کد خبر: 171022 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1401 - 09:50
امام جمعه دیر:
مسئولین برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند

اتحادخبر: امام جمعه دیرگفت: باید با تمام وجود قدردان این مردم آگاه و با بصیرت باشیم و قبل از اینکه آنها برای مطالبه گری به سراغ ما بیایند، مسئولین برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

اتحادخبر: امام جمعه دیرگفت: باید با تمام وجود قدردان این مردم آگاه و با بصیرت باشیم و قبل از اینکه آنها برای مطالبه گری به سراغ ما بیایند، مسئولین برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

مسئولین برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند

به گزارش مهر، جت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: دشمن در حوادث اخیر کشور به‌دنبال همراه کردن مردم با خود بود تا به هدف شوم خود یعنی براندازی و یا تضعیف نظام اسلامی برسد که توده مردم با او همراهی نکردند بنابراین دست به خرابکاری و شرارت زدند.

امام جمعه دیر افزود: باید با تمام وجود قدردان این مردم آگاه و با بصیرت باشیم و قبل از اینکه آنها برای مطالبه گری به سراغ ما بیایند، مسئولین برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلب رضایت و خدمت به مردم بزرگترین خدمت به نظام اسلامی است، بیان کرد: همه با همدلی و اتحاد برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم و نیازهای اساسی آنها مانند کمبود دارو پیگیری و برطرف شود.

حسینی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی، عنوان کرد: با توجه به اینکه محصول گوجه فرنگی در منطقه ما زود به دست می‌آید و بلافاصله در استان‌های دیگر هم برداشت صورت می‌گیرد، با افت قیمت مواجه می‌شویم که با پیگیری‌های صورت گرفته تعرفه صادرات به نصف کاهش یافته است.

وی گفت: درخواست ما این است که این تعرفه بر اساس وضعیت بازار تعیین شود به گونه‌ای که نه کشاورز متضرر شود و نه مصرف کننده نتواند این محصول را خریداری کند.

خطیب جمعه دیر ابراز کرد: انتظار است سال‌های آینده نحوه کشت نیز مدیریت شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدای روحانی شهرستان و حضور پرشور مردم، بیان داشت: در موقعیتی که دشمن با نفرت پراکنی نسبت به روحانیت سعی می‌کند این قشر خدوم را در چشم مردم بدجلوه دهد، که این حضور در یادواره شهدای روحانیت شهرستان نشان داد مردم قدردان این قشر هستند.

حسینی با گرامیداشت هفته بسیج، خاطرنشان کرد: انقلاب ما با روحیه و تفکر بسیجی به پیروزی رسید و در دفاع مقدس و تا امروز عزیزان بسیجی همواره در صحنه بوده‌اند.

وی عنوان کرد: بسیجی بودن به لباس نیست بلکه هر کس در هر لباسی که روحیه و تفکر بسیجی داشته باشد، بسیجی است.

امام جمعه دیر گفت: بسیجیان در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، خدمت رسانی، نظامی، سازندگی، محرومیت زدایی، مقابله با کرونا و اخیراً نیز در مقابله با شرارت‌های دشمن و ایادی او با دست خالی برای امنیت مردم جانفشانی کردند.

وی بیان کرد: امروز دشمن بسیج را مورد هدف قرار داده و علیه این نهاد نفرت پراکنی می‌کند که ما باید برای مقابله با این توطئه دشمن پایگاه‌های بسیج را پررونق کنیم.

حسینی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: امروز زنان و دختران ما در تمامی ابعاد زندگی این شخصیت را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، یادآور شد: مجلس هم در کلام امامین انقلاب و هم در قانون اساسی جایگاه والایی دارد و اگر نمایندگان له مسئولیت و وظایفی که دارند به درستی عمل کنند مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه دیر تاکید کرد: مجلس یازدهم چه در بحث نظارت میدانی و چه تصویب قوانین در راستای حمایت از اقشار مختلف قدم‌های خوبی برداشته که امیدواریم عملیاتی شود.

وی بیان کرد: عده‌ای به همه چیز دهن کجی می‌کنند، اینکه کسی برای تحقیر تیم ملی، پرچم انگلیس روی سینه خود نصب و برای پیروزی انگلیس شادی کند و برای باخت تیم ملی برقصد اینها نشانه وابستگی و خودباختگی است.

حسینی عنوان کرد: آقایانی که می‌گویند نباید ورزش را سیاسی کرد الان پا را فراتر گذاشته‌اند و از سیاست هم عبور کرده‌اند و نسبت به کسانی که می‌خواهند به وظیفه شأن عمل کنند، فحاشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز چالش اصلی استکبار با جمهوری اسلامی مسئله پیشرفت ما است، ابراز کرد: این نظام بر پایه دین بنا گذاشته شده و از روز اول انقلاب، دشمنان با ما مخالفت می‌کردند.

امام جمعه دیر اظهار کرد: حوادث اخیر بخشی از فشارهای دشمن است که بر ایران اسلامی وارد می‌کند و ما نمی‌توانیم با دشمنان کنار بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین ابزار پیشرفت کشور امید و امیدآفرینی است و دشمن به دنبال ایجاد یاس در بین نسل جوان و حتی مسئولان است.

حسینی گفت: اگر چه ما مشکلات اقتصادی داریم ولی در همین ایام اغتشاشات نیز ما دستاوردهایی مانند دستیابی دانشمندان ایرانی به روش جدید برای درمان سرطان خون، افتتاح خط آهن بخش مهمی از بلوچستان، رونمایی از یکی از بزرگترین تلسکوپ‌های جهان، رونمایی از یک ماهواره بر پیشرفته یا یک موشک فرا قاره‌ای و … داشتیم که دشمن نمی‌خواهد به گوش نسل جوان برسد.

وی افزود: دشمنان چون نتوانستند مردم را با خود همراه کنند به شرارت دست می‌زنند که البته دچار شکسته شده و به هدف شومشان نرسیده‌اند و این شرارت‌ها مردم را از دشمنان بیزارتر خواهد کرد.

امام جمعه دیر عنوان کرد: ملت ایران در قضایای اخیر فرصت سازی کرد و ۱۳ آبان پاسخ محکمی به دشمن و اغتشاشگران داد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/171022