کد خبر: 171023 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1401 - 09:51
امام جمعه دشتستان:
ولایت باوری از مهمترین شاخص های تفکر بسیجی است

اتحادخبر: امام جمعه دشتستان گفت: ولایت باوری و ولایت محوری در کنار ویژگی های برجسته دیگر از مهمترین شاخص های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

 

اتحادخبر: امام جمعه دشتستان گفت: ولایت باوری و ولایت محوری در کنار ویژگی های برجسته دیگر از مهمترین شاخص های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

ولایت باوری از مهمترین شاخص های تفکر بسیجی است

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت چه در مقام ترک معصیت و چه در مقام شکیبایی و بردباری در برابر مصائب روزگار بوده‌اند.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت ۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) در سال ۵۸ به مهمترین شاخصه‌های فرهنگ و تفکر بسیجی اشاره کرد و افزود: ولایت باوری و ولایت محوری، عمل صالح و پرهیزکاری (خودسازی و اهل ارتباط با خدا)،ایثار و مقاومت، آگاه، بصیر، زمان شناس و موقعیت شناس، پیش رونده و پیش برنده (بن بست شکن)،مردمی بودن، داشتن سعه صدر و انتقادپذیری، پاسدار هویت اسلامی و ایرانی، امیدوار و امیدآفرین بودن، تکلیف گرای نتیجه محور بودن از مهمترین شاخص‌های تفکر و فرهنگ بسیجی است.

وی با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون بسیج گفت: امام راحل (ره) می‌فرمایند«اگر بر کشور نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند».

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «بسیج نگاه می‌کند این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیر درست منحرف نشود، مراقب است که انحراف به وجود نیاید، هر جا انحرافی مشاهده شد بسیج در مقابل آن می‌ایستد».

امام جمعه دشتستان با اشاره به ۷ آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به حول و قوه الهی ارتش ولایی، مکتبی و مقتدر ما بیش از هر زمان آماده دفاع از ایران اسلامی در مقابل دشمنان و تجزیه طلبان قرار دارد.

مجلس یازدهم در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور مصوبات خوبی داشته است

وی با اشاره به ۱۱ آذر ماه، روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس بیان کرد: مجلس یازدهم در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور تاکنون مصوبات خوبی داشته است.

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، مصوباتی جهت تولید دانش بنیان از جمله این مصوبات بوده است.

وی با بیان اینکه مجلس انقلابی برای اقدامات نظارتی نیز در دو عرصه ورود داشته است، خاطرنشان کرد: نظارت میدانی رئیس، نواب رئیس و کمیسیون‌های تخصصی و انجام ده‌ها نظارت میدانی توسط موکلان مردم در خانه ملت که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، از این اقدامات است.

امام جمعه دشتستان گفت: اختصاص یک روز از جلسات علنی هر هفته با عنوان سه شنبه‌های نظارتی و حمایت از مناطق محروم و اقشاری مانند معلمان، سربازان و کارمندان از دیگر اقدامات مهم است.

وی گفت: از نماینده مؤمن و انقلابی شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی که هم در مجلس حضور و نقش مؤثر دارند و هم در منطقه حضور فعال دارند و مایه افتخار مردم شریف و نجیب دشتستان هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه دشتستان با اشاره به دومین سالگرد شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور «شهید دکتر محسن فخری زاده» گفت: این شهید والامقام مجاهدی نستوه که عمر گرانبهای خود را صرف توسعه و تعالی علمی، قطع وابستگی و استقلال دفاعی و هسته‌ای و پیشرفت علمی میهن اسلامی کرد و در نهایت به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.

وی در پایان از بسیجیان، مسئولان و مدیرانی که در این هفته میز خدمت برگزار کردند تقدیر کرد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/171023