کد خبر: 168475 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 مهر 1401 - 08:23
مدیر اداره منابع آب دشتستان خبر داد:
رفع تصرف ۱۴ مورد تجاوز به حریم رودخانه‌ها در دشتستان

اتحادخبر:  مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده است. نعمت اله نجاتی روز دوشنبه ۱۱ مهر با اشاره به اقدامات حوزه آب‌های زیرزمینی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ با انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری به عمل آمده است و...

 

اتحادخبر:  مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده است.

رفع تصرف ۱۴ مورد تجاوز به حریم رودخانه‌ها در دشتستان

به گزارش ایسنا؛ نعمت اله نجاتی روز دوشنبه ۱۱ مهر با اشاره به اقدامات حوزه آب‌های زیرزمینی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ با انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری به عمل آمده است و همچینن ۶ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه و همچنین ۳۲ مورد انتقال غیرمجاز آب جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر رفع تخلفات، به منظور جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید ۴۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز نیز در شهرستان دشتستان توقیف شده است.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان با تاکید بر استمرار جلوگیری از تخلفات حوزه آب عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ مورد برداشت و انتقال غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستان در حال بررسی حقوقی است و با همکاری دستگاه قضایی به زودی این تخلفات نیز رفع خواهد شد.

نجاتی حفاظت از منابع آب سطحی و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را نیز دیگر دستورکار مهم اداره متبوعش نامید و گفت: از فروردین امسال تا کنون ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده و ۹۶۳۶ مترمربع از این اراضی آزاد سازی شده است.

وی یادآور شد: هفت مورد برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه‌ها که منجر به تغییر مورفولوژی رودخانه‌ها و تشدید خسارات سیلاب می‌شوند، در شهرستان دشتستان شناسایی و متوقف شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/168475