کد خبر: 170981 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 آذر 1401 - 10:25
معاون استاندار بوشهر:
روند احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر کند است

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر با روند بسیار کندی در حال انجام است.

 

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر با روند بسیار کندی در حال انجام است.

روند احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر کند است

به گزارش مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست بررسی رفع مشکلات و موانع ساخت باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری بسیجی‌بودن به میدان آوردن همه توانایی‌ها در راه آرمان‌های نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: بسیج مردمی‌ترین نهاد مقدس جمهوری اسلامی ایران است که نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس با رشادت، فداکاری و شجاعت نمایان شد که رهروان راه بسیج، شهادت را به جان خریده و از تمامیت ارضی و ارزشهای والای انقلاب دفاع کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: عملیات احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر با روند بسیار کندی در حال انجام است و شاهد عقب‌ماندگی در تکمیل این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: استاندار بوشهر نسبت به شتاب بخشیدن به عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس این شهر تاکید دارند و دستگاه‌های مسئول باید اهتمام جدی برای تکمیل این پروژه در نظر داشته باشند تا شاید پس از این میزان عقب ماندگی در ساخت باغ موزه دفاع مقدس نسبت به استان‌های دیگر در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

نمایش حقایق هشت سال دفاع مقدس

وی با بیان اینکه استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی یک گنج بود و ما باید استخراج این گنج و رشادت‌هایی که توسط شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان بوشهر در آن برهه کشیده شده است را با ساخت اماکنی چون باغ موزه دفاع مقدس سرعت ببخشیم تا محلی باشد که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده به ویژه نوجوان و جوانان منتقل کنیم.

پورات هدف ساخت باغ موزه دفاع مقدس را نمایش حقایق هشت سال دفاع مقدس و آشنایی نسل‌هایی که جنگ را لمس نکرده‌اند دانست و گفت: باغ موزه دفاع مقدس می‌تواند میراث مادی یادگارهای جنگ و معنوی ارزش‌ها دفاع مقدس را حفظ کرده و به نسل‌های آینده منتقل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر باغ موزه دفاع مقدس فرصتی ویژه برای ترسیم نقش استان بوشهر در دروان دفاع مقدس دانست و افزود: این یک نقص است که در استان بوشهر که به صورت مستقیم با جنگ تحمیلی درگیر بوده‌ایم باغ موزه دفاع مقدس هنوز ایجاد نشده و این نقص را باید با طراحی یک کار برجسته جبران نمائیم.

پورات خاطرنشان کرد: باید در باغ موزه دفاع مقدس زمینه فعالیت دانش بنیان و تولید محتوای فرهنگی، هنری، اجتماعی و کاربردی، سرلوحه کار طراحان آن قرار بگیرد، چرا که مکتب دفاع‌مقدس یعنی راه و مسیر را هموار کردن برای دیگر عرصه‌ها و حوزه‌ها که با رویکردی اعتقادی و جهادی صورت گیرد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170981