کد خبر: 170977 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 آذر 1401 - 10:07
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر بوشهر:
فضاهای تفریحی و گردشگری در ساحل بوشهر برای بانوان ایجاد شود

اتحادخبر: رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر خواستار ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در نوار ساحل این شهر برای بانوان و خانواده‌ها شد.

اتحادخبر: رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر خواستار ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در نوار ساحل این شهر برای بانوان و خانواده‌ها شد.

فضاهای تفریحی و گردشگری در ساحل بوشهر برای بانوان ایجاد شود

به گزارش مهر، خدیجه گرشاسبی ظهر چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت در حالی که شش دوره از عمر شوراها می‌گذرد اما نه در این دوره و نه در ادوار گذشته در زمینه ایجاد تأسیسات تفریحی رفاهی برای بانوان اقدامات ملموسی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و اگر توفیقی در کشور حاصل می‌شود قطعاً با مشارکت بانوان است و ضرورت دارد به مسائل و مشکلات این قشر توجه جدی شود.

وی تصریح کرد: دریا یک نعمت الهی است و یک ظرفیت بسیار خوب برای استفاده بانوان و خانواده‌ها است که ایجاد پلاژ های ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعطیلی دو ساله پلاژ بانوان گفت: این محل تبدیل به انبار ضایعات شهرداری شده بود که با پیگیری شورای ششم و تلاش‌های شهردار محترم و کارکنان شهرداری مجموعه بهسازی شد و مورد استفاده بانوان قرار گرفت که شاهد رضایت مندی آنها نیز بودیم.

وی گفت: با توجه به اتمام قرارداد با سازمان همیاری شهرداری درخواست دارم فرآیند تمدید قرارداد انجام شود و با رفع نواقص پلاژ بانوان این مجموعه بتواند یک محیط امن برای ورزش و استفاده بانوان بوشهری از دریا باشد.

گرشاسبی با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی خانواده‌ها در گرو سلامت روحی و جسمی زنان بوده و برای دستیابی به این امر زنان باید ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: تیم‌های ورزشی بانوان در شهر بوشهر با کمبود امکانات و محل اختصاصی جهت تمرین مواجه هستند که از اداره کل ورزش و جوانان درخواست داریم در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی مربوط به بانوان و ارتقا سرانه فضای ورزشی و توسعه ورزش بانوان توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر از طرح ایجاد بازارچه بانوان سرپرست خانوار و کار آفرین در زمینه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک خبر داد و گفت: با نهایی شدن این طرح می‌توانیم شاهد اقدام خوبی در زمینه توانمند سازی اقتصاد بانوان سرپرست خانوار و کار آفرین در بوشهر داشته باشیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170977