کد خبر: 169473 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 02 آبان 1401 - 08:45
اختصاصی اتحاد خبر؛
نکند حق با مکارم باشد؟!

اتحادخبر- احمد خواجه حسنی: اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان خارجی از بین نخواهد رفت ولی به وسیله دوستان ممكن است این اتفاق بیفتد كه از جمله این عوامل، تندورها هستند كه با پیمودن راه اشتباه، مردم را از انقلاب جدا می كنند. [۱] بر کجای تاریخ سواریم و چه مرحله ای را در حال گذاریم، هر چه هست، فاصله‌ی میان حکم و اطاعت (حاکمیت و جامعه) از تفاوت میان ادّعا و ...

احمد خواجه حسنی:


اسلام، انقلاب و نظام به وسیله دشمنان خارجی از بین نخواهد رفت ولی به وسیله دوستان ممكن است این اتفاق بیفتد كه از جمله این عوامل، تندورها هستند كه با پیمودن راه اشتباه، مردم را از انقلاب جدا می كنند. [۱]

بر کجای تاریخ سواریم و چه مرحله ای را در حال گذاریم، هر چه هست، فاصله‌ی میان حکم و اطاعت (حاکمیت و جامعه) از تفاوت میان ادّعا و عمل پدید آمده و امروز، همه در میان نوستالژی دیروز و فانتزی فردا گردن زیر گیوتین واقعیت بی رحم داریم که وضعیت را روز به روز پیچیده تر می کند.
واقعیاتی که سالها چشم بر آن بسته و چون کبک به مخاطرات آن واکنش نشان داده شد تا اکنون در قالب اعتراضاتی به سان آتش زیر خاکستر مانده و به اندک بادی شعله هایش زبانه بکشد، حاشا که برخی منورالفکران نیز رعایت نمی کنند و در عوض اینکه آبی بر روی آتش باشند و بزک به دست رسانه های معاند ندهند، بالعکس با رفتار نسنجیده و گفتار نابخردانه نقش اندک باد را ایفا می کنند و رویکرد این روزهایشان مصداق ضرب المثلی است که شخصی بر روی شاخه ای نشسته بود و بن می برید !
در ورای رفتارهای غیر متعارف سیاسی برخی هاشان، مناسبات سیاسی واضحی وجود دارد، بدین مضمون که از قرار معلوم تمایلی به بازگشت آرامش به جامعه ندارند وگرنه با سکوت تا به این حد بیگانه نبودند.
الله اکبر از این همه فلاکت فکری...

علی ایحال، انواع مشکلات کم داشتیم (اعتراضات منجر به اغتشاشات داخلی ، بن بست مذاکرات احیای برجام و حنای بد رنگ روسی (( ادعای حضور پهپادهای ایرانی در جنگ اکراین)) به سبزه یک مشکل دیگر نیز آراسته شدیم!
بنا بر اخبار واصله، ایالات متحده امریکا دیروز به طور رسمی اعلام کرده که نیروهای مستشاری ایران وارد کریمه شده اند و مقامات بریتانیایی نیز رخداد این مهم را تأیید کرده اند ![۲]

نگارنده امید دارد این خبر از بیخ و بن کذب باشد و موضع رسمی دستگاه های ذیربط بدون فوت وقت اطلاع رسانی گردد تا پرونده ایران دگربار به شورای امنیت سازمان ملل ارسال نشود چرا که با گذشت بیش از یک دهه، هنوز از پیامدهای اجتناب ناپذیر شش قطعنامه‌ای که ظالمانه در طول دولت های مشکل زای نهم و دهم علیه برنامه هسته‌ای کشورمان صادر شد فارغ نشده ایم.
همان ها که رئیس دولت با خوش خیالی منبعث از مفروضات زرادخانه ذهن مبارکش ، تهدید ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را بلوف سیاسی می پنداشتند و باورشان بود که اگر تحریم ها اعمال شود فقط باعث خود کفا شدن ایران می شوند و امروز خودجوش عزلت گزیده و خودکفا حرفی برای گفتن ندارند.
به عنوان نمونه، راقم این وجیزه علیرغم محکوم نمودن و ظالمانه دانستن قطعنامه ها، هنوز به خاطر دارد که در پایان ژوئیه ۲٠٠۶ (اوایل مرداد ۱۳۸۵) شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۱۶۹۶ را صادر کرد و به جزء قطر که به قطعنامه رأی مخالف داد بقیه اعضاء از جمله روسیه و چین به این قطعنامه رأی موافق دادند تا چند باره یقین حاصل شود بخشی از بدنه تصمیم گیر در دنیای خود ساخته ذهن شان اسیر شده و ارتباطشان را با واقعیت از دست داده اند...

با تأمل و تعمق در طول و عرض اتفاقات پیرامونی در این اندیشه ام که، نکند حق با مکارم باشد؟!

پ ن ؛
۱_ جلسه درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی، چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
۲_ دنیای اقتصاد، شماره خبر: ۳۹۰۹۸۷۹

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/169473