کد خبر: 173645 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 29 دي 1401 - 09:31
امیدواری ترکیه درباره موافقت واشنگتن با فروش جنگنده های اف-۱۶

اتحادخبر: وزیر خارجه ترکیه نسبت به موافقت واشنگتن با فروش جنگنده های اف-۱۶ به این کشور ابراز امیدواری کرد.

 

اتحادخبر: وزیر خارجه ترکیه نسبت به موافقت واشنگتن با فروش جنگنده های اف-۱۶ به این کشور ابراز امیدواری کرد.

 

امیدواری ترکیه درباره موافقت واشنگتن با فروش جنگنده های اف-۱۶

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جریان دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در واشنگتن نسبت به موافقت آمریکا با قرارداد فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به این کشور ابراز امیدواری کرد.

مولود چاوش اوغلو گفت: ما مجدداً درخواست خود پیرامون جنگنده‌های اف -۱۶ را مطرح خواهیم کرد و نسبت به حل مثبت این موضوع امیدواریم. این موضوع نه تنها برای ترکیه بلکه برای پیمان ناتو نیز از اهمیت برخوردار است.

این در حالی است که یک روزنامه آمریکایی به تازگی گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتظار موافقت کنگره برای فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه، به شرط موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو است.

بر اساس این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گفت که موافقت کنگره آمریکا با قرارداد فروش جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشروط شده است.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، این قرارداد تسلیحاتی شامل فروش ۴۰ جنگنده اف ۱۶ و نیز حدود ۸۰ کیت تعمیری برای جنگنده‌های اف ۱۶ موجود در ترکیه، ۹۰۰ موشک هوا به هوا و ۸۰۰ بمب خواهد بود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از چراغ سبز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به آنکارا پرده برداشته بود.

وی در جدیدترین موضع گیری خود و در پاسخ به محورهای دیدارش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست بالی اندونزی اعلام کرد که موضع همتای آمریکایی او درباره فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به ترکیه مثبت بوده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173645