کد خبر: 170877 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 01 آذر 1401 - 10:05
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
رکوردهایی که مسی را دست‌نیافتنی می‌کند

اتحادخبر: لیونل مسی اسطوره آرژانتینی و دارنده ۷ توپ طلای جهان در حالی آخرین جام جهانی خود را در قطر سپری می‌کند که می‌تواند با رسیدن به برخی رکوردها، دست نیافتنی شود.

اتحادخبر: لیونل مسی اسطوره آرژانتینی و دارنده ۷ توپ طلای جهان در حالی آخرین جام جهانی خود را در قطر سپری می‌کند که می‌تواند با رسیدن به برخی رکوردها، دست نیافتنی شود.

رکوردهایی که مسی را دست‌نیافتنی می‌کند

به گزارش مشرق، ‌لیونل مسی باانگیزه کامل یعنی قهرمانی در آخرین جام جهانی خود به قطر آمده است؛ ‌بازیکنی که با تکنیک فوق‌العاده‌اش، یکی از بهترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود و میلیون‌ها هوادار چشم‌انتظار بازی‌های او در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

در این میان، بازیکنانی هم وجود داشته یا دارند که به‌اصطلاح روی دست مسی بلند شده و می‌توانند عناوین چشمگیرتری نسبت به مسی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، لیونل مسی ۱۹ بازی با آرژانتین در جام‌های جهانی انجام داده است این در حالی است که بازیکنی که بیشترین بازی را در تاریخ این رویداد بزرگ داشته، «لوتار ماتئوس» آلمانی است که در مجموع ۲۵ بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

حال مسی باید با آلبی سلسته (لقب تیم ملی فوتبال آرژانتین و به معنای بازیکنان آرژانتینی است) به فینال برسد تا امسال جایگاه اول این لیست را به خود اختصاص دهد.

آرژانتینی‌هایی که پیش از مسی در سه جام جهانی گل‌زنی کردند

«دیگو آرماندو مارادونا» و «گابریل باتیستوتا» از جمله آرژانتینی‌هایی هستند که در سه جام جهانی گل‌زنی کرده‌اند. حال در صورت گل‌زنی لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مسی اولین آرژانتینی خواهد بود که در چهار جام جهانی گل‌زنی می‌کند.

کدام بازیکن قبل از مسی برترین گل‌زن تاریخ جام جهانی است؟

در حال حاضر، «میروسلاو کلوزه» آلمانی با ۱۷ گل در چهار دوره جام جهانی، برترین گل‌زن تاریخ جام جهانی است. مسی که دارای ۱۲ گل زده است، باید برای تصاحب جایگاه کلوزه، تنها با پیروزی به نیمه‌نهایی برسد، چیزی که پیچیده به نظر می‌رسد؛ اما غیرممکن نیست.

کدام بازیکن بیش از مسی رکورد بستن بازوبند کاپیتانی را دارد؟

موضوع دیگری که مسی دنبال می‌کند تبدیل‌شدن به فوتبالیستی است که بیشترین حضور را به‌عنوان کاپیتان در جام‌های جهانی داشته است. وی هم اکنون ۱۲ دوئل جام جهانی را با بازوبند کاپیتانی آلبی سلسته دارد و باید برای پیشی‌گرفتن از رقیب خود یعنی رافائل مارکز مکزیکی که ۱۷ بار کاپیتانی در جام جهانی را در کارنامه دارد، به نیمه‌نهایی برسد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170877