کد خبر: 173575 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 دي 1401 - 09:25
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت؛
افزایش بهره وری و بازاریابی و حفظ بازارهای موجود برای فروش خرما از اهداف اصلی برگزاری جشنواره خرما است/استان بوشهر قطب تولیدخرمایی کشور

اتحادخبر -سعیده دشتی :معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود و شوری آب و عدم امکان کشت و توسعه جدید خرما افزود: باید با ارتقاء بهره وری در واحد سطح ،افزایش مکانیزاسیون و بازاریابی و حفظ بازارهای موجود برای فروش بهتر و بیشتر برنامه ریزی نمود. این نمایشگاه بستری مناسب برای تعامل و ارتباط و مذاکره بخش...

اتحادخبر -سعیده دشتی :معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود و شوری آب و عدم امکان کشت و توسعه جدید خرما افزود: باید با ارتقاء بهره وری در واحد سطح ،افزایش مکانیزاسیون و بازاریابی و حفظ بازارهای موجود برای فروش بهتر و بیشتر برنامه ریزی نمود. این نمایشگاه بستری مناسب برای تعامل و ارتباط و مذاکره بخش خصوصی است که از تجربیات و دانش و داشته های همدیگر استفاده و تبادل نظر صورت گیرد.

به گزارش اتحاد خبر: علی باستین در شامگاه روز سه شنبه ۲۷ دی ماه در چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار کرد: برگزاري هر جشنواره اهدافی دارد که اهداف جشنواره خرما کمک به رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارهای مربوط به خرما در کشور و استان بوشهر و همچنین ایجاد فرصتهای شغلی جدید، جذب سرمایه و سرمایه گذاری در این بخش و زنجیره تولید خرما است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: از اهداف دیگر این نمایشگاه، معرفی محصولات نوآوری شده و برند سازی و افزایش سلامت و تامین امنیت غذایی برابر با استانداردهای جهانی است.

 باستین افزود: تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی و اجرایی که در این نمایشگاه در بخش خصوصی بین هم  مبادله می کنند یکی از اهداف این نمایشگاه است و فضای مناسبی برای ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خرما در کشور است.


وی کمک به افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی و ارگانیک و ارتقاء استانداردهای موجود بسته بندی خرما مطابق با بازارهای هدف و سلامتی مردم را از دستاوردهای مورد انتظار این جشنواره دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت :یکی از مباحث مهم در این جشنواره بررسی مشکلات موجود در بخش خرما و  یافتن راه حل هایی برای رفع مشکلات و  رونق خرما می باشد  که یکی از نکاتی ارزشمندی که در این برهه زمانی، این جشنواره برگزار گردیده تدوین بسته‌های پیشنهادی برای حمایت دولت از این بخش به ویژه حمایت های قانونی و مالی در قالب تدوین بسته هایی در بودجه ۱۴۰۲  و لایحه برنامه توسعه هفتم است.

باستین افزود :نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته از بیست و هفتم  دی ماه به مدت چهار روز پذیرای بازدیدکنندگان است.














لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173575