کد خبر: 171021 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1401 - 09:48
امام جمعه دشتی:
مطالبات کشاورزان گوجه کار تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود

اتحادخبر: امام جمعه دشتی با تقدیر از پیگیری استاندار و مسئولان استانی به خاطر پیگیری مطالبات کشاورزان، گفت: مسئولان همچنان پیگیری‌ها را تا رسیدن به نتیجه به نفع مردم و کشاورزان دنبال کنند.

اتحادخبر: امام جمعه دشتی با تقدیر از پیگیری استاندار و مسئولان استانی به خاطر پیگیری مطالبات کشاورزان، گفت: مسئولان همچنان پیگیری‌ها را تا رسیدن به نتیجه به نفع مردم و کشاورزان دنبال کنند.

مطالبات کشاورزان گوجه کار تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در تبیین حوادث اخیر کشورمان فرمودند: «دشمنان یک «جنگ ترکیبی» را شروع کرده‌اند اظهار داشت: جنگ ترکیبی یعنی مرکب از جنگ‌های کلاسیک، نامنظم، مجازی، رسانه‌ای، اطلاعاتی، سایبری، اقتصادی، قضائی و دیپلماتیک است و اهداف جنگ ترکیبی مداخله در امور داخلی کشورها برای تأمین منافع آمریکا است.

امام جمعه دشتی افزود: مقدمه ورود در جنگ ترکیبی، بهره‌برداری از نابسامانی‌ها و تبدیل آنها به شورش‌های مخرب با هدف نهادینه کردن نارضایتی در کشور، از بین بردن تمرکز مسئولین و ایجاد مانع در مسیر کارهای اساسی و پیشرفت است و در این مسیر حتی از غیرانسانی‌ترین روش‌ها مثل تحریم دارویی و اقدامات تروریستی استفاده می‌شود.

وی گفت: استمرار تحریم و عهدشکنی تکراری آمریکا در برجام، فعال‌سازی گسترده گسل‌های فرهنگی، قومی، منطقه‌ای و مذهبی، طرح پرحجم ادعاهای دروغ و مفتضحانه از جمله کشته‌سازی‌ها با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فعال‌سازی برخی از مجامع بین‌المللی علیه حق و کشور و مردم ایران، فعال‌سازی فرقه منافقین، تجزیه‌طلبان مرزنشین، اراذل و اوباش، بزهکاران برای ترور، بمب‌گذاری، خراب‌کاری در تأسیسات زیرساختی، ایجاد ارعاب و…، حمله به مبانی ارزشی، اخلاقی، اجتماعی، دینی و خانوادگی این ملت، از جمله اقدامات دشمن در هجوم بی سابقه شأن در جنگ‌ترکیبی اخیر بود.

وی ادامه داد: این جنگ ترکیبی باعث تغییر حکومت نمی‌شود اما موجب ویرانی و ناامنی و بی ثباتی کشور می‌شود و در واقع ضدانقلاب پروژه‌ی ویران‌سازی کشور را در دستور کار دارد و به دنبال شیوه استفاده شده در سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و یمن است تا در نهایت چنین القا کنند که الگوی اسلامی پیشرفت که جمهوری اسلامی از آن دم می‌زند ناکارآمد و ناموفق است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما هم در مقابل، بایستی حرکتمان حرکت ترکیبی باشد؛ از همه جهت بایستی تلاش کنیم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: برای شکستن تهاجم ترکیبی دشمن، مهم‌ترین عامل، همراه‌سازی مردم با حاکمیت و جلب رضایت ملت است و این یک اصل است که با مردم همه‌چیز داریم و بی مردم هیچ‌چیز نداریم.

وی گفت: حدوث و بقا انقلاب و نظام مقدس اسلامی مبتنی بر حضور و حمایت مردم بوده و هست.

وی یادآور شد: در حقیقت همه این حوادث برای تضعیف ایستادگی ملت ایران و یا انتقام از ملت است.

حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: اهتمام جدی برای مقاوم‌سازی اقتصاد، رفع یا کاهش مشکلات موجود، اطلاع‌رسانی مستمر از میزان کارهای انجام شده برای حل مسائل و همچنین تشریح صادقانه محدودیت‌های موجود برای اقناع افکار عمومی و ایجاد اعتماد در مردم، یک ضرورت قطعی برای مقابله با جنگ ترکیبی است.

وی گفت: با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان نماینده ایران و ایرانی در مسابقات جهانی ان شاءالله ملی پوشان ما هم پاسدار حرمت پرچم مقدس کشورمان که متبرک به خون شهداست باشند و امیدوارم نام ایران و ایرانی در همه صحنه بدرخشد.

وی ادامه داد: تقویت و تعمیق اصل «وحدت کلمه» بارها و بارها از ناحیه امامین انقلاب، عامل اصلی پیروزی ملت ایران بوده است و تقویت انسجام ملی و تلاش برای اتحاد مذاهب و قومیت‌های مختلف و گرایش‌های سیاسی، باید مورد توجه باشد.

وی گفت: امروز در این دریای مواج، همه ملت در یک کشتی نشسته و دشمن به‌دنبال سوراخ کردن این کشتی است و ضد انقلاب تفاوتی برای شیعه یا سنی، تُرک و کُرد و عرب و بلوچ و لُر و بختیاری و قشقایی و اصولگرا یا اصلاح‌طلب قائل نیست.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: اعمال عوارض صادراتی بر قیمت گوجه فرنگی این موضوع باعث تحمیل خسارات بسیار زیادی به کشاورزان شده و آنها را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

وی بیان کرد: بنده از استاندار محترم و مسئولان استانی این امر بخاطر همه پیگیری‌ها تشکر می‌کنم و تقاضا می‌کنم همچنان پیگیری‌ها را تا رسیدن به نتیجه به نفع مردم و کشاورزان پیگیری کنید.

وی اضافه کرد: با صراحت می گویم این تصمیمات خلق الساعه ناشی از این است که مسئولان تصمیم گیر تهران نشین درک درستی از مشکلات مناطق دور افتاده ندارند و هر از چند وقتی تصمیماتی می‌گیرند و باعث ضرر و زیان و بروز مشکلاتی برای مردم می‌شوند.

امام جمعه دشتی گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی صحبت بر سر نان و معیشت و زندگی جمع کثیری از مردم استان بوشهر است که مستقیم به تولید گوجه فرنگی بستگی دارد که با تصمیم اشتباه شما دچار بحران شده و از شما می‌خواهم تا دیرتر نشده این اشتباه را جبران کنید.

وی گفت: بعد از زحمات شبانه روزی و هزینه گزاف کشاورزان امروز حجم زیادی از این محصولات در مزرعه کشاورز بر زمین مانده و حتی به دست بازار داخلی نمی‌رسد که این نوع مدیریت در دولت انقلابی جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: در همین شهرستان دشتی که این حجم‌از گوجه فرنگی بر زمین مانده متأسفانه در بازار خرده فروشی کیلویی بالای ۱۰ هزار تومان به دست مردم می‌رسد چرا که گوجه فرنگی از اینجا باید به استان‌های دیگر فرستاده شود و دوباره با چند برابر قیمت به بازار خود شهرستان برگردد که این افتضاح در مدیریت است.

وی بیان کرد: باید حق و حقوق تولید کننده و مصرف کننده را هر دو باهم‌نظر گرفت و یک تصمیم منطقی گرفت لذا نمی‌شود به بهانه تنظیم بازار و ارزان شدن یک محصول در داخل تولید کننده و کشاورزان را با مشکلات جبران ناپذیر مواجه کرد.

امام جمعه دشتی با تسلیت درگذشت مادر شهیدان محمد و حسن توپال گفت: مادران شهدا اسوه‌های واقعی صبر و ایثار و استقامت و پیروان واقعی قهرمان عاشورا حضرت زینب کبری (س) هستند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/171021