کد خبر: 168693 ، سرويس: جهان
تاريخ انتشار: 17 مهر 1401 - 10:54
ترامپ: آمریکا پوتین را مجبور کرد که به اوکراین حمله کند

اتحادخبر: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی اعلام کرد مقامات و دولت این کشور روسیه را مجبور کردند که به اوکراین حمله کند.

 

اتحادخبر: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی اعلام کرد مقامات و دولت این کشور روسیه را مجبور کردند که به اوکراین حمله کند.

 

ترامپ: آمریکا پوتین را مجبور کرد که به اوکراین حمله کند

به گزارش مهر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور گفت آمریکا باعث شد تا روسیه به اوکراین حمله کند.

وی که با شبکه تلویزیونی راست‌گرای «صدای واقعی آمریکا» گفت‌وگو می‌کرد با تأکید بر اینکه لفاظی‌ها واقدامات دولت آمریکا رئیس‌جمهور روسیه را مجبور به حمله به اوکراین کرده گفت: اگر مسئله را خوب بررسی کنید، آنها (مقامات دولت آمریکا) واقعاً او را تحریک کردند. کشور ما و این به اصطلاح رهبران ما پوتین را تحریک کردند. آنها تقریباً او را مجبور کردند که این کار را انجام دهد. لفاظی‌ها و حملات کلامی احمقانه بود.

به نوشته نیوزویک، ترامپ توضیح نداد که چگونه مقامات آمریکا باعث تحریک پوتین برای حمله به اوکراین شده‌اند، اما قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی بجث پیوستن اوکراین به ناتو را داغ کردند و  فضای تبلیغاتی شدیدی دراین‌باره در رسانه‌های غربی به راه افتاده بود. ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهور آمریکا بود، حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. 

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌ زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌ کند تا از مردمی که ۸ سال هدف سوء استفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ ها» پاکسازی شود.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/168693