کد خبر: 170719 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 28 آبان 1401 - 11:30
یازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز برگزار شد

اتحادخبر: یازدهمین آیین تجلیل از رانندگان قانونمند کلان شهر شیراز توسط مجمع خیرین  شهرساز و فرهنگ ساز و با مشارکت پلیس راهور فارس برگزار شد.

 

اتحادخبر: یازدهمین آیین تجلیل از رانندگان قانونمند کلان شهر شیراز توسط مجمع خیرین  شهرساز و فرهنگ ساز و با مشارکت پلیس راهور فارس برگزار شد.

یازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز برگزار شد

به گزارش ایسنا؛ رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس در حاشیه آیین تجلیل از رانندگان قانونمند فارس، بیان کرد: برنامه تجلیل از رانندگان قانونمند قریب دو سال است که با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و همکاری پلیس راهور انجام می‌شود.

به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز فارس، مهدی دهقان، هدف از اجرای این طرح را اعمال مقرارت با کارکرد فرهنگی عنوان کرد و افزود: البته چهره دیگر  پلیس که تنها برخورد جبری در بحث رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را ندارد و چهره عطوفت و مهربانی پلیس  راهور به عنوان پلیس غیر مسلح را نمایان داریم.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که در کلانشهر شیراز با بحران عبور و مرور در حوزه‌های درون شهری و به وِیژه تصادفات عابرین پیاده و موتور سواران مواجه هستیم لذا هدف اصلی از این طرح اشاعه فرهنگ ترافیک و در نهایت رسیدن به ایمنی در عبور و مرور و کاهش تلفات و حوادث ناشی از تصادفات است.

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس در ادامه اظهار کرد: این فعالیت فرهنگی امروز در یازده مرحله با موفقیت به سرانجام رسیده است.

او؛ شرایط انتخاب رانندگان نمونه را بستن کمربند ایمنی،عدم استفاده از تلفن همراه، رانندگی بین خطوط و رعایت فاصله طولی و عرضی با خودرو ها و سایر وسایل نقلیه و هچنین رعایت حق تقدم عنوان کرد.

دهقان افزود: فعالیت‌های فرهنگی پلیس راهور فارس در ابعاد مختلف انجام می‌شود که از جمله آنها برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگ ترافیکی وآموزش فرهنگ ترافیکی به صورت حضوری در مدارس است.

محمدحسین گلریز خاتمی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز گفت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با توجه به رسالت خود در تکریم حقوق شهروندی طرح تجلیل از رانندگان را اجرایی کرده است؛ تجلیل از افرادی که در اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته و رعایت می‌کنند تا الگویی باشند در سطح جامعه.

او هدف از اجرای این طرح را کمک به کاهش و جلوگیری از تصادفات در کلانشهر شیراز  دانست تا شهر آرام و زیباتری داشته باشیم.

گفتنی است، در حاشیه یازدهمین آیین تجلیل از رانندگان نمونه  ۵ نفر به عنوان راننده  نمونه  پس از تایید شرایط مورد نظر انتخاب شده و توسط عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز ،رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور فارس و جمعی از همیاران ترافیک مجمع خیرین مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/170719