امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1392 - 16:40

اتحاد جنوب: نمایندگان و گزینه پیشنهادی وزارت دفاعنمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیز به بررسی برنامه‌ها، سوابق و عملکرد 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم پرداختند.

اتحاد جنوب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیز به بررسی برنامه‌ها، سوابق و عملکرد 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم پرداختند.

به گزارش اتحاد جنوب به نقل از اعتدال، پس از اتمام سخنان دکتر نجفی مجلس وار بررسی وضعیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد. اولین مخالف واعضی نعمتی نماینده مردم اسد آباد است.

نعمتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:
اپراتورها امروز به صورت لجام گسیخته در کشور فعالیت می‌کنند

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات با بیان اینکه اپراتورها امروز به صورت لجام گسیخته در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: اگر سیاست این است که دیگران را تخریب کنیم، ننگ بر این سیاست.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سخنانی  به عنوان اولین مخالف وی، اظهار داشت: مخالفت بنده از نوع مخالفت‌های سیاسی و جنجالی نیست که این روزها مطرح می شود بلکه بنده به صورت کارشناسی با برنامه‌های جنابعالی مخالفم.

وی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات دارای نقاط ضعف جدی است که باید مورد نقد و تجدیدنظر قرار گیرد، سؤالات و ابهاماتی در این زمینه مطرح است که بهتر است آقای واعظی به عنوان یک دیپلمات شناخته شده در مجامع بین‌المللی و کشور، به این سؤالات پاسخ دهد و لازم است بگویم که شناختی که شما در دهه 60 از وزارت ارتباطات داشته‌اید با امروز متفاوت است، باید تحولات اساسی و جدی‌ای که در این وزارتخانه مطرح شده را به طور جدی مدنظر قرار دهیم.

نعمتی با بیان اینکه هم‌اکنون مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مجموعه پر پتانسیل و توانمند و قانونی است که از وزارت ارتباطات منفک شده و به نظرم این مرکز می‌تواند عصای دست شما باشد ولی در برنامه‌های شما اشاره‌ای به مرکز پژوهش‌های ارتباطات که می‌تواند به عنوان یک تحول در این وزارتخانه مدنظر قرار گیرد، نشده است.

نعمتی با اشاره به سازمان فضایی، گفت: مجلس رای داد که سازمان فضایی زیر مجموعه وزارت ارتباطات و یک مجموعه سیاست‌گذار باشد اما شما باز هم در برنامه‌هایتان اشاره‌ای به این سازمان نکرده‌اید، آیا سازمانی با این پتانسیل و ظرفیت بالا نباید مورد توجه قرار گیرد؟

نماینده اسدآباد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شورای عالی فضای مجازی که با تاکید مقام معظم رهبری تصویب شد، گفت:‌باید سیاست‌گذاری‌های شورای عالی مجازی در بخش مخابرات و ارتباطات انجام شود ولی متاسفانه به صورت شفاف نسبت به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد ملت ما مردمانی هستند که در روستاها زندگی می‌کنند، روستاهایی که به عنوان مولد فعالیت می‌کنند، به عنوان بخش اثرگذار در تولید کشور حضور دارند، بنابراین باید از سوی هر وزیر پیشنهادی این موضوع مورد توجه قرار گیرد، باید پرسید دولت چه وظیفه‌ای در این زمینه بر عهده دارد، حداقل وزیر پیشنهادی ارتباطات باید نسبت به روستاها برای گسترش و توسعه ارتباطات توجه جدی داشته باشد.به عنوان یک روستازاده خواهشم این است که روستاهای کشور در برنامه‌هایتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که باید بگویم میلیاردها تومان ودیعه مردمی است که نزد مخابرات سپرده‌گذاری شده اما این پول هم حق آنها است که باید علاوه بر اصل، سود آنها نیز به مردم بازپرداخت شود، از پول مردم به دیگران واگذار شده اما آیا می‌توان سرمایه‌های این ملت را نادیده گرفت؟‌میلیاردها تومان پول مردم نزد وزارت ارتباطات یا شرکت مخابرات است که باید به آنها برگردد.

نماینده اسدآباد در مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار است به عنوان حاکمیت، حاکمیت کنید، قطعا نیازمند وجود اپراتورهای دیگری هستیم، امروز اپراتورهای ما به صورت لجام‌گسیخته کار خودشان را انجام می‌دهند که هیچ گونه نظارتی هم روی آنان وجود ندارد و وزیر پیشنهادی ارتباطات در صورتی که بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، باید به این موضوع توجه کند، ولی برنامه‌ای در این زمینه از سوی شما به مجلس ارائه نشده است.

نعمتی در خاتمه با بیان اینکه به نحوه سرمایه‌گذاری‌های بعدی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات توجه‌ای نشده است، گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ارتباطات به شدت آسیب دیده و به گونه‌ای رفتار شده که نتوانستیم حداقل‌ها را در نظر بگیریم، اگر سیاست این است که دیگران را تخریب کنیم و افرادی را که برای خدمت آمده‌اند از بین ببریم و نابود کنیم، ننگ بر این سیاست.

حسینی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات:
مهمترین نقطه قوت برنامه واعظی مطابقت آن با برنامه پنجم توسعه است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نقطه قوت برنامه محمود واعظی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که برنامه وی مطابقت کاملی با برنامه پنجم توسعه دارد و البته وی نمی‌تواند خارج از برنامه پنجم توسعه عمل کند.

سیدباقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در ابتدا من باید این مطلب را بیان کنم که مجلس خانه ملت است و نمایندگان عزیز باید به گونه‌ای صحبت کنند که باعث ناراحتی مقام معظم رهبری و مردم نشود.

وی افزود: نمایندگان می‌توانند مخالفتشان را نسبت به وزرا به طور منطقی بیان کنند و تقوای گفتار را در بیانات‌شان رعایت کنند و نمایندگان باید طوری اقدام کنند که دولت بتواند هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند.

سیدباقر حسینی پیرامون اهمیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: وزارت ارتباطات به عنوان نهاد متولی، وظیفه سیاست‌گذاری کلان و هدایت امور این حوزه را دارد. نمایندگان نیز می‌دانند که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: رویکرد پیشرفت با الگو قرار دادن فناوری‌های دانش‌بنیان تغییر یافته و ما باید جامعه اطلاعاتی هوشمند و پرسرعت را برای افزایش اشتغال و کاهش هزینه‌های ملی ساماندهی کنیم.

وی پیرامون وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محمود واعظی تحصیلات خود را در رشته الکترونیک به اتمام رسانده است و در سمت‌های مختلف تجربیات گرانبهایی را به دست آورده است.

وی با استفاده از اساتید دانشگاهی و تشکیل شورای برنامه‌ریزی مخابرات و برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت اساتید به بازسازی مرکز مخابرات ایران و هدایت صنایع تولیدی مخابراتی اقدام کرده است.

نماینده مردم سیستان گفت: محمود واعظی با تجربیاتی که در وزارت خارجه کسب کرده‌اند که از جمله معاون اروپا و آمریکا نیز در وزارت خارجه بودند، می‌تواند از این تجربیات در مجامع بین‌المللی برای به دست آوردن منافع کشور استفاده کند.

سیدباقر حسینی که موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بود پیرامون نقاط قوت برنامه محمود واعظی گفت: همانطور که نمایندگان می‌دانند وزرا باید برنامه‌هایشان طبق برنامه پنجم توسعه باشد که مهمترین نقطه قوت واعظی نیز همین منطبق بودن برنامه وی با برنامه پنجم توسعه است. در حقیقت وی خارج از برنامه پنجم توسعه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

توجه به توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح آموزش مردم و دسترسی مطلوب مردم به فضای فناوری ارتباطات از نکات دیگری بود که سیدباقر حسینی بدان اشاره کرد و آنان را از نقاط مثبت برنامه محمود واعظی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست.

نماینده مردم سیستان با اشاره به نکات دیگری از برنامه‌های محمود واعظی گفت:‌ نگاه دقیق به حفظ حقوق شهروندان در فضای ارتباطات و ایجاد فضای رقابتی برای ارائه دهندگان خدمات این حوزه از دیگر نقاط مثبت برنامه محمود واعظی است.

سیدباقر حسینی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه صنعت بر مبنای فعالیت داخلی و همچنین انجام سیاست‌گذاری مشخص برای افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ویژه‌ای دارد.

 کاتب در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات:
توسعه ارتباطات روستایی مناطق محروم از برنامه‌های واعظی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات دقت کنید متوجه می‌شوید که در بخش برنامه‌های اجرایی سرفصل مستقل برای توسعه ارتباطات روستایی مناطق محروم بیان شده است.

غلامرضا کاتب افزود: آنچه که درخصوص مباحثی در مورد وزارت ارتباطات که توسط آقای نعمتی بیان شد، خوشبختانه چالش‌های جدی‌ای بود که در سنوات گذشته به دلیل تغییرات پی‌درپی مدیریتی و ساختار اتفاق افتاد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این تغییرات ساختاری اتفاق نمی‌افتاد امروز وزارت ارتباطات تا این اندازه مظلوم واقع نمی‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به پرسشی که از سوی بهروز نعمتی درخصوص وزیر پیشنهادی ارتباطات مطرح شد، مبنی بر آنکه واعظی یک دیپلمات است و شناخت وی به مخابرات مربوط به دهه 60 است، تصریح کرد: امروز وزارت ارتباطات یکی از بزرگترین شاخصه‌اش برای آنکه بتواند به توسعه فضای کشور دست یابد و برای حفظ توسعه حقوق ملت و کشور از منابع فضای مشترک بین‌المللی استفاده کند، این است که وزیر انتخابی هم تخصص و تجربه را در بحث الکترونیک داشته باشد و هم باید دیپلماسی خوبی با دنیا داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر به تجربه اول انقلاب دقت کنید متوجه می‌شوید دکتر واعظی در وزارت مخابرات سابق و در دهه اول آن از پایین‌ترین سطح هرم تا بالاترین سطح هرم مدیریتی مشغول بوده و فعالیت داشته است.

کاتب با یادآوری سابقه اجرایی وزیر پیشنهادی ارتباطات در مجموعه وزارت مخابرات افزود: به نظر شما 10 سال سابقه اجرایی در این مجموعه برای کسی که می‌خواهد تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را داشته باشد، کافی نیست؟

نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم ادامه داد: افتخاری که دکتر واعظی دارد این است که دارای دو مدرک است. اولین مدرک در رشته الکترونیک و مخابرات و دومین مدرک در رشته روابط بین‌الملل است که نیاز به این مدارک برای تصدی در وزارت ارتباطات لازم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه وزیر، مدیریت عالی کشور را برعهده دارد، به دو ماموریت مهم وزرا اشاره کرد و یادآور شد: ماموریت تخصصی در داخل وزارتخانه و ماموریت در درون کابینه به‌عنوان همگام با دولت در جهت رفع مشکلات از جمله وظایف مهم وزیر به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز که کشور ما بزرگترین مشکل دیپلماسی جهانی دارد یک شخصی که بیشترین تجربه را در این‌خصوص دارد می‌تواند کمک‌یار دولت باشد و می‌تواند نوید همدلی و همگرایی را در درون دولت ایجاد کند.

کاتب درخصوص سوال نمایندگان مبنی بر اینکه دکتر واعظی چه برنامه‌های برای توسعه روستایی دارد، گفت: اگر به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات دقت کنید متوجه می‌شوید که در بخش برنامه‌های اجرایی سرفصل مستقل برای توسعه ارتباطات روستایی مناطق محروم بیان شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم بیان کرد: امروز در روستاها مشکل ارتباط و تلفن نداریم، بلکه دنبال آن هستم که به روستاها اینترنت ببریم که این مهم در برنامه‌های دکتر واعظی به صراحت آمده است.

وی یادآور شد: اگر به تاریخچه توسعه روستایی دقت کنیم متوجه می‌شویم که اولین بار در سال 1358 مجوز خط انتقال روستاها توسط مخابرات ایران از سوی دکتر واعظی از مجلس گرفته شد و در سال 1359 این کار شروع شد که این مهم نشان دهنده آن است دکتر واعظی ابتدا در دوران خدمت خود بحث توسعه روستایی را به عنوان یک ماموریت اصلی خود قلمداد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درخصوص انتقال مرکز تحقیقات مخابراتی و سازمان فضایی ایران گفت: این بزرگترین ظلمی بود که به وزارت ارتباطات انجام شد، خوشبختانه سوالی را که از دکتر روحانی پرسیدم، ایشان اعلام کردند که هر دوی این موضوع خلاف قانون مجلس شورای اسلامی است و هر دوی آن باید جابجا شود و به وزارت ارتباطات بازگردد.

 سبحانی‌فر؛ موافق وزیر پیشنهادی


زارعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:
واعظی به مباحث تخصصی روز ارتباطات آشنایی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ گمان می‌کنم معرفی محمد واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای خودش و هم برای متخصصان این عرصه تعجب‌آور بود.

علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سابقه فعالیت محمود واعظی گفت:‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات حدود 7 سال یعنی از 58 تا 65 در مخابرات حضور داشتند. اما از آن سال تا سال 92 یعنی حدود 27 سال در حوزه روابط بین‌الملل مشغول فعالیت بودند.

وی حضور 27 ساله وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به معنای دوری وی از این حوزه دانست و افزود: آقای واعظی در حوزه مخابرات تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند و در تحصیلات تکمیلی به سراغ علوم سیاسی رفتند، در نتیجه تخصص وی برای مجموعه مخابرات و الکترونیک آن هم با تحصیلات قبل از انقلاب کافی نیست.

زارعی با بیان اینکه آشنایی اولیه با مبانی مخابرات و الکترونیک در شرایط فعلی برای فعالیت دراین حوزه کافی نیست، خاطرنشان کرد: من و آقای واعظی در قبل از انقلاب در این حوزه تحصیل کرده‌ایم که در آن دوران تکنولوژی بدین صورت نبود اما امروز پیشرفت شگرفی در این حوزه رخ داده و اساسا مباحث از حیث مبنایی نسبت به گذشته تفاوت‌های فراوانی کرده است.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت، افزود: در سالی که آقای واعظی تخصص الکترونیک را می‌خواندند امکانات محدودی در دانشگاه‌ها وجود داشت اما امروز شاهد وجود تکنولوژی‌های فراوانی در محیط‌های دانشگاهی هستیم.

زارعی در ادامه با اشاره به ایجاد مفهوم‌های جدید در حوزه مخابرات و الکترونیک مانند امنیت مخابرات، رمزنگاری، مخابرات قضایی و ماهواره گفت: این مباحث در گذشته نبوده است، به همین دلیل نمی‌توان با معلومات گذشته این مباحث را اداره کرد.

وی تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه را ناکافی دانست و گفت که بعید می‌دانم واعظی با صنایع الکترونیک و مخابرات کشور آشنایی چندانی داشته باشد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: برخی از مدیران فعال در صنایع الکترونیک و مخابرات از این موضوع گله‌مندند که چرا وقتی افرادی داریم که سال‌ها در رشته‌های الکترونیک و مخابرات تحصیل کرده و دارای تخصص هستند نسبت به آنها بی‌اعتنایی می‌شود.

زارعی محمود واعظی را ناآشنا با تجارت الکترونیک معرفی کرد و گفت  به دلیل دوری وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه ارتباط کافی بین وی و حوزه‌ها وجود ندارد.

وی همچنین برنامه‌های پیشنهادی محمود واعظی را دربرگیرنده سیاست‌های کلان عنوان کرد و افزود: در این برنامه‌ها عمدتا تحلیل‌ شاخص‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و فقط در دو صفحه انتهایی بخشی از برنامه‌ها بیان شده است.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از عوامل پیشرفت را وجود نگاه تخصصی در یک وزارتخانه دانست و این سوال را مطرح کرد که آیا می‌شود وزیر به مباحث تخصصی حوزه خود آشنایی نداشته باشد و همه مباحث را به کارشناسان واگذار کند؟

این نماینده مردم در مجلس بر این نکته تاکید کرد که مدیران عالی اگر درست انتخاب شوند تاثیر آنها در رشد شاخص‌های توسعه نمایان خواهد بود.

وی به وابستگی زیرساخت‌های مخابراتی کشور به تجهیزات خارجی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ آقای واعظی به بازارهای این عرصه آشنایی نداشته و وابستگی ندارد، در واقع وی به مسائل بین‌المللی و سیاسی آشنا است.

زارعی با یادآوری اینکه محمود واعظی پیش از این به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت امور خارجه در رسانه‌ها مطرح بود، تصریح کرد: گمان می‌کنم معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات هم برای خودشان و هم برای متخصصان این عرصه تعجب‌آور بود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، به بخشی از مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و خواستار پاسخگویی وزیر پیشنهادی و ارائه راهکارهایش در زمینه رفع مشکلات شد.

وی همچنین از واعظی خواست که با توجه به سابقه سیاسی‌اش نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل سیاسی و بین‌المللی بخصوص حوادث پس از انتخابات سال 88 را به صورت شفاف اعلام کند.

- صنایع الکترونیکی شیراز در طمان آقای واعظی طراحی شده و بیش از 5 هزار نفر آنجا اشتغال داشتند.

- با شناخت عمیقی که روحانی از واعظی داشته و شناختی که واعظی از روابط بین‌الملل و ارتباطات دارد، مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت.

- برنامه‌ریزی حول محور سند چشم انداز و ایجاد شبکه ملی ارتباطات از جمله مهمترین محورهای برنامه ای واعظی است.

- توجه به پهنای بایند و در دسترس قرار دادن اینترنت پر سرعت نیز از جمله دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات است.

- در بسیاری‌ از شهرهای کوچک بانک مرکزی کد تاسیس شعب بانک را نمی‌دهد لذا باید از طریق پست بانک و دولت الکترونیک این مشکل را حل کنیم.

- ما موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه داریم و متاسفانه از این موقعیت استفاده نکرده‌ایم و دیگران آمده‌اند و می‌گویند که شما "هاب" منطقه شوید.

دفاعیات محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

توسعه ICT اولویت اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: در جهان امروز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شاخص‌های سنجش رشد و توسعه تلقی می‌شود و بر این اساس توسعه ICT اولویت اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.


محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس در از برنامه های خود گفت: توسعه ICT یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد. توسعه ICT منجر به ارائه خدمات و ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و رفت و آمدها می‌شود. همچنین این توسعه بهبود شاخص‌های محیط زیستی و سبب خلق کسب و کار و نیز ایجاد صنعت دائمی بر پایه علوم اجتماعی می‌شود.

وی افزود: در جهان امروز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شاخص‌های سنجش رشد و توسعه تلقی می‌شود.

واعظی در توضیح برنامه‌های خود برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاداتش را در قالب چهار بخش مطرح کرد و گفت: تأمین حقوق ملی و مطالبات مردم و پاسخگویی به نیازهای آنها باید در اولویت قرار گیرد. همچنین تقویت فضای رقابتی در لایه‌های دسترسی به شبکه‌های تلفن ثابت، حضور فعال در مجامع بین‌المللی و تدوین نظامنامه فضای کسب و کار و تدوین روابط بین‌المللی برای ایجاد توازن خدمات در حوزه ملی جزو برنامه‌های اصلی ما برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: دومین محور برنامه‌های ما در راستای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شبکه‌ای و تامین پهنای باند اینترنتی است. همچنین توسعه متوازن شبکه اینترنتی سراسری به منظور خدمات مورد نیاز و با کیفیت است که همه اینها جزو برنامه جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامین زیرساخت‌ها به منظور پیاده‌سازی دولت الکترونیک است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت دانشگاه‌ها و حمایت از تولید ملی با مشارکت بنگاه‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از جمله برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از فناوری‌های نوین به عنوان نیروی پیش‌برنده اقتصاد است که افزایش سهم ICT نیز در تولید ناخالص داخلی را در پیش دارد.

وی افزود: فراهم آوردن بستر مناسب برای دستیابی به علوم و فناوری‌های نوین نیز به منظور ارتقای اقتدار ملی و خدمات فضایی است.

واعظی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: محور چهارم برنامه‌های ما مربوط به ارائه خدمات به شهروندان و افزایش پهنای باند اینترنتی برای رفع نیازهای پژوهشگران، خانوارها و ایجاد دولت الکترونیک در حوزه‌های مختلف اجرایی مثل سلامت و آموزش الکترونیک است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ساماندهی و گسترش خدمت پیوسته با رویکرد رقابتی برای تمام نقاط کشور به خصوص مناطق محروم و نواحی مرزی است که این کار به منظور کاهش شکاف الکترونیکی بین مناطق مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: ارتقای ظرفیت و خدمات پستی با استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی، توسعه خدمات پست بانک در روستاهای کشور و افزایش کیفیت توسعه خدمات از جمله برنامه‌های ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

واعظی در ادامه با تشکر از کمیسیون‌های مختلف مجلس برای ارائه پیشنهادات به وی گفت:‌ از مجلس محترم بابت فرصتی که در هفته گذشته در اختیار بنده گذاشت سپاسگزارم. در صحبت با اعضای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف چیزهای زیادی آموختم و تلاش می‌کنم پس از به دست آوردن رای اعتماد تمام آموخته‌هایم را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیاده کنم.

وی افزود: تشکر دیگر بنده از مجلس به خاطر اصلاح ماده 5 برنامه توسعه برای جلوگیری از ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته است. مخالفت با ادغام این وزارتخانه با 92 درصد آراء نشان دهنده محبت و اعتقاد نمایندگان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تصویب کلیات لایحه دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اقدام خوبی است که در صورت تصویب این لایحه کمک زیادی به این حوزه می‌کند و کلیات طرح جامع فناوری ارتباطات در آینده می‌تواند یک نقشه راه برای فعالان این حوزه باشد.

وی با اشاره به جدایی خود از مخابرات در سال‌های گذشته گفت: با توجه به تخصص اصلی و تحصیلی بنده در زمینه مخابرات و الکترونیک حضور من در عرصه سیاست خارجی فاصله‌ای بین من و این حوزه انداخت اما به دلیل علاقه و تخصصی که به این حوزه داشتم در تمام مدت فعالیتم در سیاست خارجی نیز عمدتا با این حوزه در ارتباط بودم و تحولات و فعالیت‌ها را رصد می‌کردم.

معتقدم باید فضای رقابتی را در دسترسی به شبکه‌های ثابت تقویت کرده و در مجامع منطقه‌ای بیشتر حضور داشته باشیم.

ایجاد توازن خدمات در حوزه ملی براساس توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی با بکار گیری حداکثر ظرفیت از جمله برنامه های بنده است.

با توجه به اینکه تخصص تحصیلی بنده مخابرات و الکترونیک بود، همواره در این دورانی که در کار سیاست خارجی بودم، سعی می کردم که از تخصص خود عقب نباشم بلکه مطالعه کرده و رصد می کردم.

تحول در حوزه ارتباطات باعث شد که بنده خود را به روز نگه دارم.با تخصص‌ها آشنایی دارم و می‌توانم یک زبان مشترک با متخصصان این حوزه داشته و این امر می‌تواند کمک‌کار بنده در تصمیم گیری‌هایم باشد.

اینکه واگذاری مخابرات براساس اصل44 درست بوده یا نه، بنده این قضاوت را به دستگاه های متولی واگذار می‌کنم ولی معتقدم که اگر اصل44 به درستی اجرا شود، به شکوفایی اقتصاد کشور کمک زیادی می‌کند./ب1

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 3 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...