امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1392 - 12:45
شهردار چغادک :

شهردار چغادک اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات و چالش های شهر چغادک که با آن روبه رو هستیم عدم اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهری می باشد که مطالعات اجرایی آن انجام شده است واگر شبکه فاضلاب شهری چغادک انجام شود به جرات می‌توانم بگویم این شهر به یکی از شهرهای زیبای استان تبدیل خواهد شد. به گزارش اتحاد جنوب؛ عبدالله کردگار شش سال است که بر ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: شهردار چغادک اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات و چالش های شهر چغادک که با آن روبه رو هستیم عدم اجرایی شدن شبکه فاضلاب شهری می باشد که مطالعات اجرایی آن انجام شده است و اگر شبکه فاضلاب شهری چغادک انجام شود به جرات می‌توانم بگویم این شهر به یکی از شهرهای زیبای استان تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش اتحاد جنوب؛ عبدالله کردگار شش سال است که بر مسند شهرداری چغادک نشسته و شب گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران روند فعالیت‌های شهرداری چغادک از ابتدا تاکنون را تشریح کرد.
کردگار گفت: شهر چغادک با جمعیتی حدود 20 هزار نفر در 15 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد و این شهر 300 هکتاری از اسفندماه 79 نیز از روستا به شهر تبدیل شد.

عبدالله کردگار افزود: شهر چغادک هم اکنون جزء توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر محسوب می‌شود و با وجود اینکه پیشرفت‌های خوبی هم داشته اما مشکلاتی هم دارد.


شهرداری چغادک تا قبل از سال 86 به صورت کاملا سنتی اداره می شد
عبدالله کردگار گفت: ساختار اداری شهرداری چغادک تا تیر ماه 86 به صورت سنتی بود و امکانات حداقلی برای پرسنل و ارباب رجوع وجود نداشت و حتی کمیسیون های 100 و 77 در شهرداری تشکیل نشده بود و معلومات و اطلاعات پرسنل شهرداری بسیار اندک بود.
وی افزود: اکنون شهرداری چغادک پرسنلی منضبط با روابط بسیار حسنه دارد ضمن اینکه سیستم اتوماسیون ما اکنون فعال شده و در حداقل زمان امورات مردم را انجام می‌دهیم.
وی بیان کرد: امروز امکانات اداری ما در خور شان مردم است و جایگاهی بسیار مطمئن بین مردم داریم به طوری که اعتمادسازی خوبی هم صورت گرفته است.

 

 

 

شهرداری چغادک در درجه پنج قرار دارد
وی تصریح کرد: امروز سیستم اداری شهرداری چغادک نسبت به سایر شهرهای استان دارای کیفیت شاخص و قابل مقایسه با شهرداری های بیش از 40 سال سابقه است و اکنون ببیش از 70 پرسنل ستادی،ادارای و خدماتی در شهرداری چغادک مشغول هستند.
 وی گفت: با تلاش صورت گرفته توسط مجموعه شهرداری جغادک این شهرداری توانست در سال 88 با یک صعود جهشی از درجه 3 به 5 ار تقاء یابد.
وی خاطر نشان کرد: در بخش پسماند و زباله ی شهری تا قبل از سال 86 تنها با یک دستگاه بنز خاور هفته ای یکبار زباله ها و پسماند شهر چهادک جمع آوری می شد که از زمان حضور بنده در شهرداری تا به امروز به جز شب های جمعه و شب های عاشورا، هر شب به وسیله دو دستگاه ماشین مکانیزه حمل زبانه، پسماند شهر چغادک جمع آوری می شود.


73% از خیابان های شهر چغادک آسفالت شده است
 عبدالله کردگار یاد آور شد: تا سال 86 تنها 26 کوچه آسفالت در چغادک وجود داشت ولی اکنون 73 درصد کوچه ها آسفالته می باشند و مابقی کوچه ها هم زیر سازی آنها صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه شهرداری چغادک در زمینه زیر سازی و آسفالت کوچه ها مقام اول را به خود اختصاص داده است گفت: تا قبل از حضور بنده در شهرداری تنها یک خیابان در چغادک وجود داشته ولی اکنون شهر چغادک دارای 10 خیابان می باشد.

 

ارتباط با مسئولین کشوری و استانی و پیگیری حقوق مردم
وی افزود: با پیگیری شهرداری و شورای سوم چغادک و دیدار با نماینده ویژه رییس جمهور و مهیا سازی زمینه حضور علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی در شهر چغادک، دولت دهم 10 هکتار از اراضی حریم شهر چغادک را در اختیار تعاونی مسکن مهر جهت احداث مسکن مهر در این شهر قرار داد.

توسعه چشمگیر فضای سبز چغادک از سال 86 تا کنون
وی گفت: کل فضای سبز شهر چغادک از سال 79 تا 86 تنها 300 درخت بوده و از سال 86 تا کنون در هر مرحله از کاشت، بیش از 300 نهال کاشته می شود به طوری که از سال 91 تا فروردین 92 بیش از 12 هزار درخت در شهر چغادک کاشته شد.
کردگار به وجود 3 پارک در شهر چغادک اشاره کرد و گفت: این شهر دو پارک محله ای و یک پارک شهری به نام غدیر به مساحت 5 هکتار و 84 هزار متر مربع فضای چمن و با 600 درخت دارد و یکی از بزرگترین پارک های استان بوشهر به شمار می شود .
وی افزود: یک پارک 10 هزار متری نیز در دست احداث داریم که زیر سازی آن به اتمام رسیده و در صورت تکمیل بودجه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انجام پروژه گازرسانی به نیمی از مناطق شهر چغادک
شهردار چغادک ادامه داد: تا قبل از سال 86 تعامل خوبی بین این شهرداری و دستگاه های اجرایی برقرار نبود ولی با پیگیری های انجام شده هم اکنون ادارات گاز، برق، آب و مخابرات و نمایندگی بیمه تامین اجتماعی در چغادک مستقر می باشند و در حال پیگیری ایجاد شعبه ثبت احوال در شهر جغادک نیز هستیم.
وی از گاز رسانی به قسمت غربی این شهر خبرداد و  افزود: بخش شرقی چغادک نیز در دست گاز رسانی می باشد.

 

 

چغادک دومین شهر دارای بازار در استان

 شهردار چغادک آرزوی دیرینه مردم چغادک را داشتن یک بازار مناسب ذکر کرد و  گفت : با وجود داشتن مصوبه ایجاد یک بازار در سال 84 در شورای دوم بدلیلی این بازار ساخته نشد و مردم ناچار به خرید حوائجشان در بازارهای کپری این شهر می شدند که نارضایتی مردم و کسبه را بدنبال داشت .
کردگار افزود : هر چند برای ساخت یک بازار در طراز مردم نوع دوست و ولایتمدار چغادک نمی توانستیم به دلیل الزامات قانونی بر اعتبارات دولتی تکیه کنیم اما با اعتماد بازاریان و مشارکت آنها در کنار بخش خصوص هم اینک چغادک به عنوان دومین شهر استان است که شهرداری آنها دارای بازار می باشد .

 

ساماندهی سه راهی چغادک برعهده اداره راه و شهرسازی است
وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری ملزم به خدمات دهی  به سه راهی چغادک که در قسمت شمالی بزرگراه خلیج فارس واقع شده است نمی باشد و این امر وظیفه اداره راه و شهرسازی است ولی جهت رفاه حال شهروندان تاکنون از ساماندهی آن سه راهی کوتاهی نکرده ایم.

 

پل برقی عابر پیاده شهر چغادک مجددا راه اندازی می شود
شهردار چغادک خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک پل عابر پیاده در چغادک وجود دارد و یکی دیگر هم در دست احداث می باشد و پل برقی که چند سال پیش افتتاح گردید در کمتر از یک سال به علت اینکه خوب نگهداری نشد از کار افتاد ولی هم اکنون در حال بازسازی است و به زودی مجددا راه اندازی می شود.

 

 

میزان بودجه شهرداری چغادک از ابتدا تا کنون

عبدالله کردگار اظهار کرد: بودجه شهرداری چغادک درسال 80، 75 میلیون تومان بود که  این رقم در سال 92 به 2 میلیارد 700 میلیون تومان افزایش یافته است.
 وی همچنین اعتبارات تملک دارایی این شهر در سال86 را 203 میلیون تومان اعلام کرد و از رسیدن این رقم به  2 میلیارد و 540 میلیون تومان در سال91 خبر داد.
 

فضای ضعیف آموزشی در چغادک
وی با انتقاد از ناکافی بودن سرانه کلاس های درس مدارس به نسبت جمعیت در شهر چغادک گفت : بدلیل ارتقاء نیافتن چغادک به بخش و استقرار نیافتن ادارات در این شهر هر گونه مشکل در زمینه های متفاوت از جمله کلاس های درس  به شهرداری ارجاع می یابد که تاکنون 30 میلیون تومان جهت تجهیز مدارس چغادک از اعتبارات شهرداری هزینه شده است . 

وی وجود تنها یک دبیرستان دخترانه و پسرانه، یک مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه و 4 دبستان در چغادک  را به نسبت جمعیت 20 هزار نفری این شهر ناکافی دانست و از مسئولان خواستار توجه به افزایش سرانه مراکز آموزشی و استقرار اداره آموزش و پرورش در این شهر برای رسیدگی به مشکلات مدارس و سطح کیفی آموزشی شد . 


شهردار چغادک دیگر کارهای صورت گرفته این شهرداری از زمان حضور وی در این شهر را به شرح زیر اعلام کرد:
ـ واگذاری زمین به دفتر و ستاد نماز جمعه و مهیا کردن اقامه نماز جمعه برای اولین بار در این شهر
ـ تجهیز  و بازسازی ماشین آلات شهرداری چغادک و خرید یک دستگاه کامیون ، یک دستگاه لودر ، 5 دستگاه مینی بوس ، دو دستگاه وانت مزدا ، یک دستگاه پژو پارس ، یک دستگاه پژوه 405 و ماشین آتش نشانی پیشرفته
ـ جمع آوری پایه های برق اچ فشار ضعیف به طول 10 کیلومتر با همکاری مدیریت انتقال برق استان و بدون تاثیر گذاری دیگر سازمان ها و هیات ها در شهر چغادک پس از گذشت  بیش از 34 سال 
ـ تجلیل سالیانه از حدود 200 فرهنگی این شهر
ـ برپایی مراسمات فرهنگی و مذهبی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی
ـ نصب علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت گیر و خط کشی خیابان های سطح شهر
ـ فعال سازی کمیسیون ماده 100 شهرداری چغادک جهت وصول مطالبات مردم
ـ ساخت و نصب تندیس اولین شهید روحانی استان، شهید عاشوری، در سال 89 و برپایی هر ساله مراسم سالگرد ایشان

ـ شستشوی هفتگی کوچه های غیرآسفالت و زیرسازی شده شهر
ـ وصول قسمتی از مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی و پیگیری وصول سایر مطالبات

ـ به سازی محوطه گلزار شهدا با فرش قطعه مخصوص شهدا و نصب دستگاه های خنک کننده و ایجاد زیرساخت برای اقامه نماز عید سعید فطر در یک مکان

 ـ واگذاری یک قطعه زمین جهت احداث یک واحد سی ان جی در حال ساخت

ـ همکاری مستمر با حوزه مقاومت بسیج رمضان و بسیج خواهران و پایگاه های تابعه بسیج شهر چغادک

ـ پیگیری حضور خادمین امام رضا (ع) در کنار تشییع پیکر مقدس شهیدان گمنام در این شهر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/05/17 - 08:50
0
0
با ارزوی موفقیت برای جناب شهردار محترم و اهالی خون گرم چعادک . بیش از حد از اینکه چغادک به شهر تبدیل شده است خوشحال شدم. درست 50 سال پیش در مهرماه 1342 بعنوان مدیر ومعلم وارد چغادک شدم کمتر از 30 دانش اموز داشت ساختمان مدرسه منزل متروکهای بود میز و نیمکت دانش اموزان سکوهائی بود که از خشت دانش اموزان درست کرده بودند تخته سیاه یک درب صندوق چای بود که دانش اموزان هر روز ان را می بردند منزل وبا دوده تابه انرا سیاه میکردند. بناچار یک هفته بعداز ورودم به چغادک مستقیما به دفتر رئیس کل آموزش و پرورش اقای مستوفی که خداوند روحش شاد نماید رفتم و ماجرا گزارش نمودم ایشان فورا دستور داد چندین دستگاه میز و نیمکت و کمد و بشکه اب و صندلی در اختیارم قرار دادند که این کار بنده باعث ناراحتی رئیس وقت اموزش و پرورش اهرم قرار گرفت که چرا بدون اطلاع ایشان مستقیما به اداره کل مراجع کردم یک ماه بعد از شادروان مهندس زند فرماندار کل و اقای مستوفی دعوت کردم بازدید از محل چغادک در برنامه سرکشی خودشان قرار بدهند که خوشبختانه مورد قبول واقع شد و با مراجعه به سازمان عمران جنوب که ریاست ان با جناب جهانمیر بود و اشعاربسیار زیبایی که مرحوم راستی در وصف ایشان سروده بودسبب شد که مدرسه بسیار زیبا احداث گردد .انشاالا که با همت و تلاش مسئولین در ایند ه شاهد یشرفت های روز افزون باشد. از ونکور کانادا احمد (داریوش ) چرخساز
پاسخ: باعث افتخار است که از کانادا سایت اتحاد جنوب را می بینید و خبرهای ایران و استان را رصد می کنید. پیروز باشید.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...