کد خبر: 173585 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 دي 1401 - 10:11
مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر:
جنوب استان بوشهر نیازمند اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا است

اتحادخبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه جنوب این استان با میزبانی حجم گسترده‌ای از صنایع نیازمند اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا است. فرهاد قلی‌نژاد روز سه‌شنبه  اظهار کرد: بهره‌ مندی از هوای پاک حق ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است و اداره کل حفاظت محیط زیست این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند. وی با اشاره به...

اتحادخبر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه جنوب این استان با میزبانی حجم گسترده‌ای از صنایع نیازمند اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا است.

به گزارش ایرنا؛ فرهاد قلی‌نژاد روز سه‌شنبه  اظهار کرد: بهره‌ مندی از هوای پاک حق ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است و اداره کل حفاظت محیط زیست این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه جامع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منطقه برای تحقق کاهش این آلایندگی‌ها، یادآور شد: در زمان حاضر ایستگاه‌های پایش هوا در عسلویه دی اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن و در کنگان علاوه بر این ۲، مونوکسید کربن و ازون را نیز اندازه‌گیری می‌کنند.

قلی نژاد اضافه کرد: هفت ایستگاه پایش هوا در شهرهای برازجان، بوشهر، خورموج، دیلم، گناوه، عسلویه و کنگان آلودگی ناشی از گرد و غبار را در استان بوشهر اندازه‌ می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: بر این اساس، در روزهای فعال بودن ایستگاه‌های پایش، شهرستان‌های نیمه شمالی استان بوشهر تاثیر بیشتری از این نوع آلودگی پذیرفته‌اند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه کیفیت هوای این شهرستان‌ها بیشتر تحت تاثیر توده‌های گرد و غبار منطقه‌ای قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: تا پایان آذر ماه هوای برازجان ۱۳ روز خطرناک، ۶ روز بسیار ناسالم، ۲۰ روز ناسالم و ۶۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است، هوای دیلم هفت روز و هوای بوشهر و گناوه نیز هر یک ۶ روز خطرناک بوده است.

وی ادامه داد: وضعیت خطرناک ۲ روز بر هوای کنگان و ۶ روز بر خورموج ( مرکز شهرستان دشتی) حاکم بوده است.

قلی‌نژاد گفت: بیشترین شمار روزهای هوای پاک از نظر گرد و غبار را کنگان و عسلویه با ۱۱۵ و ۷۴ روز داشته اند و هوای مرکز استان در ۱۸ روز پاک و ۱۳۹ روز قابل قبول بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: بیشترین کانون‌های گرد و غبار محلی در دشتستان و تنگستان قرار دارد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173585