کد خبر: 168303 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 مهر 1401 - 09:36
امام جمعه شیراز:
برخورد با محارب ضروری است

اتحادخبر:  امام جمعه شیراز گفت:قوه قضائیه مسئول برخورد با محارب است زیرا اگر برخورد لازم با این افراد صورت نگیرد شاهد خواهیم بود که روان جامعه متزلزل خواهد شد.

 

اتحادخبر:  امام جمعه شیراز گفت:قوه قضائیه مسئول برخورد با محارب است زیرا اگر برخورد لازم با این افراد صورت نگیرد شاهد خواهیم بود که روان جامعه متزلزل خواهد شد.

برخورد با محارب ضروری است

به گزارش مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی از ارکانی که نقش ویژه ای در تأمین امنیت جامعه دارد نیروی انتظامی است و هفته نیروی انتظامی نیز یادآور تمام تلاش‌های آنان برای حفظ و امنیت جامعه است.

وی افزود: نیروی انسانی تلاش‌های وافری برای تأمین امنیت جامعه در بعد فیزیکی داشته است که مبین این موضوع نیز کشفیات نیروهای انتظامی در حوزه‌های مختلف برای زدودن مشکلات در جامعه است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که علاوه بر بعد فیزیکی جامعه نیازمند بعد روانی تأمین امنیت نیز بوده که در این راستا نیز نیروهای انتظامی علاوه بر این اجازه تعرض به افراد در محیط‌های اجتماعی را نمی‌دهد اجازه تعرض به روح افراد نیز نمی‌دهد.

وی افزود: امنیت روانی خیلی اهمیت دارد؛ براساس حکم شرع اگر کسی اسلحه کشید یا وسیله ترساندن مردم دست گرفت و مردم را ترساند و اثبات شد که چنین کرده است محارب و مفسد فی‌الارض است که حکم باید برایش اجرا شود، چون مردم را ترسانده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه به مسئولان قوه قضائیه نیز تاکید کرد: قوه قضائیه مسئول برخورد با محارب است زیرا اگر برخورد لازم با این افراد صورت نگیرد شاهد خواهیم بود که روان جامعه متزلزل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین به دستگاه قضائی یادآور شد که افرادی که دروغ پراکنی را در جامعه رواج می‌داند باید منتظر برخورد قانونی دستگاه قضائی باشند زیرا این افراد روان جامعه را هدف قرار داده‌اند این نکته لازم است که عده‌ای رسماً در حال دروغ پراکنی هستند و اولویت کشور در فضای اکنون مدیریت فضای روانی جامعه است.

وی با بیان اینکه هرج و مرج و اغتشاش و ترساندن مردم را هیچ دولت و حکومتی بر نمی‌تابد و حکومت اسلامی نیز برنمی‌تابد، افزود: در این راستا اقشار مختلف وظایفی دارند یک گوشه وظیفه نیروی انتظامی است که به وظایفشان عمل کرده و می‌کنند، اما وظیفه بقیه مسئولان باید مشخص شود.

آیت الله دژکام در خصوص جنگ رسانه‌ای نیز یادآور شد: نباید از نقش رسانه‌های بیگانه در آسیب رسانی به جامعه اسلامی غافل شد از این رو با توجه به فعالیت رسانه‌های داخلی باید کار رسانه‌ای مناسبی برای مقابله با دشمن طراحی و اجرایی نمود.

به گفته این مقام مسئول کار رسانه پرداختن به حقایق صحیح است از این رو رسانه‌ها باید راستگویی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند البته در این میان باید رسانه‌ها امیدافرینی را نیز در جامعه رواج دهند.

آیت الله دژکام معتقد است هر خبری نمی‌تواند راست باشد و باید مردم به این موضوع واقف باشند که هر خبری ممکن نیست صحیح و درست باشد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/168303