امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1392 - 17:01
نظرات مخالفان و موافقان وزیر ارشاد

صلاحیت  علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند. / حیدرپور: جنتی زیر و بم فرهنگ را به خوبی می‌شناسد. / رسایی : نگران بازگشت تندروها و افراطیون به عرصه فرهنگ هستیم....

اتحاد جنوب: صلاحیت علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صلاحیت  علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را مطرح کردند.

خبرگزاری فارس: نظرات مخالفان و موافقان وزیر ارشاد/ برنامه جنتی برای معرفی بهتر ایران اسلامی به جهان

 

حیدرپور: جنتی زیر و بم فرهنگ را به خوبی می‌شناسد

 

در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی در جایگاه قرار گرفت.

حیدرپور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر انتخاب افراد صالح، رنج‌کشیده و انقلابی گفت:‌ انقلاب ما به نام دین پیروز شد و از شعارهای اصلی انقلاب، فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در چنین نظامی وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار اهمیت دارد، افزود: ما در مجلس برای این وزارتخانه دغدغه داریم تا وزیر مناسبی در این جایگاه قرار گیرد و به لطف خدا آقای جنتی برای این مسئله معرفی شد.

نماینده شهرضا در مجلس با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: دین‌مداری، سلامت اخلاقی، کارآمدی و اخلاق‌مداری از صفاتی است که در افراد صالح وجود دارد و ما این صفات را به علاوه تبعیت از مقررات قانونی در آقای جنتی داریم.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سوابق علمی جنتی را مد نظر قرار داد و اضافه کرد: وی علوم سطح حوزه و درس خارج را خوانده و در محضر علمایی نظیر شهید بهشتی، آذری‌قمی تحصیل کرده و حقیقتا می‌توانست یک بزرگ دینی باشد.

حیدرپور ادامه داد: اما وی در زمان انقلاب و مبارزات به خارج از کشور رفت و در لبنان جانانه خدمت کرد و نهایتا پس از پیروزی انقلاب به کشور آمد و روند خدمت وی تاکنون ادامه دارد.

وی حضور جنتی در مدرسه حقانی را از دیگر ویژگیهای وی خواند و افزود: آقای جنتی در مدرسه حقانی یار شهیدانی نظیر بهشتی، صدوقی، محمد منتظری، هاشمی‌رفسنجانی و ناطق‌نوری بود و حقیقتا در آن دوره حق شاگردی را به خوبی ادا کرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابق جنتی در صدا و سیمای مرکز اهواز گفت: من در آن دوره در خدمت ایشان بودم و کارهای خوبی در این دوره انجام شد. به ویژه در زمان دوران کودتای نوژه که می‌خواستند اهواز را بزنند ولی ایشان با اقدامات خود این موضوع را در نطفه خفه کرد.

وی ادامه داد: ما آن زمان در صدا و سیما مشکلات بسیاری داشتیم ولی ایشان با حضور خود ضمن پاک‌سازی صدا و سیما از عناصر مارکسیست و لیبرال شروع به ساختن نیرو کرد و بخشی از همان نیروها امروز در تهران به عنوان مدیران سازمان خدمت می‌کنند.

حیدرپور با اشاره به سابقه رزمندگی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وی در ایام جنگ جانانه با رزمندگان همکاری می‌کرد و در زمان استانداری خود در خوزستان حقا نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه جنتی کارآمدی خود را در تمامی مشاغل ثابت کرده است، گفت:‌ وی در وزارت ارشاد معاون بوده و در دوره‌ای مسئولیت تحقیق در موضوع کتاب را به عهده داشته است و در تمام این پست‌ها وظیفه‌اش را به گونه‌ای انجام داده که شخصیتی مناسب جایگاه وزارت از وی ساخته شده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنتی را شهید زنده خواند و گفت:‌ در دوران بمباران اهواز صدا و سیما بمباران شد ولی آقای جنتی زخمی و خاک‌آلود پیش ما آمد و گفت اتفاقی نیفتاده و تجهیزات را به زیرزمین منتقل کردیم و کارها در حال انجام است.

حیدرپور برنامه‌مداری را ویژگی بارز جنتی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های وی بسیار دقیق، مدون و منطبق بر برنامه پنجم است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد دین و فقه را به خوبی می‌شناسد و راه حل موضوعات را از طریق فقهی می‌داند ادامه داد: ایشان فرهنگ را نیز به خوبی شناخته و با زیر و بم آن آشنایی دارد.

نماینده شهرضا با تاکید بر اینکه کمتر وزیری را دیده‌ایم که چنین برنامه جامعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دراین برنامه نگاه جهانی، عدالت فرهنگی و ارتقای منزلت اهل اسلام و رونق فرهنگی پیش‌بینی شده است.

 

 کریمی قدوسی : بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی ضد معنای اعتدال است

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (پنج‌شنبه پارلمان) در سخنانی بعنوان مخالف علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهارداشت:آنچه می‌خواهم بگویم دغدغه‌های نظام است، یادآوری عبرت ها و تاکید بر درس‌هاست.

وی افزود: علیرغم تاکیدات امام خمینی (ره) پس از جنگ تحمیلی ، عده‌ای دولت تشکیل دادند تا خدمت کنند اما حزب کارگزاران و حزب مشارکت درست کردند، کانون‌های قدرت و ثروت بوجود آوردند و همین موارد شد فتنه ۸۸، امام آن زمان هشدار را داده بودند و این زمان را دیده بودند اما توجهی نشد.

نماینده مشهد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امام در وصیت‌نامه شان درباره فضاهای فرهنگی نکاتی را فرموده‌اند، باید بدانیم وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان صلح، جنگ، تهدید و شبیخون باید از حقوق، دین و رای ملت دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و دوره کارگزاران ضد معنای اعتدال است، گفت: یکی از برجسته ترین جاسوس‌های آمریکایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌گوید: «ما باید از طرفداران دموکراسی در ایران بخواهیم رژیم کنونی را سرنگون کنند چون این رژیم منافع آمریکا را تهدید می‌کند».

کریمی قدوسی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: استفاده از اهرم‌های فرهنگی، مهمترین وسیله‌ای است که آمریکا در مقابله با رژیم ایران در دست دارد، طرح جامع استراتژیک در مورد ایران تلاش خواهد کرد بین مردم ایران و رژیم فاصله ایجاد کند، فکر می‌کنم یک جریان لیبرالیسم قوی وجود دارد که می‌خواهد اسلام در صحنه نباشد، جریانی که می خواهد روحانیت منزوی شود، جریانی که ولایت فقیه را قبول ندارد.

نماینده مشهد در مجلس در ادامه سخنانش با بیان اینکه در برنامه‌های جنتی موضوع تهاجم فرهنگی به طور پر رنگ مطرح نشده است، تصریح کرد: باید خیلی قوی‌تر به این مسائل پرداخته می‌شد، آقای جنتی! شما به کدام وزارتخانه می‌خواهید بروید؟ در گذشته چه فجایعی در این وزارتخانه اتفاق افتاده است؟ چه فیلم‌هایی آنجا ساخته شده و اجازه نمایش گرفت؟ چه کتابهایی مجوز انتشار دریافت کردند؟ وزیر ارشاد آن دوره که آقای خاتمی او را زینت کابینه می‌نامید، امروز کجاست؟ با بی‌بی‌سی و دولت بریتانیا چه می کند، با عربستان سعودی چه می‌کند؟به برخی ها هشدار می‌دهد که مراقب باشید از الگوی انقلاب اسلامی ایران کسی استفاده نکند، آقای مهاجرانی در داخل ایران چه کردند؟ شما می‌خواهید مسئولیت وزارتخانه‌ای را بر عهده بگیرید که از چنین سابقه‌ای آسیب‌دیده است، حواستان را جمع کنید!

نماینده مشهد و کلات در مجلس بر همین اساس یادآور شد: وزیر دیگری در دوره سازندگی وزیر ارشاد بود، او طی دوره‌ای هم رئیس جمهور شد، در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۱۳۸۴ به کالج علمی برلین دعوت می‌شود، در آنجا سخنانی مطرح می‌کند مبنی بر اینکه اسلام را به گونه‌ای ببینیم که با دموکراسی سازگار باشد، اگر نمی‌توانست آزادی را قبول کند هم به امر دموکراسی کمک می‌کند و هم خود دین تلطیف می‌شود، اگر دین می‌خواهد بماند باید حداقل به مقدمات حقوق بشر چند دهد؟ بارها گفته‌ام در زمان غیبت معصوم، چه کسی گفته که ما رسالت مسلمان کردن مردم جهان را بر عهده داریم.

کریمی قدوسی تاکید کرد که یکی از وزارتخانه‌هایی که همیشه مورد طمع دشمنان بوده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

 

دستغیب : تفاوت تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی در برنامه جنتی مشهود است

سید احمدرضا دستغیب نماینده مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس گفت:‌ تمام دغدغه‌هایی که الان در حوزه فرهنگ وجود دارد به درستی توسط ایشان شناسایی شده و در برنامه پیشنهادی آورده شده است و مطالبات مقام معظم رهبری و انتظاراتی که در طول این  چند سال از سوی ایشان بیان شد در برنامه آقای جنتی وجود دارد.

دستغیب عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: حوزه فرهنگ نیاز به ارتباط و تعامل گسترده‌ای با نهادهای مختلف دارد. با روزمرگی و حاشیه‌سازی نمی‌توان حوزه فرهنگ را توسعه داد. بنابراین با عنایت به عقبه دینی و پشتوانه اعتقادی آقای جنتی و ارتباط ایشان با حوزه‌های مختلف، می‌تواند عناصر فعال در حوزه فرهنگ را به یک اجماع خوبی برساند و مدیریت نماید.

دستغیب در ادامه با تاکید بر گسترش ارتباطات و مبادلات جهانی در حوزه فرهنگ یادآور شد: شما می‌دانید در برنامه آقای جنتی به تفاوت بین تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره خوبی شده است.

نماینده مردم شیراز افزود: در تبادل فرهنگی هدف بارور کردن فرهنگ ملی و تکامل آن با استفاده از تمام ظرفیت‌ها است. اما در تهاجم فرهنگی هدف ریشه‌کن کردن فرهنگ ملی و نابود کردن آن است که این نیازمند دشمن‌شناسی است. نیازمند کسی است که در عمل، محیط خارجی را بخوبی بشناسد که با توجه به سوابق آقای جنتی ایشان هم شناخت خوبی نسبت به محیط خارجی دارند و هم با محیط داخلی به صورت کامل آشناست.

دستغیب تصریح کرد: بحث پیوست فرهنگی و ضرورت پرداختن به مهندسی فرهنگی یکی از مسائل مهمی است که در برنامه پیشنهادی ایشان آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برگزاری چند جشنواره نیست. این کارها را موسسات و نهادهای غیر دولتی هم می‌توانند انجام دهند.

دستغیب با تاکید بر واگذاری فعالیت‌‌های فرهنگی به حوزه‌های غیردولتی تصریح کرد: اتفاقا ایشان هم باور دارند که فعالیت‌های فرهنگی می‌بایست از حوزه دولت که تصدی‌گری می‌کند و کارگزار فرهنگی است، به حوزه حمایتی دولت و بخش غیردولتی با محوریت مسجد و جوانان متدین واگذار شود و سازمان پیدا کند.

این نماینده مجلس در پایان از مباحث اقتدار و اقتصاد فرهنگی به عنوان نکات حائز اهمیت برنامه پیشنهادی آقای جنتی یاد کرد.

 

 دامادی: توجه به اقتصاد فرهنگی یکی از مهم ترین برنامه‌های جنتی است

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: فعالیت آقای جنتی در صدا و سیما برخی از مهم ترین  واقعیت‌های فرهنگی و تقاضاهای مردم از عرصه رسانه را به وی نشان داده است.

وی تصریح کرد: اگر چه  سابقه حضور وی در وزارت کشور در اسم وجهه فرهنگی ندارد اما تنوع فرهنگی، قومی و مطالبات فرهنگی ایران بزرگ را از همین مسیر شناخته است؛ همچنین وی از فعالان سیاست خارجی بوده‌ است و چنانچه امروز در عرصه علوم اجتماعی تاکید می‌شود، آقای جنتی تجربه بین‌ فرهنگی قابل توجهی دارد.

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ ادامه داد:‌ کسانی که آقای جنتی را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که اعتدال در وی متجلی است و در سال‌های مدیریت خود هیچ گفتار و کردار افراطی نداشته است؛ قصد ندارم وارد بازی تدارک‌دیده شده بعضی از دوستان شوم. بلکه فقط می‌خواهم نشان دهم متن برنامه وی مملو از توجهات عمیق به فرهنگ کشور است.

وی گفت: از این برنامه تنها کسانی بر می‌آشوبند که در سال‌های گذشته کوشیده‌اند فرهنگ را دولتی کنند و منویات خویش را بر اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین بقبولانند. برنامه آقای جنتی در گام اول بر شناخت نیازهای فرهنگی از نگاه مردم تاکید می‌کند.

دامادی یادآور شد: آقای جنتی در صدا و سیما به خوبی دریافته است که خود را دائم به جای مردم نشاندن و از جانب آنها نیازها را تشخیص دادن چه بر سر عرصه فرهنگ می‌آورد و در دنیای رسانه‌ای شده جدید دیگر نمی‌توان به جای مردم نیازهای فرهنگی را تشخیص داد.

وی گفت: این دیدگاه در مقابل دیدگاه کسانی است که تصور می‌کنند می‌توانند و حق دارند به جای مردم نیازهای آنها را تشخیص دهند؛ فلسفه برنامه ارائه شده، منطق گفت‌وگو، تعامل و خرد جمعی فرهنگ و هنر را به رسمیت می‌شناسد.

این نماینده موافق مجلس تصریح کرد: این رویکرد به مذاق آنها که دوست دارند همواره گوینده باشند و دیگران شنونده و فرهنگ عرصه صدور دستورها و مشاهده اطاعت‌ها باشد خوش نیامد؛ فرهنگ عرصه‌ای است که فعالان آن خود هر یک فضیلت، تخصص، محبوبیت، دانش و خلاقیتی دارد.

وی ادامه داد: جای جای برنامه پیشنهادی نشان می‌دهد که آقای جنتی جایگاه، مرتبه و منطق عمل در این عرصه را به درستی درک کرده است؛ و گفت‌وگو، مدارا، تساهل و به رسمیت شناختن تکثر و تنوع اندیشه‌ها و صلاحیت در چارچوب نظام فرهنگی تاکید دارد.

دامادی تاکید کرد: به درستی ذکر کرده است که دولتی شدن فرهنگ به تولید قدرت فرهنگی نمی‌‌انجامد کمااینکه در چند سال اخیر تاکیدی بر تحمیل کردن دولت در عرصه فرهنگ سبب افزون شدن قدرت فرهنگی ما نشده است؛ حاصل عملکرد چندسال گذشته در عرصه فرهنگی، زوال اعتماد و امید و اخلاق فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: تشکل‌های مهم حوزه فرهنگ و هنر قربانی طمع دولتیان برای سیطره بر ذهن، روح و خلاقیت اهل فرهنگ شد و نتیجه اینکه اعتماد میان بخش نخبه فرهنگی جامعه و لایه‌های مهم دیگر تضعیف شد و از این منظر برنامه ارائه شده برای احیای اعتماد و امید فرهنگی ستودنی است.

دامادی یادآور شد: برای مثال شاهد هستید که با ندانم‌کاری‌ها چه به روز خانه سینما و اهالی آن درآوردند؛ در کشوری با ۷۰ میلیون نفر جمعیت که از همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام، ادیان و زبان‌های مختلف تشکیل شده و سنت فرهنگی متمایز در عین حال منسجمی دارند، جز با پذیرش تنوع فرهنگی، رعایت عدالت فرهنگی و پای فشردن بر تساهل و مدارای فرهنگی نمی‌توان به انسجام سازنده دست یافت.

وی گفت: برنامه ارائه شده آقای جنتی نشان می‌دهد به درستی دریافتند در میان ملتی که با سابقه درخشان تمدنی که چند میلیون دانشجو در آن زندگی می‌کنند و سینماگرانش بر قله‌های افتخار دنیا ایستاده‌اند و شاعرانش شهرت جهانی دارند و کتب نویسندگانش به کتب مختلف ترجمه شده است باید با تکیه بر منطق فرهنگ و فرهنگ پذیرش منطق مدیریت فرهنگی کرد.

دامادی یادآور شد: عصر فضاهای بسته، محدودیت‌های شناختی، ممیزی‌های سلیقه‌ای و افراط‌های اندیشه‌سوز گذشته است و برنامه آقای جنتی نشان دهنده درک وی از فضای موجود است و اینکه چالش موجود فرهنگ را برخوردهای غیرفرهنگی با اهالی فرهنگ برشمرده است و از دل همین برخوردهاست که رابطه دولت با نهادهای غیرفرهنگی و غیردولتی تیره می‌شود و اقتصاد فرهنگ راه زوال و شکستگی در پیش می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های آقای جنتی اظهار داشت: وی بر ۱۳ ظرفیت و توانمندی منابع فرهنگی کشور تاکید می‌کند که به قدری جامع و کامل دیده شده است که به واقع می‌توان بازنمایی اعتدال را در آن دید.

دامادی پرداختن متوازن به ظرفیت‌های فرهنگی اسلامی-ایرانی، عاطفی، اجتماعی، آیینی و سایر ظرفیت‌ها حاکی از آن است که قرار نیست بخش‌هایی از فرهنگ به هزینه بخش دیگر برجسته شود و در نهایت سرخوردگی در گروه‌هایی از جامعه ایجاد شود.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ ادامه داد: این نگاه متوازن در چارچوب اندیشه اعتدالی وزیر پیشنهادی حاصل شده است و همسو با سیاست‌های کلی نظام و اصول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه ۲۰ سال پیش در چنین روزهایی به تصویب شورای عالی انقلاب رسید و تا امروز بخش‌های مهمی از آن مغفول مانده است.

وی افزود: این برنامه بر اصولی مانند کاستن از تصدی‌گری دولت و افزایش نقش حمایت‌گری دولت، تضمین آزادی‌های قانونی اهالی فرهنگ و هنر و باز کردن زنجیرهایی که به پای خلاقیت متعهدانه بسته است و صیانت از تعهد و تکثر فرهنگی از این اصول به شمار می‌رود.

دامادی ادامه داد:‌ کسانی که کابینه روحانی را به امنیتی بودن متهم می‌کنند نشان دهنده نگرش غیرامنیتی و کاملاً فرهنگ‌مدار کابینه است؛ جای بسی تاسف دارد کشوری با سابقه تمدنی ایران جایگاهی در خور صنعت فرهنگ جهان ندارد.

وی گفت: سهم ما از اقتصاد بزرگ و پویا کتاب سینما، موسیقی و تئاتر، هنرهای تجسمی و بازی‌های یارانه‌ای و سایر عرصه‌های فرهنگی ناچیز است و همین فرهنگ داخل نیز در عرصه‌های مختلف شاهد رکود است.

دامادی ادامه داد:‌ در برنامه آقای جنتی توجه ویژه‌ای به اقتصاد فرهنگ شده است و عرصه فرهنگ می‌تواند در ارتقای سطح اشتغال به عنوان یکی از مشکلات جاری کشور موثر باشد و به کمک دیپلماسی فرهنگی نیز بی‌انجامد.

 

رسایی : نگران بازگشت تندروها و افراطیون به عرصه فرهنگ هستیم

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) سخن می‌گفت اظهار داشت: بنده برای برخی وزرای پیشنهادی به عنوان موافق نیز ثبت‌نام کرده بودم اما قرعه به نامم نیفتاد لذا اکنون بر اساس احساس خطری که می‌کنم می‌خواهم در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد مطالبی را گوشزد کنم.

وی خطاب به جنتی گفت: آقای جنتی احساس خطر من به این دلیل است که شما اخیراً در مصاحبه‌ای از ارادت فکری به فردی گفته‌اید که وزیر اسبق ارشاد بود و اکنون در خارج از کشور است.

رسایی افزود: البته آقای جنتی در خانواده‌ای بزرگ شده است که در رأس آن یک شخصیت رجل سیاسی بابصیرت که مثل کوه در مقابل دشمنان سالهای قبل و بعد از انقلاب ایستاده وجود دارد اما ما که نمی‌خواهیم به آیت‌الله جنتی رأی بدهیم چون می‌خواهیم به پسرش رأی بدهیم و به همین خاطر دغدغه داریم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فرهنگ زیرساختی است و لازمه تحول در اقتصاد، صنعت و سیاست رشد فرهنگی است افزود: جناب آقای روحانی اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی، صنعتی و علمی و امنیتی باید بنا به دستور مقام معظم رهبری پیوست فرهنگی داشته باشد کاری که در دولت‌های گذشته هم رعایت نشد.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که فرهنگ عرصه کار اجرایی است افزود: محصولات کار فرهنگی غیرمحسوس است برخی فکر می‌کنند فرهنگ تنها کار اجرایی است در حالی که نه اجرایی بلکه فکری و اجرایی است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ساخت سینما، مسجد و مراکز فرهنگی کار عمرانی است نه کار فرهنگی تأکید کرد: بنده بارها به آقای احمدی‌نژاد گفتم اینکه دولت سینما می‌سازد کار عمرانی است و کار فرهنگی این است که چه فیلمی در آن سینما ساخته شود.

وی افزود: زمانی ما می‌توانیم ادعای کار فرهنگی را داشته باشیم که باور مردم به ارزشهای دینی، روحیه مقاومت و توجه به ارزشهای دینی مردم را افزایش داده باشیم و فرهنگ عمومی از قبیل حجاب را گسترش داده باشیم.

رسایی با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده توسط جنتی برای وزارت ارشاد نیازمند اراده برای اجرا است افزود: آقای احمدی‌نژاد در گسترش فرهنگ عمومی موفق بود اما وزارت ارشاد ایشان چنین توفیقی نداشت؛ ما در دوره‌ای از وزارت ارشاد، نگاه سکولاریستی داشتیم و در دوره‌ای فرهنگ قرآن و مسجد اما در همه دوره‌ها اشتباه داشتیم.

رسایی افزود: چه در دوره آقای صفار هرندی و چه در دوره‌ای که وزیرش اکنون به سازمان‌های جاسوسی مشاوره می‌دهد ما اشتباه فرهنگی داشتیم اما این کجا و آن کجا. یکی تعمدی و با برنامه بود و یکی غیرعمدی که البته جبران شد.

وی افزود: جناب آقای جنتی در دوره‌ای مراجع اعزام تقلید وزیر ارشاد را به قم راه نمی‌دادند و من خاطره‌ای از آن دوران دارم؛ در کنار آیت‌الله سیدجواد تبریزی مرجع بزرگوار تقلید نشسته بودم ایشان به من گفتند وزیر ارشادی که رئیس جمهور وقت تمام قد از او حمایت می‌کرد پیش ما آمد، من تذکراتی به او دادم او سرش را تکان داد و گفت باشد، اما وقتی می‌خواست از در بیرون برود با چشم باطن دیدم که این آدم عاقبت به خیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هشدارم به این جهت است که می‌بینم برخی تندروها و افراطی‌ها جنب‌وجوششان بیشتر شده و خدای ناکرده می‌خواهند جنتی را به سمتی ببرند که وزیر ارشاد اسبق را برده‌اند گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب از تهاجم فرهنگی خبر دادند، آنها گفتند تعامل و تبادل فرهنگی است؛ رهبر انقلاب از شبیخون فرهنگی خبر داده‌اند توجه نکرده‌اند، از ناتوی فرهنگی گفته‌اند اما آنها توجه نکردند.

رسایی با اشاره به شعار زنده‌باد مخالف من که شعار دولت اصلاحات بود افزود: دولتی که شعار زنده‌باد مخالف من سر می‌داد عملاً سگها را رها و سنگ‌ها را بست و امروز می‌بینم آن آدمها دوباره دارند فعال می‌شوند گرچه می‌دانم آقای روحانی کتک خورده این افراد است و به آنها تو دهنی خواهد زد.

وی با اشاره به شعار توسعه سیاسی که یکی از شعار دولت اصلاحات بود افزود: آنها به دروغ شعار توسعه سیاسی را سر دادند اما در عمل مؤلفه شعار توسعه سیاسی که افزایش مشارکت مردم در انتخابات است در آن دوران محقق نشد.

وی با مخاطب قرار دادن روحانی و جنتی گفت: کسانی که شعار زنده‌باد مخالف من سر می‌دادند، شرایطی فراهم کردند که فضا برای روزنامه‌نگارانی فراهم شد که اکنون فراری هستند.

رسایی مجدداً خطاب به روحانی و جنتی گفت: آنها با تساهل و تسامح فرهنگی بحث قرائت‌های مختلف از دین را مطرح کردند، بحث دین سخت و آسان را مطرح کردند و به هر نهادی که منتسب به رهبری بود هجمه کرده و آن را نماد دین سخت، افراط معرفی کردند؛ سپاه، بسیج، قوه قضاییه و صدا و سیمای آقای لاریجانی را مورد هجمه قرار داده و گفتند آقای لاریجانی تعطیل باید گردد. روزنامه کیهان را نماد دین سخت و روزنامه فردی که چند روزنامه داشت و فعالیت افراطی انجام می‌داد را نماد دین آسان معرفی کردند.

رسایی گفت: اصلاح‌طلبان آمریکایی مرجع دین سخت و دین آسان را طرح کردند و فردی که در بی‌بی‌سی مطرح شده بود را به عنوان مرجع دین آسان معرفی کردند و البته جامعه مدرسین نسبت به ایشان اعلام موضع کردند.

رسایی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان آمریکایی هر کس که در اصول و مبانی خود پافشاری می‌کرد را افراطی و هر کس که دل در آن طرف مرزها داشت را معتدل می‌خواندند خطاب به روحانی گفت: که باید مراقب چنین سوءاستفاده‌ای از اعتدال باشید.

رسایی با بیان اینکه روحانی بر اساس اعتدال به افراطیون تو دهنی خواهد زد گفت: از اینکه آقای روحانی جلوی معرفی برخی افراطیون را گرفته خوشحالیم و البته خبرهایی در مورد معاون پارلمانی شنیده‌ایم که امیدواریم درست نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: همه دغدغه من آن است که آقای جنتی که گفته به لحاظ فکری به آن فرد ارادت دارد مثل آن وزیر ارشاد نباشد که به همین فرد ارادت داشت؛ آقای جنتی باید بداند که ارادت فکری تنها باید به رهبر انقلاب داشته باشد.

رسایی با بیان اینکه ۳۴ مؤسسه در وزارت ارشاد وجود دارد که ۵۰ درصد بودجه این وزارتخانه را صرف می‌کند گفت: آقای جنتی شما با این مؤسسات که معلوم نیست که چه کار می‌کنند و اعضا و هیأت مدیره آنها کیست چه کار می‌خواهید بکنید.

وی با اشاره به جملاتی از مقامات سرویس‌های جاسوسی آمریکا مبنی بر نقش فرهنگ در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران و بهترین راه برای براندازی انقلاب اسلامی گفت: آنها می‌گویند که ما باید روی کسانی سرمایه‌گذاری کنیم که جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند اما ولایت فقیه را قبول ندارند اینها چه کسانی هستند جز کسانی که در فتنه ۸۸ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند!

وی با بیان اینکه دشمن بهترین راه مقابله با جمهوری اسلامی ایران را تخریب و تضعیف روحانیونی که در جامعه نفوذ دارند است گفت: آنها می‌خواهند با تضعیف روحانیت ولایتمدار و معتقد به ولایت فقیه که نفوذ دارند زمینه را برای برنامه‌های خود فراهم کنند.

رسایی در پایان، خواستار قرائت جوابیه وزارت اطلاعات و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صحن علنی مجلس شد.

 

سبحانی نیا: برنامه جنتی یکی از جامع ترین برنامه ها در عرصه فرهنگ است

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در موافقت با علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت با تشکر از نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی گفت: سوابق انقلابی و مبارزاتی آقای جنتی برای همه ما روشن است. ایشان فرزند واقعی انقلاب مبارزی نستوه و هم‌بند آقای عزت‌شاهی اسطوره مقاومت علیه رژیم ستم‌شاهی است.

وی افزود: بسیاری از مبارزان به نام مانند سید علی اندرزگو به آقای جنتی در دمشق و بیروت آموزش داده است. آقای جنتی بیش از یک دهه از محضر نام‌آورترین علمای حوزه بهره برده است.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی از خانواده‌ای فرهیخته و انقلابی است ادامه داد: جنتی سه دهه تجربه مدیریتی در عالی‌ترین سطوح را دارد. پاکدست، مشورت‌پذیر، با اخلاق و مدیری تواناست و در بحرانی‌ترین شرایط دو دوره استاندار بوده است.

 

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی جنتی و سخنان مخالفان وی در این باره گفت: من نکات ارزشمندی را در برنامه آقای جنتی پیرامون بحث تهاجم فرهنگی دیدم. این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه در عرصه فرهنگی بوده و برای مدیریت فرهنگی کشور بسیار ضروری است.

وی افزود: در این برنامه سهم برنامه‌های دینی بسیار برجسته است، ارزش‌مداری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیان خانواده توجه به ارزش‌های دفاع مقدس، توسعه فرهنگ جزو برنامه‌های ایشان است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه‌های آقای جنتی خبری از افراط و تفریط نیست و برنامه‌هایش ایرانی و اسلامی است. نه بوی تحجر می‌دهد و نه در دامن مکتب ایرانی غلتیده است. او خود یک ایرانی پرورش یافته در مکتب ارزش‌هاست.

وی افزود: در برنامه وزیر پیشنهادی سنت‌ها فراموش نشده است و ما همین اعتدال را می‌توانیم در خصوص برنامه‌های وی برای نقش دولت در عرصه فرهنگ ببینیم. این برنامه نه یک فرهنگ لیبرال و دولت غیرمسئول را می‌پذیرد و نه به دولت همه‌کاره و سوسیالیستی نگاهی دارد. در این برنامه حکومت مردم را در اجرای برنامه‌ها سهیم می‌کند و نماد اعتدال نقش‌آفرینی حکومت است.

وی افزود: در نظام‌های سرمایه‌داری، هنر تنها به عنوان یک کالا دیده می‌شود و نتیجه این بینش تجاری شدن هنر و از بین رفتن فرهنگ است. متأسفانه ما گاهی مواقع این فرهنگ را در بعضی از حوزه‌های مدیریتی می‌بینیم. خوشبختانه در برنامه‌های آقای جنتی نشانی از این مسئله را نمی‌بینیم.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر رونق تولیدات فرهنگی بر ضرورت حمایت دولت از آثار فاخر فرهنگی نیز تأکید شده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدالت فرهنگی یک آرزوست. اینکه ایران فقط تهران نیست یک مطالبه عمومی است. خوشحالیم که در برنامه‌های آقای جنتی این عدالت بسیار برجسته شده و بر نقش سایر وزارتخانه‌ها بر یاری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید شده است.

سبحانی‌نیا در ادامه تصریح کرد: وزیر فرهنگ باید بتواند از امکانات همه وزارتخانه‌ها بهره بگیرد. فرهنگ یک بسته است که همه بخش‌های دولت در آن سهم دارند و امیدوارم همکاران ما رأی قاطع ایشان را در اجرای برنامه‌ها یاری دهند.

 

جنتی وزیر پیشنهادی ارشاد در صحن علنی مجلس: چهره ایران توحیدی را به جهانیان می‌شناسانیم

علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی گفت: آمده‌ام برای تصدی پست سنگینی اعلام آمادگی کنم و امروز اعلام می‌کنم که به عنوان فرزند کوچک امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای رساندن پیام معنویت انقلاب اسلامی به جهان آماده‌ام.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت بزرگ و پرمخاطره‌ای دارد، اظهار داشت: بخوبی به سختی راه آگاهم و می‌دانم که سخنگویی ۷ هزار سال فرهنگ و تمدن ایران امری دشوار است، می‌دانم تصدی بر وزارت فرهنگ ام‌القراء جهان اسلام آن هم در این روزگار پرحادثه، آسان نیست.

وی افزود: می‌دانم فرهنگ باید اولویت نخست کشور باشد، فرهنگ زبان اصلی انقلاب اسلامی و هنر زبان گویای مردمان سرزمین فارسی است.

جنتی اضافه کرد: ایران اسلامی مرز نمی‌شناسد و طنین پژواکش غرب و شرق را در نوردیده است، حتی چشم امید غرب در تاریکی این روزگار به شرق و خورشید گرمابخش ایران اسلامی دوخته شده است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آگاهم که فرهنگ و هنر تنها برای پر کردن اوقات فراغت نیست، دیپلماسی عمومی بهترین راه برای تعاملات سازنده با جهان است، ستیز و رقابت و جنگ امروز، جنگ تصویری است و وزارت فرهنگ وظیفه‌ای مهم برای ارائه تصویری درست از شکوه ایران و فرهنگ دیرپای ایران دارد.

جنتی اظهار داشت: وضعیت فرهنگ کشور با وجود تمام تلاش‌های سازنده دولت‌های گذشته همچنان نامطلوب است، تهاجم فرهنگی توطئه نیست، در شرایطی که کشورهای اروپایی از تهاجم فرهنگی آمریکا نگرانند و سرمایه‌گذاری های بسیاری می‌کنند، تکلیف جوامع اسلامی و جوانان ایرانی به خوبی روشن است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی را از طریق بازگشت به خویشتن خویش مهیا دانست و گفت: بازگشت به خویشتن یعنی بازگشت به دین، اسلام رحمانی، اسلام گذشت و عهد، اسلام کرامت، اسلامی که در آن افشاگری و هتک حرمت دیگران و بهتان و جاه‌طلبی گناهی نابخشودنی است و اسلامی که پیامبرش پیام‌رسان رحمت الهی است.

وی افزود: اسلام برای همه نسل‌ها و ملت‌ها است و واپس‌گرایی و تحجر را بر نمی‌تابد بلکه بر عقلانیت و فردگرایی پا می‌فشارد.

جنتی ادامه داد: ما ساکنان سرزمین ایران باید به ایرانی بودن و فرهنگ و تمدن ۷ هزار ساله خود ببالیم که ایران همواره سرزمین توحید بوده است و شرکت و بت‌پرستی در این دیار جا نداشته است. ایران سرزمین علم، حکمت و عرفان ناب اسلامی است و خدمات ایران و اسلام موجب فخر ایرانیان است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باستان‌زدایی و باستان‌پرستی هر دو با مشی عدالت ناسازگارند همانطور که هویت ایرانی و اسلامی نباید در برابر یکدیگر قرار گیرد زیرا اسلام و ایران دو روی سکه هویت ایرانیان است.

جنتی گفت: در صورت تصدی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌کوشم چهره ایران توحیدی، معنویت‌گرا و غنایافته را به جهانیان بشناسانم و با تلاش نخبگان فرهنگی راه را بر نفوذ فرهنگ بیگانه می‌بندم.

 

وی با تاکید بر تقویت اتحادیه فارسی زبانان گفت: می‌کوشم فارسی‌زبانان را بار دیگر کنار هم جمع کنم و اتحادیه فارسی زبانان را تقویت کنم تا راه برای همگرایی بیشتر هموار شود.

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی بر جنبش عدم تعهدها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: می‌کوشم از ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی در جنبش عدم تعهدها برای رساندن پیام دوستی ایران به جهانیان نهایت بهره ببرم و عزم خود را جزم کنم تا جایگاه نمایندگی فرهنگی را با اعزام بزرگان فرهنگی کشور به عنوان رایزنان فرهنگی به جهان ارتقا دهم.

جنتی ادامه داد:‌ بر این باورم که جهان کنونی تشنه شنیدن پیام اسلام، شعر، ادب پارسی، خط، نقاشی و مینیاتوری ایران است.

وی بهترین سفیران جمهوری اسلامی در جهان را هنر عنوان و تصریح کرد: آیا از هنر فرشچیان، میرخانی، احصایی، غرورآفرین‌تر پیدا می‌شود؟

این وزیر پیشنهادی معتقد است که با کمک علما، اهالی فرهنگ، سینماگران متعهد، اهالی موسیقی، اصحاب رسانه و هنرمندان هنرهای تجسمی می‌توان بسیاری از درهای بسته را باز کرد و به گفته وی نام فردوسی، حافظ، سعدی و دیگر ادیبان ایرانی چون آبی زلال تشنگان حقیقت را سیراب می کند.

جنتی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در روزگاری نامزد فرهنگ شده‌ام که جمع کثیری از نخبگان فرهنگ دینی و اهالی فرهنگ و هنر از این حرفه فاصله گرفته‌اند و تنش‌های بی حاصل، برخوردهای بیجا، نسنجیده، و کشمکش‌های بی ثمر جای برخوردهای سازنده و تضارب آرا را گرفته است.

وی با بیان اینکه جای خالی اسلام رحمانی در برخورد با اهالی فرهنگ و هنر به خوبی احساس می‌شود، ادامه داد: فرهنگ و هنر تشنه برخوردهای کریمانه است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش موثر مطبوعات و رسانه‌ها در مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت:‌ روزنامه‌نگاران و اصحاب قلم و رسانه نقش موثری برای ساختار فرهنگی دارند بنابراین در صورت اعتماد نمایندگان می کوشند بدون ذره‌ای عدول از ارزش‌های اسلامی و انقلابی آرامش، اعتماد و اعتدال را به عرصه فرهنگ و هنر برگردانند.

جنتی گفت که مدیریت فرهنگی را به اهلش خواهم سپرد و بزرگان و پیشکسوتان را بزرگ خواهم شمرد و همچنین می‌کوشم تا دغدغه معیشتی صاحبان اندیشه و قلم را به کمترین کاهش دهم.

وی با تاکید بر اینکه تفکر لیبرالی هنر برای هنر را نمی‌پسندم، خاطرنشان کرد: هنر برای تعالی روح بشر است و این حرفه نمی‌تواند از ارزش‌های اصیل و خواستگاهش تهی باشد.

این وزیر پیشنهادی در مورد برنامه‌ها و اولویت‌های خود که به مجلس تقدیم شده نیز اظهار داشت: سیاست‌های کلان فرهنگی‌ام را بر چند اصل مهم بنا کرده‌ام که همه این اصول برگرفته از اسناد بالادستی به ویژه سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و برنامه پنجم توسعه است.

جنتی اسناد بالادستی نظام را میوه خرد جمعی برشمرد و حرمت به آنان را حرمت به دانش و تجربه قلمداد کرد.

وی ترویج ارزش‌های اصیل دینی، معنوی، اصلاح فرهنگ عمومی و سبک زندگی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی را نخستین اصل سیاست‌های فرهنگی خود عنوان و تصریح کرد: برای تحقق این سیاست رشد فضائل اخلاقی در جامعه و تقویت فرهنگ عفاف و قرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی ایران است، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت، صفا و صمیمیت را الزامی دانست.

جنتی دیدگاه‌های علما، روحانیون و مراجع تقلید عظام را سرمایه بزرگ، ارزشمند و پشتوانه‌های فعالیت‌های فرهنگی خواند و در مورد نهادهای فرهنگی همچون مساجد نیز، گفت: مساجد و هیئت‌های مذهبی فرصت استثنایی برای دستیابی به کمال معنوی جامعه ایرانی و اسلامی در برنامه‌های فرهنگی من نقش محوری خواهند داشت.

وی ادامه داد: مردمی‌کردن و عدالت فرهنگی دومین اصل سیاست‌های فرهنگی برنامه پیشنهادی من است.

این وزیر پیشنهادی در ادامه سخنان خود به تعریف صحیحی از عدالت فرهنگی پرداخت و گفت:‌ عدالت فرهنگی یعنی ایجاد فرصت برابر برای همه هنرمندان، فرهیختگان و احترام به بزرگان و پیشکسوتان است و نوعی گشودن راه برای استعدادهای جوان محسوب می‌شود.

جنتی تعریف دیگری از عدالت فرهنگی را نیز ارائه داد و تصریح کرد: عدالت فرهنگی یعنی دسترسی برابر برای همه لایه‌های اجتماعی و بردن کتاب به همه شهرها، روستاها و امکان دسترسی همگان به شاهراه‌های اطلاعاتی و علمی ایران است.

وی تقویت مجامع، تشکل‌های صنفی و فرهنگی را از ابزارهای مناسب برای رسیدن به اهداف فرهنگی برشمرد و بر تمرکز و تراکم زدایی در مدیریت فرهنگی به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که باید به مدیریت‌های محلی و منطقه‌ای اعتماد کرد و به نخبگان فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها سهمی به مراتب بیشتر داد و به گفته وی شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌های و سازمان‌های مردم نهاد باید قلب تپنده فرهنگ باشند.

جنتی تاکید بر آموزش و حمایت همه‌جانبه از خلاقیت‌ها در عرصه‌های گوناگون را از دیگر اصول سیاست‌های فرهنگی خود دانست و بر اصلاح فرهنگ عمومی در سبک زندگی که مورد توجه پیوسته مقام معظم رهبری است تاکید کرد.

وی معتقد است که اصلاح فرهنگی و سبک زندگی باید از مدارس آغاز شود و ایجاد روحیه‌های خودباوری، دین‌باوری و درونی کردن ارزش‌های دینی و مذهبی را تنها با همراهی وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی بین این دو وزارتخانه دانست.

این وزیر پیشنهادی به نمایندگان گفت که در صورت رای اعتماد شما می‌کوشم تا همکاری نزدیک با وزرات آموزش و پرورش و وزارت علوم برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور گام‌های بلند بردارم چرا که تحقق این برنامه‌ها با یاری خدا و همدلی و همفکری با نمایندگان امکان‌پذیر است.

جنتی ادامه داد: سوابقم گواهی می‌دهد که اهل همفکری و مشورت‌پذیری هستم و خودرایی و انتقادناپذیری را آفت مدیریت می‌دانم چرا که احترام به دیگران را از اساتید بزرگوارم درحوزه علمیه به خصوص استاد فرزانه اخلاق شهید بهشتی آموخته‌ام و معتقدم که مناصب و پست‌ ها امانتی در دست مسئولان برای خدمت و نه ابزاری باری اعمال قدرت است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اندک تجاربی که در سال‌های طولانی اجرایی خود آموخته‌اند در صورت به دست گرفتن این وظیفه سنگین که با رای اعتماد شما نمایندگان بر دوش من قرار خواهد گرفت در راه خدمت به مردم استفاده می‌کنم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...