کد خبر: 173655 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 29 دي 1401 - 10:25
طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوی

اتحادخبر: سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود.

 

اتحادخبر: سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش فرارو؛ سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید.

طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوی

سوپ گل کلم یکی از انواع سوپ‌های گیاهی است که سبزیجاتی مانند گل کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است و به همین دلیل یک غذای بسیار مقوی و سرشار از خاصیت است. این سوپ همچنین برای گیاه خواران و افرادی که منع مصرف فرآورده‌های گوشتی دارند، یک انتخاب مناسب و سرشار از ویتامین است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سوپ گل کلم همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این سوپ تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سوپ گل کلم

گل کلم: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
هویج متوسط: ۲ عدد
سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
سیر: ۱ حبه
شوید: ۵ شاخه
شیر: ۱ لیوان
آرد گندم: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: به میزان لازم

 

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوینکات مربوط به گل کلم

گل کلم یکی از سبزیجات بسیار پر خاصیت و سرشار از فیبر است که دارای انواع ویتامین‌های گروه c، b، k و مقادیر قابل توجهی از پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر است. گل کلم سالم و تازه باید کاملا سفید باشد و لکه‌های سیاه روی گلم کلم نشانه کهنگی آن است. سطح گل کلم باید کاملا ترد و تازه باشد و آثار له شدگی نداشته باشد. همچنین برگ‌های گل کلم تازه باید به رنگ سبز روشن باشد. گل کلم را می‌توانید بدون اینکه بشویید، به مدت ۵ روز در یخچال و داخل کیسه کاملا خشک و با سر باز نگهداری کنید.

نکات مربوط به روغن زیتون

طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوی

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

 

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

 نکات مربوط به پیاز

طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوی

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

طرز تهیه سوپ گل کلم

طرز تهیه سوپ گل کلم؛ یک سوپ گیاهی و مقوی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا همه سبزیجات را خوب بشوید؛ سپس گل کلم، هویج و سیب زمینی را خرد کنید و داخل یک قابلمه بریزید و همراه با آب بجوشانید.

 

۲ ـ پیاز را پوست و سپس به صورت خیلی ریز خرد کنید و همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یک قابلمه مناسب تفت بدهید؛ سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر آن را تفت بدهید.

۳ ـ در مرحله بعدی کره و آرد را به قابلمه اضافه کنید و سه دقیقه با پیاز تفت بدهید. کمی از آب سبزیجاتی که جوشاندید را به قابلمه اضافه کنید تا آرد کاملا حل شود؛ سپس همه سبزیجات پخته را همراه با آب به قابلمه سوپ اضافه کنید.

 

۴ ـ حالا شیر را همراه با نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و اجازه بدهید سوپ چند دقیقه بجوشد؛ سپس با گوشتکوب برقی همه مواد سوپ را بزنید تا له شود. می‌توانید سوپ را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و بعد از میکس شدن دوباره به قابلمه برگردانید.

۵ ـ بعد از اینکه مواد سوپ را میکس کردید، اجازه بدهید ۱۰ دقیقه دیگر با حرارت کم بجوشد؛ سپس شوید خرد شده را اضافه و اجاق گاز را خاموش کنید. سوپ گل کلم خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با آبلیموی تازه میل کنید، نوش جان.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173655