کد خبر: 170777 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1401 - 12:13
به مناسبت هفته ملی خودمراقبتی؛
ایستگاه سلامتی در بوشهر راه‌اندازی شد

اتحادخبر: مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: به مناسبت هفته ملی خود مراقبتی ایستگاه سلامتی در موزه پزشکی برپا شد.زهرا رنجبر دهقان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است، بیان کرد: آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی و استفاده از...

 

اتحادخبر: مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: به مناسبت هفته ملی خود مراقبتی ایستگاه سلامتی در موزه پزشکی برپا شد.

ایستگاه سلامتی در بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش مهر، زهرا رنجبر دهقان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است، بیان کرد: آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت بایستی هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.

رنجبر دهقان خاطرنشان کرد: از پیامدهای ناشی از کم‌سوادی افراد در حوزه سلامت می‌توان به فقر مهارت‌های خود مراقبتی، استفاده کمتر از خدمات پیشگیری، انتخاب‌های ضعیف سلامت، تأخیر بیشتر در تشخیص‌ها، فهم کمتر از وضعیت‌های پزشکی، پایبندی کمتر به دستورالعمل‌های پزشکی، افزایش خطر بستری شدن، وضعیت سلامت جسمی و روانی ضعیف‌تر، افزایش خطر مرگ و هزینه‌های مراقبت سلامت بیشتر اشاره کرد.

وی بیان داشت: تاکنون تعداد ۶۰ اداره و ۲۶ شرکت در شهرستان بوشهر از سازمان‌های حامی سلامت در حال فعالیت هستند و تعداد ۱۶ دانشگاه شامل دولتی، غیردولتی، مدرسه علمیه خواهران و برادران نیز در حوزه خود مراقبتی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۱۸ داوطلب سلامت علاقه‌مند به‌صورت خودجوش با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این برنامه همکاری می‌کنند.

ایستگاه سلامت تا چهارم آذرماه به مناسبت هفته ملی خود مراقبتی ایستگاه سلامتی جهت کارکنان شهرستان بوشهر در موزه پزشکی بوشهر با ارائه خدمات آموزشی در حوزه دیابت، واکسیناسیون کرونا و ارائه پمفلت، تراکت و کتابچه‌های آموزشی در خصوص خود مراقبتی برپا شده است.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170777