خواهد کرد تا اتهامی کیفری علیه وی (بایدن) وارد کند.»

او همچنین تاکید کرده که به عنوان وکیل مدافع، اگر موکلش بار دیگر بخواهد جدیت و اهمیت جرم احتمالی را ناچیز جلوه دهد، «واقعا شرمنده» خواهد شد.

ترلی می‌گوید که همزمان با تحقیقات جاری درباره سوءمدیریت احتمالی بایدن در نگهداری و حفظ اسناد حساس، بر اساس یک نظرسنجی، عمده شهروندان آمریکایی رفتار بایدن را «سهل‌انگارانه» می‌دانند.

وی افزود: در حالی که رئیس جمهور هیچ پشیمانی ندارد، اکثریت مردم، تقریباً دو سوم، بر این باورند که کنگره از جمله اکثریت دموکرات‌ها، باید درباره بایدن تحقیقات انجام دهند. ۶۰ درصد معتقدند که او در موضوع اسناد طبقه‌بندی‌شده رفتار نامناسبی داشته است.

به گفته ترلی، از اینکه بایدن درباره این ماجرا، موضعی چنین «غیرمسئولانه‌ای» اتخاذ کرده، به هیچ عنوان غافلگیر نشده زیرا این موضع‌گیری «سبک کلاسیک بایدن» است!

او می‌گوید: بایدن همیشه نفرت و انزجار را بهتر از ابراز مسئولیت، بیان کرده است.

علاوه بر این، به گفته ترلی، رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا با ناکامی از درک اهمیت تحقیقات جاری، باعث شده تا مشاور ویژه پرونده «کله‌پوک و آلت دست» به نظر برسد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که باب باوئر، وکیل شخصی بایدن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در جریان بازرسی از منزل بایدن در ایالت دلاویر به اسناد محرمانه جدیدی دست یافتند.

وکیل شخصی بایدن افزود که در این بازرسی که روز جمعه نزدیک به ۱۲ ساعت به طول انجامید، وزارت دادگستری ۶ سند محرمانه دیگر کشف کرده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173785