کد خبر: 168374 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 مهر 1401 - 10:42
رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه:
مشکلات سلامت سالمندان شهرستان گناوه اولویت‌بندی می‌شود

اتحادخبر:  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مشکلات سلامت سالمندان در شهرستان گناوه اولویت‌بندی می‌شود.

 

اتحادخبر:  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مشکلات سلامت سالمندان در شهرستان گناوه اولویت‌بندی می‌شود.

مشکلات سلامت سالمندان شهرستان گناوه اولویت‌بندی می‌شود

به گزارش مهر، عصمت حیدری صبح یکشنبه در کمیته راهبردی سلامت سالمندان شهرستان گناوه اظهار داشت: به‌منظور بررسی وضعیت موجود گروه سنی سالمندان در حوزه سلامت، همه دستگاه‌های مرتبط موظفند مشکلات شناسایی‌شده را استخراج کرده و به‌عنوان پیش‌نیاز تدوین یک برنامه مداخلاتی کاربردی، اولویت‌بندی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت رو به رشد جمعیت سالمندان شهرستان، آمادگی همه دستگاه‌های مرتبط با رویکرد برنامه‌ریزی برای سالمندان با توجه به نیازهای قابل مداخله در مجموعه تحت پوشش خود و همکاری با مرکز بهداشت شهرستان، جهت حفظ و ارتقا سلامت سالمندان ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: با توجه به رسالت سازمان‌های مرتبط و عوامل خطر مختلف تهدیدکننده سلامت سالمندان، به‌تناسب سن، جنس، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محل سکونت آنان، اجرای برنامه‌های مشترک بین بخشی به‌منظور حفظ سلامت سالمندان در دستور کار قرار می‌گیرد که برنامه هفته سالمند امسال هم در همین راستا تنظیم و اجرا می‌شود.

در این جلسه، مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان گناوه، آمارهای مرتبط با جمعیت سالمند شهرستان، وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا و پوشش شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری در سالمندان را ارائه کرد.

جمعیت سالمند شهرستان گناوه ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر است که هفت هزار و ۷۱۴ نفر از آنان در شهر و ۲ هزار و ۵۴۸ نفر آنان در روستا سکونت دارند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/168374