کد خبر: 173722 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1401 - 11:34
امام جمعه شیراز:
برچسب به سپاه، نتیجه‌ای جز کوچک شدن در چشم مسلمانان ندارد

اتحادخبر: نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه سپاه پاسدارن ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد، گفت: اینکه بخواهند برچسب به سپاهی بزنند که کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است، مسلماً نتیجه‌ای جز کوچک شدن در چشم مسلمانان نخواهد داشت.

اتحادخبر: نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه سپاه پاسدارن ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد، گفت: اینکه بخواهند برچسب به سپاهی بزنند که کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است، مسلماً نتیجه‌ای جز کوچک شدن در چشم مسلمانان نخواهد داشت.

برچسب به سپاه، نتیجه‌ای جز کوچک شدن در چشم مسلمانان ندارد

به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رجب به ویژگی‌های این ماه پرداخت و بیان کرد: این ماه، فرصتی برای بندگی خدا ایجاد می‌شود که امیدواریم هرکس به قدر توان خود بتواند طاعت الهی را انجام دهد.

او ادامه داد: خوشبختانه با کنترل بیماری کرونا امسال مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.این مراسم در شیراز در مسجد شهدا و در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که در واقع شلوغ ترین اعتکاف جوانان کشور محسوب می‌شود و چند هزار نفر در مسجد شهدا معتکف می‌شوند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: گاهی در سخنران‌ ها و مجالس و... به یک موضوعاتی توجه می‌کنیم و در موردش صحبت می‌کنیم. زیرکی مؤمن اقتضاء می‌کند که غافل نشود از اینکه غیر از این مسائلی که اطراف خود می‌بیند و می‌شنود چیز دیگری دور و برمان نباشد؛ ما را مشغول به یک بحثی نکنند بعد یک مسائل خطرناک دیگری برایمان پیش بیاید. اینها را باید دقت داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که همیشه مؤمنین باید توجه داشته باشند موضوع جهان اسلام و به ویژه غرب آسیاست که ما در آن قرار داریم و کانون تحولات جهان اسلام نیز همین منطقه است.

او با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد که در اینجا چه می‌گذرد، گفت: تحرکاتی را در این هفته‌های که گذشت شاهد بودیم؛ برخی سران کشورهای غیر اسلامی آمدند در منطقه حرفهایی زدند و شعارهایی دادند به نفع یک جریان خاص که مسلما در بین مسلمانان جایی ندارد، چرا که آنها قدرتهای دست نشانده آمریکا و اروپا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه اینها چند شعار می‌دهند و خیال می‌کنند مسئله درست می‌شود، عنوان کرد: در این میان اسرائیل دوباره حرفهای نامربوط می‌زند و برای ایران هم خط و نشان می‌کشد؛ این مسائل را باید توجه داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: آمریکا تلاش کرد تا کشورهای اسلامی رابطه با اسرائیل را عادی کنند و برخی هم به صورت علنی این کار را کردند. این کار را برخی دولت‌ها کرده‌اند اما آیا مردم این کشورها قبول دارند؟ مسلماً قبول ندارند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال؛ در بازی‌های فوتبال جام جهانی دیدیم که چه برخوردی با این مسئله داشتند.

امام جمعه شیراز گفت: مسئله ما این است که مسجد مقدسی که پیامبر (ص) از آنجا به معراج رفته است باید در اختیار امت اسلام باشد. چون مردم اصلی آنجا مسلمان هستند و اسرائیل آن را غصب کرده و باید بیرون برود و این باور عمومی مسلمانان است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به مقالاتی که در موسسات تحقیقاتی آمریکا نوشته شده و نظرسنجی دولت‌هایی که رابطه‌شان را با اسرائیل عادی سازی کردند، گفت: بیش از ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصد مردم مخالف با این عادی سازی بودند؛ یعنی اینها با چهار نفر دست‌ نشانده خیال می‌کنند می‌توانند منطقه را تغییر بدهند! در حالی‌که مردم از این دولتهایی که با اسرائیل عادی سازی روابط کرده‌اند متنفرند.

او همچنین اضافه کرد: در چنین شرایطی برخی حرفهای نامربوط نیز از برخی کشورهای اروپایی شنیده می‌شود که مثلا ما پیش نویس برده‌ایم که سپاه را مثلا تروریست بدانیم یا محکوم کنیم.

نماینده ولی فقیه ‌در فارس با بیان اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد، گفت: اینکه بخواهند برچسب به سپاهی بزنند که کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است، مسلما نتیجه‌ای جز کوچک شدن خودشان در چشم مسلمانان نخواهد داشت.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: خودشان هم می‌دانند و بعد عذر هم می‌آورند که ضمانت اجرایی ندارد. ما که میدانیم این نمی‌تواند اجرا بشود. آنها با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: یکی از فرماندهان سپاه، شهید حاج قاسم سلیمانی بود که جهان اسلام در شهادتش حرکت کرد، لذا  از این حرف نامربوط تر را دولت غاصب اسرائیل زده که ما حمله می‌کنیم اما با به آنها گفت که شما فعلا مراقب باشید از همانجایی که هستید بیرون نروید.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173722