کد خبر: 171029 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1401 - 10:26
وزیر آموزش و پرورش:
طرح نظام رتبه‌بندی مدارس تدوین شد

اتحادخبر:  وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح نظام رتبه‌بندی مدارس تدوین شده است و در این طرح با مشارکت اولیا، دانش‌آموزان و معلمان، مدارس رتبه‌بندی می‌شوند.

اتحادخبر:  وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح نظام رتبه‌بندی مدارس تدوین شده است و در این طرح با مشارکت اولیا، دانش‌آموزان و معلمان، مدارس رتبه‌بندی می‌شوند.

 طرح نظام رتبه‌بندی مدارس تدوین شد

به گزارش مهر، یوسف نوری پنج شنبه شب در نشست تشکل‌های دانش‌آموزی استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه بوشهر در کشور متفاوت است اظهار داشت: استان بوشهر به سبب مبارزات ضد استعماری و استکباری به‌عنوان پایتخت مقاومت برابر استعمارگران معرفی شده است.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و شهدای دانش‌آموز بر توجه به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: انسان‌ها دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه استعداد هستند که شکوفایی آن نیاز به تلاش و پشتکار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین جایگاه برای کشف استعدادها است، تأکید کرد: اگر فرصت‌های یادگیری فراهم شود، نوجوان می‌تواند استعدادهای بالقوه خود را در بیش از ۳۰ استعداد در هوش‌های ۹ گانه به بالفعل تبدیل کند.

دانش آموزان مطالبه گر باشند

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با روحیه جنگندگی، از مسئولان مطالبه گری کنند گفت: دانش‌آموزان به ویژه اعضا تشکیلات دانش‌آموزی، با روحیه جنگندگی، جذب حداکثری و دافعه در حد ضرورت، از مسئولان مطالبه گری کنند.

وی تصریح کرد: تراز معلم پرورش یافته ما در تربیت معلم در سال‌ها دور افرادی همچون شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران بود که ۵۰ اختراع به نام وی ثبت شده است.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان ما از یک دانشگاه مأموریت محور به یک دانشگاه معمولی تبدیل شده است و در حال تلاش برای تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه ماموریت‌گرا هستیم تا معلم خروجی از این دانشگاه، دارای ۱۲ مهارت در راستای ساحت‌های شش گانه سند تحول باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای تحقق این هدف، معلمان این دانشگاه علاوه بر شرکت در امتحانات معمول دانشگاه، در یک آزمون جامع نیز شرکت کند.

نوری با بیان اینکه گزینش در دانشگاه مستقر و در طول مدت تحصیل، دانشجو به صورت مستمر گزینش می‌شود اضافه کرد: شما دانش‌آموزان عضو تشکیلات به عنوان حلقه‌های میانی، نوجوانان سرآمد هستید که باید تلاش کنید افرادی مثل خود بسازید و مدارس از حالت کنکوری و خشک به مدرسه‌ای پویا و اثرگذار تبدیل شود.

دشمن به دنبال تعطیلی مدارس

عضو کابینه سیزدهم بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد مدارس ما فعال باشد تا از این طریق و ایجاد گسل علمی، بر نسل نوجوان حکمرانی کند و آنها را در بلوغ اجتماعی، سیاسی و روانی به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به اینکه دشمن تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را مورد توجه ویژه قرار داده است گفت: دشمن به خوبی فهمیده که وقفه در تحصیل، گسل ایجاد می‌کند و عبور از این گسل سخت‌تر و نسل با تأخیر در دستیابی به علوم در بخش‌های مختلف مواجه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در اولویت برنامه دولت قرار گرفت.

نوری با تأکید بر تشکیل انجمن و گروه‌های آموزشی در مدارس افزود: دانش‌آموزان نباید از درس و تحصیل عقب بمانند باید مشکلات آموزشی در همه سطوح برطرف شود.

وی ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون یک‌هزار ۱۰۰ فضای ورزشی آن شامل زمین چمن و سالن ورزشی ساخته شده و یک‌هزار فضا ورزشی دیگر در حال ساخت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پس از اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، اجرا رتبه‌بندی مدارس در اولویت قرار گرفته است.

نوری با اشاره به تدوین طرح نظام رتبه‌بندی مدارس، گفت: طرح نظام رتبه‌بندی مدارس تدوین شده است و در این طرح با مشارکت اولیا، دانش‌آموزان و معلمان، مدارس رتبه‌بندی می‌شوند و همه مردم هم می‌توانند نظرات خود را درباره این طرح ارائه کنند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/171029