کد خبر: 171487 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 14 آذر 1401 - 11:48
استاندار فارس مطرح کرد؛
ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصول انجیر استهبان

اتحادخبر: استاندار فارس گفت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات زراعی خصوصا انجیر منجر به توسعه پایدار شهرستان استهبان خواهد شد.

 

اتحادخبر: استاندار فارس گفت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات زراعی خصوصا انجیر منجر به توسعه پایدار شهرستان استهبان خواهد شد.

ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصول انجیر استهبان

به گزارش مهر، محمد هادی ایمانیه در سفر به استهبان با اشاره به اینکه امروزه استفاده از انجیر در سراسر جهان رو به افزایش است، گفت: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فرصتی است تا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر و ایجاد ارزش افزوده، حرکت جدیدی برای ارتقا و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم.
وی افزود: برای تسهیل در این امر پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می‌شود.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی به این مجموعه الحاق می‌شود، گفت: وجود شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب‌های مختلف بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

استاندار فارس افزود: استهبان در بعد معنوی نیز بعنوان یک شهرستان قرآنی در اوج است و همواره مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و به همین دلیل باید تلاش شود تا در این مسیر پیش رود.

وی، در خصوص مشکلات دانشکده علوم قرآنی و مرکز آموزش عالی استهبان هم گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور و نمایندگان این مجموعه مشکلات این دو مجموعه را پیگیری خواهیم کرد.

ایمانیه با تاکید بر سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اتمام طرح‌های نیمه تمام، اظهار داشت: در این سفر مقرر شده با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان شهرستان، استخر سرپوشیده‌ی استهبان به شهرداری واگذار شود و استانداری هم در تسریع و تکمیل این مجموعه همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع‌تر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

استاندار فارس در سفر به استهبان مرکز طب متعالی مراقبت در منزل در بیمارستان امام خمینی ره این شهرستان را نیز افتتاح کرد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/171487