کد خبر: 173005 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 17 دي 1401 - 08:22
طرز تهیه متفاوت‌ترین خورش بادمجان مجلسی!

اتحادخبر: خورش بادمجان انواع بسیار متنوعی دارد که می‌توانید از چشیدن مزه آن لذت ببرید.

 

اتحادخبر: خورش بادمجان انواع بسیار متنوعی دارد که می‌توانید از چشیدن مزه آن لذت ببرید.

به گزارش چی شی؛ خورش بادمجان انواع بسیار متنوعی دارد که ما این بار قصد داریم یکی از راحت ترین و فوری‌ترین روش آن را که به جای گوشت خورشتی از گوشت چرخ کرده قلقلی در آن استفاده شده است به شما عزیزان آموزش دهیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی در ادامه با با  همراه باشید.

 

طرز تهیه متفاوت‌ترین خورش بادمجان مجلسی!

مواد لازم برای ۴ نفر

 

  • گوشت چرخ کرده  ۴۰۰ گرم
  • بادمجان ۴-۵ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز  ۲ عدد
  • غوره  ½ فنجان
  • زعفران دم کرده  ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن  به مقدار کافی

طرز تهیه متفاوت‌ترین خورش بادمجان مجلسی!

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

 

مرحله اول

برای تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی در ابتدای کار بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای طولی برش می دهیم. در صورتی که طعم بادمجان ها تلخ باشد، می توانیم آنها را ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار دهیم.

 

مرحله دوم

در صورتی که بادمجان ها شیرین باشند، نیازی به قرار دادن درون آب نمک نیست. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس بادمجان ها را اضافه کرده و هر دو سمت شان را سرخ می کنیم.

 

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان ها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس یکی از پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه می ریزیم.

 

مرحله چهارم

مواد را با دست به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و چسبناک شوند، سپس اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و به صورت قلقلی شکل می دهیم. تمام مخلوط گوشت را به همین صورت آماده می کنیم.

 

مرحله پنجم

در همان تابه مقداری روغن اضافه می کنیم و گوشت های قلقلی را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس ار تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز شفاف و نرم شود، سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه می افزاییم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش باز شود، سپس ۲ لیوان آب اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله هشتم

پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کرده و قلقلی ها را به تابه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، بادمجان ها را به همراه غوره و زعفران دم کرده به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم آب خورش کمتر شود و به روغن بیفتد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه طعم خورش را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/173005