کد خبر: 173694 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1401 - 08:59
آمریکا متحدانش را به حمایت مضاعف از کی‌یف تشویق کرد

اتحادخبر: وزیر دفاع آمریکا این دوران را برهه‌ای حیاتی در جنگ اوکراین و روسیه دانست و از متحدان این کشور خواست تا کمک‌های خود به کی‌یف را افزایش دهند.

 

اتحادخبر: وزیر دفاع آمریکا این دوران را برهه‌ای حیاتی در جنگ اوکراین و روسیه دانست و از متحدان این کشور خواست تا کمک‌های خود به کی‌یف را افزایش دهند.

آمریکا متحدانش را به حمایت مضاعف از کی‌یف تشویق کردلوید آستین، وزیر دفاع آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با داغ شدن بحث میان متحدان ناتو بر سر ارسال تانک به اوکراین، وزرای دفاع اوکراین و کشورهای ناتو امروز (جمعه) در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گرد هم آمدند.

آستین در پایگاه نظامی آمریکا در خاک آلمان گفت: باید تلاش خود را افزایش داده و عزم راسخ‌تری داشته باشیم. باید از این هم پیش‌تر رویم. جنگ اوکراین به بازه حساسی رسیده و جهان نیز در دهه تاثیرگذاری قرار دارد. مردم اوکراین، کرملین و تاریخ بر اعمال ما نظاره‌گر هستند.

آستین در سخنرانی خود تایید کرد که آمریکا بسته کمکی بزرگ دیگری با ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به اوکراین می‌فرستد که شامل خودروهای زرهی استریکر ساخت کاناداست. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که تا هر زمان که لازم باشد، از قدرت دفاعی اوکراین حمایت خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، (دبیرکل ناتو) بوریس پیستوریوس، (وزیر دفاع جدید آلمان) و اولکسی رزنیکوف، (وزیر دفاع اوکراین) از حاضران در این نشست بودند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز از طریق ویدیوکنفرانس در این جلسه سخنرانی کرد.

اما هم طرف آمریکایی و هم متحدان آلمانی‌اش از ارسال تانک‌های سنگین به اوکراین خودداری کرده‌اند. غرب بیم آن دارد که ارسال این تانک‌ها تنش‌ها میان روسیه و غرب را بیش از اندازه تشدید کند، آن هم در حالی که مسکو مکررا جنگ اوکراین را جنگی نیابتی میان روسیه و تمامی کشورهای ناتو توصیف کرده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173694