امروز: سه شنبه 15 آذر 1401
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 مهر 1401 - 09:30
اتحادخبر: اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن مواجه باشید که عاملی برای سردرد می باشد.

 

اتحادخبر: اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن مواجه باشید که عاملی برای سردرد می باشد.

علت اصلی سردرد، کمبود این ویتامین هاست

کمبود ویتامین دی باعث سردرد های شدید می گردد . افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مکمل ها می باشند نیز سردرد را کاهش می دهند.

کمبود هر ماده در بدن می تواند سردرد را به وجود بیاورد که ویتامین ها جزء این دسته از مواد می باشند . رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثر هستند و عاملی برای سردرد می باشند . کمبود ویتامین دی باعث سردرد های شدید می گردد . افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین ها و مکمل ها می باشند نیز سردرد را کاهش می دهند.

پس بهتر است زمانی که به سردرد دچار می شوید ، به سبک زندگی خود بیشتر دقت کنید و با شناخت آن ها از عوامل سردرد جلوگیری کنید . یکی از آنها بازبینی دوباره رژیم غذایی و سبک زندگی می باشد . در این قسمت از سلامت ویتامین هایی را به شما معرفی می کنیم که کمبود آن عاملی برای سردرد است.

ویتامین هایی که کمبودشان موجب سردرد می شود:

ویتامین دی:
ویتامین دی در واقع یک هورمون تولید شده توسط کلیه ها می باشد. بیشتر ما این ویتامین را از طریق مصرف غذا ، مکمل ها و یا در معرض نور خورشید بودن به دست می آوریم. اگر هر کدام از این روش ها کافی نباشد ، ممکن است به سردرد دچار شویم اما باید مراقب بود که بیش از حد از ویتامین دی استفاده نکرد زیرا تاثیر منفی روی سلامتی دارد.

افراد بین سنین 19 تا 70 سال به 600 IU و افراد 71 سال به بالا به 800 IU ویتامین دی نیاز دارند . منبع ویتامین دی نور خورشید است که البته بیش از حد در معرض آن بودن نیز خطرات زیادی دارد . مکمل ها، ماهی ، لبنیات ، آب پرتقال و گندم نیز منبع مناسبی از ویتامین دی می باشند.

ویتامین آ :
این ویتامین یک نوع محلول در چربی است و دوز روزانه آن برای مردان 3000 هزار واحد و برای زنان 2300 واحد محسوب می شود . ویتامین آ برای تسکین سردردهای شدید عالی است اما باید در میزان مصرف این ویتامین احتیاط کرد زیرا ممکن است موجب سردرد، مسمومیت و تهوع شود و یا حتی تعادل اعصاب مرکزی را به هم بریزد.

ویتامین آ در خوراکی هایی مثل هویج، قسمت سبز کاهو، شیر و گوجه فرنگی به وفور یافت می شود.

کم آبی بدن :
کم آبی یکی از مشکلات رایج برای ایجاد دردهای متفاوت است . آب در دسترس همه می باشد اما بسیاری خواص آن را نادیده می گیرند . افراد باید در طول روز بدن خود را رطوبت رسانی کنند. بعضی از افراد ساعت ها و ساعت ها هیچ آبی نمی نوشند و در نتیجه با مشکلاتی مثل سردرد روبرو می شوند.

پس حتماً مصرف آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید . اگر فراموشکار هستید، می توانید از اپلیکیشن های مخصوص نیز استفاده کنید که هر چند ساعت یکبار به شما یادآوری می کند که آب بنوشید . مصرف 8 لیوان آب در روز توصیه می شود . البته نیاز بدن به مایعات برای هر کس متفاوت است اما در روز باید مقدار قابل توجهی آب بنوشید.

منیزیم:
منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می کند ، قند خون را در سطح متناسب نگه می دارد و فشار خون را نیز تنظیم می کند . متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.

به همین دلیل است افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کنند ، می توانند مشکلات مربوط به سردرد را بهبود ببخشند زیرا منیزیم به طور طبیعی یک عامل آرامش دهنده عضلات و سیستم عصبی محسوب می شود و کمبود این ماده معدنی باعث سوزش عضلانی ، درد عضلانی، کم خوابی و سردرد می گردد . منابع غذایی حاوی منیزیم شامل آجیل ها ، دانه های گیاهی ، سبزیجات برگ دار سبز، سرلاک ، شیر و ماست می باشد.

ویتامین های B :
ویتامین های B از سیستم عصبی محافظت می کنند . این ویتامین ها پیچیده هستند و حاوی فولیک اسید می باشند که برای سیستم عصبی مناسب است و سطح هوموسیستئین را کاهش می دهد که عاملی برای میگرن می باشد.

مصرف انواع دیگر ویتامین های B از جمله B1, B2 , B3, B5 , B6 , B12، بیوتین و فولات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد . البته باید مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید.
ویتامین هایی که کمبودشان از علل اصلی سردرد است

ویتامین B2 :
ویتامین های B نقش مهمی را در محافظت از بدن در برابر سردرد ایفا می کنند . ویتامین های B به ریبوفلاوین نیز مشهور هستند . کمبود آن ها عاملی برای مشکلاتی مثل سردردهای میگرنی می باشد.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین b2 یا مکمل های آن ها به افزایش انرژی و متابولیسم بدن کمک می کند و احتمال ابتلا به سردردهای میگرنی را کاهش خواهد داد.

همچنین مصرف این ویتامین برای آقایان 19 سال به بالا به اندازه 1.3 میلی گرم و برای خانم ها در این سن به اندازه 1.1 میلی گرم توصیه می شود . اگر باردار یا شیرده هستید ، مصرف روزانه شما باید بین 1.4 و 1.6 میلی گرم باشد و همچنین می توانید این ویتامین را از مواد غذایی مثل تخم مرغ ، جگر ، گوشت قرمز، شیر ، سبزیجات سبز و غلات به بدن برسانید. پس اگر از میگرن رنج می برید ، حتما از دوز بالایی از این مکمل ها استفاده کنید.

سدیم:
اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن مواجه باشید که عاملی برای سردرد می باشد.

بنابر گزارش مفدا، خوشبختانه می توان کمبود سدیم را به راحتی با خوردن نوشیدنی های نمک دار و یا حاوی الکترولیت جبران کرد . کمبود نمک در بدن همچنین می تواند از طریق مشکلات ادراری و یا مصرف داروهای خاص ایجاد شود.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

نظرسنجی

با ادامه همکاری ایران با کارلوس کی روش موافقید یا مخالف؟
مخالف
موافق

تازه ترین خبرها

  • درخشش کاراته کاران دشتستانی در مسابقات بین المللی کاراته wkfb/ تصاویر
  • 🎥ویدئو اختصاصی اتحاد خبر/ شور موتورسواری دشتستانی ها در پیست بهمرد
  • راه نرفته
  • آپارتمان هایی که پیر شدند و تحویل نشدند
  • پرگان؛ کلکسیونی از افتضاحات فنی و ایمنی
  • محموله تریاک در دشتستان زمین‌گیر شد/ توقیف محموله گازوئیل قاچاق
  • فصلی تازه در ورزش شهر وحدتیه
  •  عمران شهر سرعت می گیرد/ تمامی پروژه های عمرانی برازجان فعال است / تصاویر
  • 🎥ویدیو | قطع کردن میکروفن نماینده چابهار در مجلس
  • مهمترین هدف مرکز رشد تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی است/ مشکل عدم وجود ساختمان مستقل و مورد نیاز
  • طنز/ کُنجیر(81)
  • تجلیل فرماندار و امام جمعه دشتستان از پرستاران شاغل در بیمارستان شهید صادق گنجی / تصاویر
  • ورزش مسیر زندگی را تغییر می دهد/ باشگاه کاراته جزو شلوغ ترین هاست / در جستجوی اسپانسر
  • اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی ۲۰ سال طول می کشد/جیبم خالی است! / تصاویر
  • سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز معارفه شد
  • .: نامی نظری 1 روز قبل گفت: ضمن عرض ادب و ...
  • .: مهدی 963 حدود 3 روز قبل گفت: رنگ رخساره نشان میدهد ...
  • .: رسول یوسفوند حدود 3 روز قبل گفت: ان شاء الله مبارک ...
  • .: روح اله حدود 5 روز قبل گفت: امید جان من و ...
  • .: آرمان هنیشوری پور حدود 5 روز قبل گفت: تحلیل بسیار زیبا جامع ...
  • .: مرادی حدود 5 روز قبل گفت: تنشون سلامت ان شاالله ...
  • .: احمد حدود 7 روز قبل گفت: داخل اقوام نزدیک خود ...
  • .: س. مقیمی حدود 8 روز قبل گفت: ‍پاسخ به ایشان باید ...
  • .: رضایی حدود 8 روز قبل گفت: با این همه مشکلات ...
  • .: فاطمه پولادی حدود 8 روز قبل گفت: این وضعش نیست. خیابان ...