کد خبر: 173436 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 25 دي 1401 - 12:40
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:
لزوم اجرای دقیق جهادتبین توسط آموزش و پرورش

اتحادخبر: رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش این استان در دولت سیزدهم خوب بوده است، لزوم اجرای دقیق جهادتبیین در این نهاد با هدف ارتقاء توان شناخت در دانش آموزان را متذکر شد.

 

اتحادخبر: رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش این استان در دولت سیزدهم خوب بوده است، لزوم اجرای دقیق جهادتبیین در این نهاد با هدف ارتقاء توان شناخت در دانش آموزان را متذکر شد.

لزوم اجرای دقیق جهادتبین توسط آموزش و پرورش

محسن علیزاده در سومین جلسه مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: بررسی شاخص ها نشان می دهد که عملکرد آموزش و پرورش دولت سیزدهم در استان فارس بسیار خوب و رضایت بخش است البته از مدیران جهادی نیز همین انتظار بود. 

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی افزود: با تعامل بیشتر مجموعه آموزش و پرورش با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر باشیم. 

او با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که با تلاش مضاعف سند تحول در فارس محقق و این استان سرآمد باشد، اضافه کرد: جهاد تبیین باید با تمام تلاش انجام شود و تبیین به گونه ای باشد که دانش آموزان تحت تاثیر رسانه معاند و سیاه نمایی ها قرار نگیرند. 

علیزاده با بیان اینکه دولت انقلابی نظام رتبه بندی را اجرا کرد لذا اگر در ادامه ایرادی هم باشد آن را رفع می کند، گفت: مجلس تلاش خواهد کرد در بودجه ۱۴۰۲معیشت، رفاهیات، بیمه و سایر مسائل فرهنگیان را مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: جامعه عظیم فرهنگی در همه معادلات کشور اثر گذار است لذا تلاش خواهیم کرد مسائل مربوط به فرهنگیان را به جد درمجلس پیگیری کنیم. 

رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همسان سازی، توانمندسازی و رفع مشکلات بیمه ای از مطالبات بازنشستگان است که باید به آن پرداخته شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:معلم دارای ارزش والایی است که باید قدر خود را بداند. 

علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی به گونه ای است که مدیریت آموزش و پرورش را با مشکلات مواجه کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان باید تمام تلاش خود را در راستای تخصیص بودجه های عمرانی تعیین شده به کار گیرد. 

نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کمبود نیروی انسانی همواره از مشکلات آموزش و پرورش است و نیاز به برنامه ریزی دارد. 

محمدرضا رضایی کوچی افزود:مدیران مدارس همواره دغدغه های عمرانی و حاشیه ای دارند در صورتی که مدیر باید تنها درگیر مسائل تربیتی و آموزشی باشد.

نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، کمبود نیروی خدماتی را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: استخدام نیروهای جدید خدماتی باید پیگیری شود. 

رضایی کوچی خاطرنشان کرد که مشکلات فضاهای آموزشی باید بیش از پبش مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران عقب ماندگی ها در بخش فرهنگی نیازمند تلاش بیشتر هستیم. 

روح الله نجابت ادامه داد: خروجی برنامه های ارائه شده باید مورد سنجش قرار گیرد. 

نماینده مردم نورآباد و رستم و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: باید از ظرفیت کم نظیر نمایندگان مجلس در حل مشکلات آموزش و پرورش بهره مند شویم.

مجید انصاری ادامه داد: یکی از کارهای ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم نورآباد و رستم و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از فرهنگ غنی و اصیل جامعه باید ببش از پیش در برخورد با آسیب ها در دستور کار قرار گیردـ

وی ادامه داد: در بحث مسکن باید از طریق تعاونی ها و مشارکت، مشکل مسکن فرهنگیان را حل و فصل کنیم. 

انصاری با بیان اینکه نمایندگان در خصوص ارائه نظر و طرح ها در مجلس از ظرفیت مشورت با فرهنگیان استفاده کنند، افزود: درکمبود نیروی انسانی باید برنامه ریزی کنیم. 

نماینده مردم کوار،خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سیستم جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد. 

عبدالعلی رحیمی افزود: فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی در کوار نیازمند توجه بیشتر است. 

نماینده مردم داراب و زرین دشت نیز با بیان اینکه ماموریت آموزش و پروش سنگین و خطیر است لذا برای توسعه کشور باید به این نهاد توجه کنیم، افزود: اتفاقات اخیر آسیب هایی به جامعه وارد کرد لذا ضروری است توجه ببشتر به موضوع تعلیم و تربیت شود. 

محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه قدمت برخی از مدارس به گونه ای است که نیاز به بازسازی دارند، ادامه داد: ارائه کامل سند تحول و استفاده از ظرفیت های اجتماعی در جهت محرومیت زدایی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد. 

عسکری با یادآوری اینکه ایجاد شور و نشاط در مدارس از مسائلی است که نیازمند توجه بیش از پیش است، اضافه کرد: با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم تا فضای هنرستان های کشاورزی فعال شود. 

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرکارزین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: گزینش معلمان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد موضوع آموزش های ضمن خدمت نیز باید به جد دنبال شود. 

محمدمهدی فروردین ادامه داد: مسکن معلمان نباید در انتظار مسکن ملی بماند بلکه هر شهرستان می تواند مشکل معلمان را حل کند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ شان معلم ادامه داد: توسعه اردوگاه های دانش آموزی در استان باید در دستور کار قرار گیرد. 

فروردین گفت: بازدیدها نشان می دهد مردم از عملکرد آموزش و پرورش راضی هستند لذا مجلس قاطعانه از این نهاد حمایت می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با توجه به فصل بودجه ریزی تشکیل این جلسه ضروری به نظر می رسید لذا درخواست داریم نمایندگان مجلس مشکلات آموزش و پرورش را در تصویب بودجه سال آینده مورد توجه قرار دهند. 

محمدخلیل عسکری با اشاره به حوادث اخیر ادامه داد: مسائل فرهنگی یکی از دغدغه های اصلی ما بوده و هست لذا در وقایع اخیر کمیته ای را تشکیل و با رویکرد تربیتی با موارد پیش آمده برخورد کردیم. 

برگزاری ۴۱۰۰ کلاس تبیینی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاکنون بیش از ۴۱۰۰ کلاس تبینی در مدارس برگزار کردیم و پاسخ به شبهات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با شکوه ترین تشییع شهید گمنام اخیرا در شیرازو در جوار اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، گفت: در بیش از ۹۰ مدرسه شیراز، شهدای گمنام با استقبال بی نظیر دانش آموزان برگزار شد و دربیش از ۱۸۰ مدرسه در شهرستان ها آئین تشییع با شکوه شهدای گمنام برگزار شد.

عسکری با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی توسط بسیج دانش آموزی در بین نیازمندان استان توزیع شد، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان، اردو های راهیان نور و راهیان پیشرفت در مدارس استان درحال برگزاری است. 

وی اضافه کرد: درحوزه ورزشی پیشرفت چشمگیری در کمیت و کیفیت مسابقات داشته ایم و سرانه فضاهای ورزشی مدارس در دولت سیزدهم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. 

عسکری با یادآوری اینکه فارس میزبان مسابقات ورزش دانش آموزی مرحله کشوری در دهه فجر خواهد بود و پیشنهاد میزبانی مسابقات ورزشی کشورهای عضو مقاومت را داشته است، گفت: برنامه محوری در دستور کار آموزش و پرورش است در اردیبهشت ماه آینده میزبان اجلاسیه نماز کشوری هستیم مسابقات قرآن مرحله را در ۱۴ شهرستان برگزار خواهیم کرد. 

او با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۵۴هزار فرهنگی مشمول رتبه بندی شدند، ادامه داد: در نقل و انتقالات سال تحصیلی جاری بیش از ۶۳۸۰ نفر منتقل شدند وطرح تثبیت و تعمیق یادگیری نیز در استان اجرا و برگزاری آزمون های شبه نهایی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان بود. 

عسکری از در اولویت قرار گرفتن طرح های عمرانی نیمه تمام در شهرستان ها خبر داد و افزود: در راستای توجه به مسائل رفاهی معلمان باشگاه فرهنگی و رفاهی فرهنگیان با ظرفیت ۲۰۰ نفر در ماه آینده در شیراز به بهره برداری می رسد. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: برای انجام فرآیند تربیت همه اعضا و ارکان تربیت از جمله خانواده ها، باید درگیر شوند تا اهداف تعلیم و تربیت محقق شود. 

وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس، سپاه فجر و سایر مسئولین دولت سیزدهم همراهی خوبی با آموزش و پرورش در اجرای سند تحول دارند. 

عسکری اظهار کرد: طرح شناسایی و تغییر کاربری املاک مازاد آموزش و پرورش در حال انجام است تا بخشی از طرح های نیمه تمام را با درآمد ناشی از آن تکمیل کنیم. 

وی تصریح کرد: درب اداره کل آموزش و پرورش بر روی همه منتقدین و مردم باز است و ما همه مردم و فعالان فرهنگی را دعوت می کنیم تا آموزش و پرورش را نقد کنند و در مسیر تحقق اهداف ما را یاری دهند. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اضافه داد: معلمان همچنان از بهترین اقشار جامعه و مورد اعتمادترین افراد در اجتماع هستند. 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: استان فارس با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت کننده رتبه اول را در مسابقات قرآن دارد لذا برای برگزاری این مسابقات نیازمند اعتبار هستیم. 

علیرضا شادباش افزود: در حوزه پرورشی شدیدا نیازمند نیروی پرورشی هستیم تا بتوانیم اهداف سند تحول را محقق کنیم. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز گفت: با مشکلات اعتباری در بحث نوسازی مواجه هستیم لذا اگر در آموزش و پرورش هدفمند هزینه کنیم در سایر حوزه ها مشکل، نخواهیم داشت. 

محمود میرزایی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار می رود، با تصویب قوانین مورد نیاز، شرایط ساخت و ساز مدارس را تسهیل کنند. 

رئیس پردیس های دانشگاه فرهنگیان در استان فارس گفت: در سخنان رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل نظام تعلیم و تربیت است.

کورش زارع شیبانی تصریح کرد: در دهه ۹۰بیش از، ۳۴ بار رهبر معظم انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان صحبت کردند و این نشان از اهمیت دانشگاه فرهنگیان دارد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173436