کد خبر: 167949 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1401 - 08:40
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛
استفاده از ظرفیت دانش آموزان در مراسم آغاز سال تحصیلی

اتحادخبر: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: مراسم آغازین سال تحصیلی امسال توسط دانش اموزان اجرا شوند تا وجه هویتی دانش آموزان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

 

اتحادخبر: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: مراسم آغازین سال تحصیلی امسال توسط دانش اموزان اجرا شوند تا وجه هویتی دانش آموزان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

 

استفاده از ظرفیت دانش آموزان در مراسم آغاز سال تحصیلی

به گزارش  مهر، صادق ستاری فرد در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس به برخی چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: این مسائل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سخت و سنگینی را برای حل این مسائل سپری کند که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژه‌ای به مسائل آموزش و پرورش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجهه آموزش و هم به وجهه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود گفت: در دوران کرونا وجهه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد که لازم است در سال تحصیلی جدید با اتخاذ روش‌های نوین تربیتی و دینی این نقیصه مرتفع شود.

ستاری فرد اضافه کرد: در این راستا باید به مساله انس با قرآن و توجه به اقامه نماز در بین دانش آموزان تاکید ویژه‌ای کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به مساله سلامت و تندرستی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: این مساله همچنان مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است تا دغدغه خانواده‌ها مرتفع شود.

وی به اصلاح محتوای کتب درسی و جایگزینی برخی محتواهای درسی هم به اقتضای فضای جامعه کنونی اشاره کرد و از اقدام اخیر آموزش و پرورش فارس در برپایی موکب در کربلای معلی ویژه فرهنگیان تقدیر نمود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: استمرار و الگوگیری از این حرکت بزرگ استان فارس در کشور مورد تاکید است. الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.

این مسؤول وزارت آموزش و پرورش همچنین از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرح‌های بزرگ ملی دولت در مردمی سازی در حوزه ورزش دانش آموزی تقدیر کرد.

وی به صورت ویژه از اجرای طرح‌های شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانواده‌ها و همچنین طرح شهید سلیمانی در خصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس در استان فارس که در راستای سیاست دولت در مردمی سازی دولت است تقدیر کرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/167949