کد خبر: 170909 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 02 آذر 1401 - 09:17
حمید درخشان:
بلد نبودیم از زیر فشار انگلیس خارج شویم/ ایران هنوز شانس صعود دارد

اتحادخبر: بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: ما هنوز می‌توانیم به این تیم ملی امیدوار باشیم تا نتیجه ای بگیریم که شکست سنگین مقابل انگلیس را از یاد همه ببرد.

اتحادخبر: بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: ما هنوز می‌توانیم به این تیم ملی امیدوار باشیم تا نتیجه ای بگیریم که شکست سنگین مقابل انگلیس را از یاد همه ببرد.
دیدار تیم های ملی ایران و انگلیس نمایه

به گزارش مشرق، حمید درخشان، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگویی، درباره بازی تیم ملی مقابل انگلیس، ایرادات ترکیبی و تصمیمات کی روش همچنین بازی بعدی با ولز اظهاراتی را مطرح کرد.

* نتیجه بازی تیم ملی مقابل انگلیس تا چه اندازه برای شما عجیب بود؟

واقعاً شگفت آور بود! اصلا باور نمی کردیم که تیم ملی به این شکل بازی کند. البته نباید از این موضوع چشم پوشی کرد که مسائل روحی روانی هم روی کار تیمی ما تأثیر داشت، اما نکات دیگری هم بود.

*چه نکاتی؟

ترکیب اولیه تیم ما ایراد داشت. متاسفانه ما از بازیکنانی در پستهایی استفاده کردیم که قبلا در آن پست ها جواب نداده بودند و با مدتی بود در این شرایط قرار نداشتند. از طرفی سیستم تیم هم ایراد داشت.

*خیلی ها معتقد بودند ایران نباید دفاعی بازی می کرد. نظر شما چیست؟

بله! وقتی ما می رویم تا فقط دفاع کنیم نتیجه ای غیر از این نمی توان انتظار داشت. برای اینکه ما وقتی زیر فشار بودیم نمی‌توانستیم خودمان را راحت از آن خارج کنیم. در واقع بیرون آمدن از زیر این فشار را بلد نبودیم یا تمرین نکرده بودیم. ما فقط رفته بودیم دفاع کنیم تا مثلاً گل نخوریم و بازی را صفر- صفر تمام کنیم اما همه چیز دست به دست هم داد تا با یک نتیجه ناراحت کننده بازی را به پایان برسانیم.

بلد نبودیم از زیر فشار انگلیس خارج شویم/ ایران هنوز شانس صعود دارد

*حضور کدام بازیکن در ترکیب تیم ملی برایتان غافلگیر کننده بود؟

قطعاً علی کریمی که می دانیم بازیکن خوبی است اما برای این بازی آماده نبود و باعث تعجب ما شد. شاید نفرات دیگری که در پست هافبک دفاعی داشتیم می توانستند در این بازی از ابتدا به میدان بیایند. کاش سعید عزت اللهی از اول در ترکیب بود و یا کنعانی زادگان به جای روزبه چشمی در پست دفاع بازی می کرد.

*به طور کلی بازی تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

ما اصلا بازی خوبی نداشتیم. مالکیت را کاملاً به حریف داده بودیم و پنج پاس سالم به یکدیگر ندادیم. نمی توانستیم از زیر فشار انگلیس بیرون بیاییم. در تیم ما فقط یک بازیکن فوتبال بازی کرد و او هم کسی نبود غیر از طارمی. بقیه رفع تکلیف می‌کردند.

*با این شرایط فکر می کنید می توانیم به این تیم برای بازی های آینده امیدوار باشیم؟

قطعا همین طور است. این موضوع شدنی نیست. بچه های تیم ملی توانایی این کار را دارند و فقط باید از نظر ذهنی برای دو بازی آینده آماده شوند.

بلد نبودیم از زیر فشار انگلیس خارج شویم/ ایران هنوز شانس صعود دارد

*شما جزو مخالفان تغییر اسکوچیچ بودید. فکر می‌کنید اگر او بود باز این نتایج رقم می خورد؟

نمیخواهیم به عقب برگردیم. الان وقت این حرفها نیست. کی روش مربی با تجربه ای است و قطعاً از نظر تجربی نسبت به اسکوچیچ بهتر است اما می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد. امیدوارم برای بازی بعدی اشتباهات بازی اول را تکرار نکند.

*درباره حریف بعدی تیم ملی چه صحبتی دارید؟

من بازی ولز و آمریکا را دیدم. آمریکا تیم خیلی خوبی است و فکر می‌کنم دو تیم قرص و محکم، انتظار بازی با ما را می کشند.

*تساوی این دو تیم تا چه اندازه به سود ما شد؟

قطعاً برای ما خوب شد. اگر یکی از آنها سه امتیازی می شد کار برای ما به لحاظ روانی سخت می‌شد. اما حضور دو تیم یک امتیازی این شانس را برای ما زنده نگه داشت که بتوانیم با یک تساوی و برد به صعود امیدوار باشیم. فقط امیدوارم در بازی با ولز فقط به فکر دفاع نباشیم. من تیم ولز را به دقت زیر نظر گرفتم. آنها از کناره ها خیلی خوب حمله می کنند و اگر راه نفوذ چپ و راست شان را ببندیم و با ضدحمله دروازه شان را به خطر بیندازیم تا بی محابا به ما حمله نکنند می توانیم به امتیاز گرفتن از این تیم امیدوار باشیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170909