کد خبر: 173685 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1401 - 09:50
هدیه دولت به دشتستان/ ایجاد سه ناحیه جدید و افزایش ۷۴ هکتار به شهرک صنعتی

اتحادخبر: استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم با موافقت ایجاد سه ناحیه صنعتی و افزایش ۷۴ هکتار به شهرک صنعتی دشتستان، زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان آغاز کرده است. احمد محمدی‌زاده روز جمعه در نشست جوانان گام دوم انقلاب در دشتستان اظهار کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و برای عبور از این مرحله حضور...

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم با موافقت ایجاد سه ناحیه صنعتی و افزایش ۷۴ هکتار به شهرک صنعتی دشتستان، زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان آغاز کرده است.


به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز جمعه در نشست جوانان گام دوم انقلاب در دشتستان اظهار کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و برای عبور از این مرحله حضور همه احاد جامعه در عرصه جنگ اقتصادی و کمک به این عرصه ضروری است.

وی افزود: هرچند منابعی محدودی در اختیار داریم اما در عین حال برای عبور از مشکلات و رسیدن به موفقیت ها، نیاز است که با تلاشی مضاعف بر مشکلات چیره شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با تلاش همه دلسوزان استان، امسال ۲۱ هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری از ۹ درصد به ۷.۴ دهم درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: ظرفیت شهرک صنعتی دشتستان از ابتدای انقلاب تا کنون ۷۰ هکتار بوده که ۷۴ هکتار به آن افزوده است و سه ناحیه صنعتی جدید در آبپخش، سعدآباد و شبانکاره برای ایجاد شغل و سرمایه گذاری در مرحله تملک زمین قرار دارد.

محمدی زاده بیان کرد: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی که تا پایان سال به اتمام می رسند، قطعاتی از زمین در اختیار شرکت های دانش بنیان و جوانان قرار داده می شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان دشتستان، نیاز است که نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی با محوریت اختصاصی بانوان در دشتستان برگزار شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: البته زمین بازارچه صنایع دستی در آبپخش، وحدتیه و روستای قلعه سفید با تایید فرماندار دشتستان مشخص شده و در حال آماده سازی زمین هستیم تا بتوان در این مکان ها بازارچه های دائمی را دائر کرد.

وی بیان کرد: در سال آینده، ساختمان نیمه کاره بخشداری های این شهرستان تکمیل، عملیات اجرایی جاده آبپخش به حله آغاز و مسیر وحدتیه به آبپخش که عملیات اجرایی آن آغاز شده،به بهره‌برداری می رسد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه عملیات اجرایی زمین هندبال ساحلی در شهرستان دشتستان آغاز می شود، گفت: از بانوان کارآفرین از جمله در حوزه عفاف و حجاب باید حمایت و پشتیبانی شود و قول های داده شده به آنها اجرایی شود.

وی گفت: اغتشاشات در دشتستان که دشمنان برنامه جدی و گسترده ای برای آن تدارک دیده بودند با کمک شما جوانان و مردم این منطقه بدون حتی یک تلفات یا زخمی، مدیریت شد که قابل تقدیر است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173685