کد خبر: 168521 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مهر 1401 - 20:55
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد؛
هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی بود/رسانه مهمترین ابزار سلطه گری مستکبران بر ملت هاست

اتحاد خبر:فرمانده منطقه دوم ندسا گفت:ترورهایی که توسط مستکبران در کشورهای مختلف رخ می دهد چندین برابر آماری است که به بیرون درز می کند  و  با امپراطوری  رسانه ای خود از انتشار بسیاری از  آنها جلوگیری می کنند.به گزارش اتحاد خبر،رمضان زیراهی روز سه شنبه ۱۲مهر ماه  در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت...

اتحاد خبر-سعیده دشتی:فرمانده منطقه دوم ندسا گفت:ترورهایی که توسط مستکبران در کشورهای مختلف رخ می دهد چندین برابر آماری است که به بیرون درز می کند  و  با امپراطوری  رسانه ای خود از انتشار بسیاری از  آنها جلوگیری می کنند.


فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه: شناور اقیانوس پیما به نیروی دریایی سپاه  الحاق می شود/ رصد تحرکات شناورهای بیگانه در خلیج فارس- اخبار بوشهر - اخبار  استانها تسنیم | Tasnim


به گزارش اتحاد خبر،رمضان زیراهی روز سه شنبه ۱۲مهر ماه  در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و از خود گذشتگی های ملت بزرگ ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است که با نهایت توان خود در مقابل جبهه کفر ایستادند و حماسه های ماندگار خلق کردند.

فرمانده منطقه دوم ندسا افزود:اقتدار امروز ایران اسلامي مرهون تلاش‌ها،ایثارگری ها و از خودگذشتگی های دلیر مردان و شیرزنانی است که در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن بدست دشمنان بیفتد.

زیراهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت تاثیر گذاری رسانه ابراز داشت:رسانه های جمعی از مهمترین ابزار دشمن برای نفوذ و سلطه بر ملت ها محسوب می شوند و تاکنون نیز با همین امپراتوری رسانه ای بر کشورهای مختلف مسلط شده و اهداف شوم خود را پیاده کرده اند.

وی تصریح کرد:هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی بود و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکردند و به عبارتی بپا کردن جنگ تحمیلی از سوی  قدرت های بزرگ شرق و غرب علیه ایران جلوگیری از شکل گیری کشوری مستقل با شریعت اسلام ناب بود

فرمانده منطقه دوم ندسا افزود: وجود ذخائر استراتژیک نفت و گاز در ایران از دیگر دلایل به راه انداختن جنگ بود چون دشمن می دانست با تثبیت انقلاب اسلامی نمی تواند دارایی های ملت ایران را به یغما ببرد و دستش از میادین عظیم انرژی کوتاه می شود.

زیرا هی خاطرنشان کرد :ما به ظاهر با صدام می جنگیدیم ولی در باطن قدرت‌های بزرگ و مستکبر به اضافه کشورهای مرتجع منطقه پشت رژیم بعثی عراق بودند و از صدام  پشتیبانی اقتصادی ،نظامی، عملیات روانی ،اطلاعاتی و تسلیحاتی می کردند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ کشور عربستان به مقدار ۲۰ میلیارد دلار به کشور عراق کمک مالی بلاعوض کرده بود گفت: کشوری چون فرانسه با در اختیار قرار دادن هواپیما و موشک های هواپایه  به رژیم بعثی عراق و شوروی با تانک و موشک های زمین به زمین بر علیه کشور ایران اقدام کردند.

فرمانده منطقه دوم دریایی ندسا افزود: کشور اردن نیز بندر عقبه خود را در اختیار عراق قرار داد و صادرات غیر نفتی عراق و پشتیبانی های نظامی و اقتصادی از طریق بندر عقبه صورت می گرفت.

زیراهی گفت: کشور کویت نیز پشتیبانی های مالی و صادرات نفت عراق و کشور آلمان بمب های شیمیایی و کشور یمن شمالی، سومالی ،مصر نیرو در اختیار صدام قرار دادند.

وی افزود: کشورهای انگلیس سنگرهای زیرزمینی و ساخت  پناهگاه ها را بر عهده داشت که باعث شده بود صدام و ابر قدرت ها در اوج قدرت و کشور ایران در اوج مظلومیت و تنهایی و بحران قرار بگیرد.

فرمانده منطقه دوم دریایی ندسا خاطرنشان کرد :غائله های مختلفی در کشور وجود داشت از خلق عرب،  کردستان تا شمال کشور کار هایی انجام می دادند، منافقین با تخریب و ترور هایی که صورت می گرفت و همه احزاب در آن زمان به نحوی با جمهوری اسلامی درگیر بودند .

زیراهی تصریح کرد: ارتش وضعیت خوبی نداشت ۵۰ تا ۷۰ هزار مستشار خارجی در کشور ایران حضور داشتند که ارتش از یوغ این مستشار ها خارج و بسیاری از فرمانده ها از کشور خارج شده بودند و سپاه هم تازه تشکیل شده بود که بسیار ضعیف و هیچ  کشوری نیز  با ما  تجهیزات نمی فروخت  که با این اوصاف وضعیت بسیار بدی در کشور به وجود آمده بود.

وی افزود: از نیمه  دوم سال شصت و نیمه اول ۶۱ پیروزی های بزرگی در عملیات های بعد از برکناری بنی صدر صورت گرفت و هماهنگی های بین ارتش و سپاه در بالاترین سطح وجود داشت.

فرمانده منطقه دوم دریایی ندسا افزود :در عملیات های ثامن الائمه شکست حصر آبادان در عملیات طریق القدس  آزادسازی بستان و عملیات فتح المبین و عملیات بیت المقدس که پایانش به آزادسازی خرمشهر به پایان رسید.

زیراهی گفت: در این عملیات ها  هشت هزار کیلومتر مربع را از دست صدامیان خارج شد و از خرمشهر تا بستان دشمن به مرزهای خود  رانده شدند.

وی گفت: استکبار به خاطر اینکه در جنگ هزینه های زیادی کرده بود به وحشت افتاد به صدام اعلام کرد که اگر میخواهید جلوی پیشروی رزمندگان ایران را بگیرید و بتوان ایران را پای  میز مذاکره آورد  باید  خط پشتیبانی ایران را مورد تعرض قرارداده و از فروش نفت ایران جلوگیری کرد و همین امر باعث بروز درگیری‌های  دریایی شد  و عملیات دریایی در آن زمان آغاز گردید.

فرمانده منطقه دوم دریایی ندسا با اشاره به اینکه سپاه در سال ۶۰ در دریا عملیات انجام داد و با وجود عدم  در اختیار نداشتن تجهیزات لازم موفق بود  بیان کرد: بعد از اینکه امام  فرمان تشکیل نیروی دریایی را صادر کردند سپاه و نیروی دریایی سپاه توانسته عملیات های خوبی را در سال ۶۵ تا پایان جنگ انجام دهند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/168521