امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1392 - 17:20
نکاتی که در جلسات رای اعتماد به وزرا رعایت نشد

جنجال، بداخلاقی،تهمت پراکنی، لابی های بی پایان، بی نظمی ای که بارها موجب تذکر رئیس مجلس به برخی نمایندگان شد و به کار بردن ادبیات سخیفی چون "چماق لری" و "دله دزد"، بخش هایی از این صحنه های تاسف بار بودند که موکلان ملت، بدون توجه به نظاره گر بودن جهانیان به این صحنه ها، آنان را رقم زدند!

علاوه بر این برنامه های برخی وزرای پیشنهادی به بهانه....

وقتی دین ابزار مخالفت می شود!

24 خرداد ماه 92، روزی که مردم ایران با لبیک به ندای خلق حماسه سیاسی رهبر فرزانه شان، شگفتی آفریدند، برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط گردید.

با پیروزی دکتر حسن روحانی، امید در دل ها جوانه زد و همه نگاه ها به تدبیر رئیس جمهور منتخب دوخته شد. رئیس جمهوری که با سخنان شیوا و رفتارهای پسندیده اش خیلی زود در دل همه ایرانیان، حتی کسانی که به ایشان رای ندادند جا باز کرد.

رئیس جمهوری که برای اولین بار در تاریخ ایران، در روز مراسم تحلیف خود ـ روز 13 مرداد ماه 92 ـ نام وزرای پیشنهادی کابینه اش را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرد تا مردم بیش از پیش به عزم و اراده وی و همکارانش برای پیشرفت و پیگیری منافع کشور پی ببرند.

یک هفته پس از این حرکت زیرکانه دکتر روحانی، مجلس شورای اسلامی از روز 21 مرداد ماه جاری، جلسات بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آغاز نمود.

جلسات مهم، حیاتی و سرنوشت سازی که باز هم برای اولین بار در طول تاریخ ایران اسلامی به صورت پخش زنده از شبکه های سراسری و بین المللی صدا و سیما پخش  شد و چشمان میلیون ها بیننده را در داخل و خارج از ایران به خود خیره ساخت.

پس از خلق حماسه سیاسی توسط مردم همیشه آگاه و بصیر ایران عزیز، این بار نوبت موکلان ملت در مجلس شورای اسلامی بود تا در آزمونی سخت امتحان پس دهند.

گرچه به دلیل مشغله های کاری و شخصی میسر نشد که تمامی جلسات رای اعتماد  مجلس را در پخش زنده دنبال کنم اما؛ از طریق سایت های خبری و در بخش های مختلف خبری صدا و سیما، اخبار این روزهای مجلس را همچون سایر مردم ایران و جهان دنبال نمودم.

متاسفانه و در کمال حیرت و ناباوری، این روزها شاهد صحنه های ناپسندی در مجلس بودیم که به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشند!

جنجال، بداخلاقی،تهمت پراکنی، لابی های بی پایان، بی نظمی ای که بارها موجب تذکر رئیس مجلس به برخی نمایندگان شد و به کار بردن ادبیات سخیفی چون "چماق لری" و "دله دزد"، بخش هایی از این صحنه های تاسف بار بودند که موکلان ملت، بدون توجه به نظاره گر بودن جهانیان به این صحنه ها، آنان را رقم زدند!!

 

در شرایطی که مردم انتظار داشتند موکلانشان به عنوان زبان گویای آنها موضوعات تخصصی را در مورد وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم بحث کنند اما؛ بعضا شاهد درگیری های سیاسی آنها بودند!! یک نمونه از این درگیری ها این بود که یکی از نمایندگان در جواب یکی از همکاران مخالفش به وی گفت: " شما بشین که خودتم پرونده داری"


از نظر نگارنده برخی نمایندگان مجلس، شأن و جایگاه خودشان، مجلس، رئیس جمهور و مردم با فرهنگ و متمدن ایران اسلامی را حفظ نکردند و ملت بعضی اوقات رفتاری دون شان یک نماینده را شاهد و نظاره گر بودند.

 نکته قابل تامل دیگر که به عنوان یک شهروند ایرانی، خیلی توجه مرا به خود جلب کرد،  توهین به باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی برخی از وزرای پیشنهادی دکتر حسن روحانی بود. علاوه بر این برنامه های برخی وزرای پیشنهادی به بهانه بی توجهی به دین و ارزشها زیر سئوال برده شد.

چند نمونه از سخنان برخی از نمایندگان در مخالفت با وزرای پیشنهادی را عنایت فرمایید:
ـ فیاضی: کمترین توجه به ارزشهای دینی و اسلامی در برنامه پیشنهادی وزیر علوم شده است/ خبرگزاری مهر
ـ امیرآبادی: نجفی اعتقادی به آموزش امور دینی ندارد/ خبرگزاری مهر
ـ رسایی گفت: متأسفانه درد و دغدغه ما الان این است که افرادی که شعارهای ضد انقلاب و ضد توسعه فرهنگی می دادند مجددا در تلاش برای روی کار آمدن هستند . (رسایی درنطق مخالفتش با جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) / خبرگزاری مهر

نمایندگانی که برخی از وزرای پیشنهادی را غرب زده نامیدند و به بهانه نداشتن برنامه های دینی و مذهبی در برنامه های ارائه شده شان به مجلس به مخالفت به آنها پرداختند، آیا خودشان واقعاً به ارزشهای دینی عمیقاً معتقد و پای بندند؟!

در روز پنج شنبه 24 مردادماه که مشغول تماشای جلسه نهایی رای اعتماد به وزرا از" شبکه بین المللی خبر جمهوری اسلامی ایران" بودم به هنگام اذان مغرب انتظار داشتم به رسم معمول برای ادای فریضه نماز، جلسه موقتا قطع و ادامه آن به بعد از برپایی نماز موکول گردد ولی این مسئله اتفاق نیافتاد و هیچ صدای رسایی از هیچ یک از نمایندگان محترم نشنیدم که این موضوع را تذکر دهند!

مگر نه اینکه در باورهای دینی و اعتقادی ما همیشه این مهم گوشزد می شود که اول نماز و بعد کار؟ مگر نه اینکه سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا جنگ را رها کرده و به برپایی نماز اول وقت روی می آورند؟؟ مگر نه اینکه برخی از شما نمایندگان باورهای اعتقادی و دینی برخی وزرای پیشنهادی را نشانه رفتید و به مخالفت با آنها پرداختید؟؟؟ پس چرا در موقع لازم باورهای دینی خود را به منصه ظهور نگذاشتید و به جهانیان ثابت نکردید که اصول و باورهای دینی تان باارزش تر و مهم تر از کارهای دنیوی است؟؟؟؟

این سوالات شاید در ذهن خیلی های دیگر مثل بنده، تداعی شده باشد که هرچند امید زیادی به پاسخ آنها نیست اما؛ امیدوارم مردم هوشیار و با فرهنگ ایران اسلامی با چهره های واقعی برخی از نمایندگان آشنا شده باشند و در دوره های بعدی انتخابات، کسانی را به وکالت خود برگزینند که شایسته ی این جایگاه باشد و فرهنگ و تمدن ریشه دار ایران عزیز را بیش از پیش پاس داشته و منافع ملی را بر درگیری های سیاسی شان ارجحیت دهند. انشاالله./ح


بتول سهراب پور / خبرنگار اتحاد جنوب در بوشهر

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
بسیار خوب بود استفاده کردم خانم سهراب پور
1392/05/27 - 19:36
0
0
اینکه رفیع ترین جایگاه سیاسی ،اجتماعی ایران سرفراز <خانه ملت> باواژه های نازل و بدور از ادبیات فاخر را به یک شوی دراماتیک تبدیل کرده بودندمایه شرمساری است وبس !!!!!و اما اگر یک شخصیت برجسته سیاسی که برای وزارتخانه ای پشت تریبون از مسلمانی خوددفاع میکرد وبااحترامی بیشتر اظهار انصراف مینمود بهترنبود/ وزیری که قبل از وزارت زیر اماج حملات انچنانی قرار گرفت ایادر زمان مسئولیت دربرابر همانها تاب مقاومت داشت؟ آیا قادر می بود برنامه های خودرا اجرایی نماید؟ آیا آنان آنهمه حرف های ناپسند را چه حق و چه ناحق برای نشستن برکرسی وزارت برخود روادانستند؟وزیری که آنچنان موردبی مهری وبی حرمتی قرار می گیردآیاجایی برای ارایه منطق خودمی توانست پیدا کند. براستی این ملت تازه مسلمانند؟ یعنی مردم بایدراه ورسم دینداری راازدولتیان یادبگیرند؟اینهمه عالم وبزرگان دین حتما شهرت جهانی شان را مدیون همانهایی هستند که به برکت نظام نه آموزه های دینی واخلاقی وآموزش عالی کسب کرده اند ،باید دانست!!!
1392/05/27 - 14:09
0
0
آفرین بر شما که به موضوع خوبی پرداختید هرچند سر ها زیر برف برده اند
1392/05/26 - 22:53
0
0
با سلام - آقای عزیزی و غلام - لطفا از خودتان خرج کنید و نام خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران را نبرید من یکی از عموهام شهید شده یکی دیگر عموهام بدنش پر از ترکشه بابام مدتها توی جبهه بوده نظر جنابعالی رو قبول نداریم گروهی در سال 88 باعث بوجود آمدن چیزی شدند که تا الآن امثال شما ازش بخورند بخاطر نظام مقدسمان- امام راحل عزیزمان- خون شهیدانمان - جانبازان عزیزمان قرآن را سر نیزه نزنید............
1392/05/26 - 13:16
0
0
اقا ي عزيزي گل گفتي فتنه فراموش نمي شود
1392/05/26 - 09:52
0
0
جناب عزیزی فتنه یکسال بود و تموم شد رفت در موردش بحث نمیکنم فقط این رو بگم که بقول مولا علی (ع) حق گرفتنیست نه دادنی
اگر یکسال اصلاح طلبان اعتراض کردن در عوض اصولگرایان 8 سال با نام دین به مردم و دینشون ضربه زدن بدیهی است کمی بین بد و بدتر منطقی تر فکر کنیم چیزی که بعضی ها دوست ندارند داشته باشند نه اینکه ندارند
1392/05/26 - 09:41
0
0
کسایی ک بیهوده سعی ب اتهام زدن افراد در مورد جریان فتنه هستن،میخان بحثو عوض کنن و از جریان اصلی خارج بشن.چون جایگاهشون و پستشون رو در خطر میبینن
1392/05/26 - 07:14
0
0
واقعا برای برخی از نمایندگان به اصطلاح متاسفم باابروی نظام و مردم در شبکه بین المللی خبر بازی کردند و به همی بخاطر پست ومقام دنیوی توهین و افترا نمودند وقتی بزرگان برای رسیدن به جایگاهی اینطور به جان هم می افتند چه انتظاری از جوانان دارند که باهم در گیر نشوند... واقعا متاسفم
با نظر reza موافقم. من هم امیدوارم در دوره های بعدی مجلس شاهد حضور برخی از این به اصطلاح نمایندگان در مجلس نباشیم.
آفرین و احسنت بر شما بانو.
1392/05/25 - 21:47
0
0
مایلم بدونم علاقه ی سرشار این قبیل افراد برای دامن زدن به شایعاتی که مردم کشورهای دیگه برای ایرانیا بوجود میارن چیه؟! افرادی که حتی خودشون به باورها و ایمان خودشون پایبند نیستن_و حتی جلوی دوربین ها هم تظاهر به اینکار نمیکنن_ چطور از اعتقادات ملت های دیگه انتقاد میکنن؟! و چطور به خودشون اجازه میدن که مردم ((((به اصطلاح)))) آزاد ایران رو مــــجـــبـــور به قبول باورهای خودشون کنن؟!
ممنون از متن خوبتون.
1392/05/25 - 21:20
0
0
چیزهایی که گفتی بهانه است مگر مردم جریان فتنه که سر منشا اسرائیلی و امریکایی دارد فراموش میکنند مگر خانواده شهدا ایثرگران و دلسوزان نظام و انقلاب جریان فتنه را فراموش میکنند معذرت میخوام جنابعالی که دلسوز هستی در محکومیت و بدی فتنه 88 چرا چیزی ننوشتی و اشاره ای نکردی
1392/05/25 - 20:03
0
0
خیلی زیبا و جالب بود.
1392/05/25 - 19:45
0
0
واقعا همینطوره میشه گفت اینها همان جماعت قرآن بر نیزه هستند...
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 11 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 15 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...