کد خبر: 173490 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 26 دي 1401 - 12:01
ایستگاه آخر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در شیراز

اتحادخبر: آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مناطق کشور با حضور مسئولان ملی و استانی در شیراز برگزار شد.

 

اتحادخبر: آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مناطق کشور با حضور مسئولان ملی و استانی در شیراز برگزار شد.

ایستگاه آخر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در شیراز

به گزارش ایسنا؛ معاون هنری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه ٢٥ دیماه در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر فجر مناطق کشور در تالار حافظ شیراز بیان کرد: اساسا برگزاری چنین جشنواره‌هایی اگر موجب تلطیف قلوب نشود و دلها را بهم نزدیک نکند، آورده‌های هنری قابل اعتنایی نخواهد داشت.

محمود سالاری با بیان اینکه ٤ اثر از مجموعه کل آثار این جشنواره به جشنواره تئاتر فجر کشور راه پیدا می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که است این تلاش، کوشش و همدلی تداوم داشته باشد و بتوانیم چراغ جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای را پررونق، روشن نگه داریم.

شهردار شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: جای خوشحالی است که به اهتمام به جمع کثیری از هنرمندان متعهد و فرهیخته هنرهای نمایشی کشور، جشنواره تئاتر فجر مناطق جایگاه سالانه خود را یافته است.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه با اهل هنر از هنر سخن گفتن کار دشواری است و دشوارتر آنکه در پیشگاه صاحبان صحنه و نمایش؛ این هنر پیشرو که جامع ترین هنرهاست، سخن بگوییم، گفت: میان هنرها، نمایش به دلیل مردمی بودن از محبوبیت بالایی برخوراد است، چرا که از یک سو با عمیقا با زندگی در پیوند است و از سویی دیگر حامل پیام‌های روشن و اثرگذار برای بهتر زیستن است.

او با تصریح بر این نکته که عبور زندگی از صافی هنر زندگی را قابل تحمل تر، زیباتر و پذیراتر می‌کند و این در نتیجه وجه درمانگری هنر است، عنوان کرد: معتقدم ماموریت هنر و به ویژه هنر فاخر نمایش، تنها بازآفرینی خط به خط نمایشنامه نیست بلکه در وجهی کمال یافته تر، نوآفرینی و تعریف شیوه‌ای نو از پیوند انسان در مواجه با زندگی و روزمرگی‌های زندگی است که می‌تواند به جویایی و پویایی تفکر انسان و پاسخگویی به پرسش‌های انسان معاصر ختم شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: ما نیز امروز به عنوان متولیان امور توسعه شهر به این باور که هنر و زبان هنر از بنیادی ترین ضروریات زندگی و توسعه شهری است به آن عمیقا نیازمندیم.اگر امروز دغدغه توسعه و پیشرفت داریم و قصد داریم کیفیت زندگی را در دو وجه مادی و معنوی افزایش دهیم، هنر یکی از معیارهایی است که می‌تواند با تکیه بر جوهره گیرایی خود این نقش را ایفا کند.

اسدی تصریح کرد: تاریخ به روشنی نشان داده که هرگاه فراغت بال به آدمی فرصت پرداختن به هنر داده است، اهل هنر توانسته‌اند به لطف آنکه محور گفتمان‌ها هستند، جان تازه ای به فرهنگ و زندگی ببخشند.

او اظهار کرد: معتقدم شهری که در آن رویدادهای هنری، فرهنگی و جشنواره‌هایی از این دست فراوان باشد، زندگی متفاوت تری را تجربه خواهد کرد.

شهردار شیراز همچنین ضمن قدردانی از مجموعه وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری این جشنواره بیان کرد: بدون شک پیامد هم نشینی با عاملان وادی هنر تماما رستگاری است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از فخری امامی و حبیب بختیاری به عنوان پیشکسوتان هنرهای نمایشی قدردانی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: برگزاری برنام‌های فرهنگی مشترک، تکامل فرهنگی کشور را در پی دارد.

اسماعیل محبی پور با بیان اینکه شیراز دارای ظرفیت‌های متعددی است، تاکید کرد که شهردار این کلانشهر برای گسترش اماکن فرهنگی و هنری باید تلاش مطلوبی داشته باشد.

محبی‌پور خاطرنشان کرد: استانداری فارس به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان توجه ویژه دارد و از این ظرفیت‌ها برای توسعه آن استفاده می‌کند، زیرا معتقدیم که این کار موجب پیشرفت استان می‌شود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173490