کد خبر: 170884 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 01 آذر 1401 - 11:10
شهردار شیراز:
حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است

اتحادخبر:  شهردار شیراز با تاکید براینکه حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است، لزوم تعریف پروژه‌هایی برای استفاده از بخش خصوصی را متذکر شد.

 

 

اتحادخبر:  شهردار شیراز با تاکید براینکه حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است، لزوم تعریف پروژه‌هایی برای استفاده از بخش خصوصی را متذکر شد.

حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است

 

به گزارش ایسنا؛ محمدحسن اسدی سه‌شنبه اول آذر در جلسه بررسی وضعیت باغ‌های قصردشت که با حضور اعضای شورا و مدیران شهری برگزار شد، گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

اسدی با بیان اینکه حفظ این باغ‌ها وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است، خاطرنشان کرد: این باغ‌ها باید حفظ شوند و به‌ عنوان شهرداری شیراز امکان ندارد در حفظ آنها از موضع خود کوتاه بیایم.

شهردار شیراز بر تعامل با استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های استانی و شهری نیز تاکید و بیان کرد: باید با ایجاد دهکده گردشگری و تعریف پروژه‌هایی دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌سمت درآمد پایدار نیز حرکت کنیم.

محمدرضا هاجری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر حق و حقوق شرعی مردم در حفظ باغات تاکید کرد.

غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ باغات قصردشت و بازنگری طرح اصلاح آن به چگونگی انجام کار پرداخت.

او با بیان اینکه باید اتفاق مثبتی در حوزه باغات بیافتد و این خواسته مردمی است،  تصریح کرد: خروجی این موضوع تاثیر مثبتی در افکار عمومی و اجتماع دارد و در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز اثر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تاریخچه طرح بازنگری باغات گفت: با درنظر گرفتن زمان محدود، باید بر مبنای اختیارات موجود، شورای اسلامی شهر و شهرداری به مدیریت واحدی برسند.

علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون‌حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این موضوع نیاز به برنامه عملیاتی دارد و باید راهبرد قطعی با نگاه درآمد پایدار داشت.

این جلسه با بررسی ساختارهای مختلف برای  تقویت حفظ، نگهداری و روش‌های سرمایه‌گذاری در باغات قصردشت و دستور شهردار بر احصای ظرفیت‌ها در یک‌ ساختار با ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ادامه و پایان یافت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170884